dierenbescherming.... pff...:(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicole1985

Re: dierenbescherming.... pff...:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:54

dank je wel dutske.

zijn jullie lid van db???

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:58

Ik ben geen lid, ik zie het nut er niet van in.
ik denk dat je meer kunt bereiken door met de eigenaars te gaan praten.
en als het in je mogelijkheden ligt eventueel aan te bioeden om de (gedeeltelijke) verzorging over te nemen.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:01

hunter87 schreef:
nou hier word ik echt niet goed van...

ik kon het niet meer aanzien en belde de dierenberscherming op of ze daar eens wilde gaan kijken... en weetje wat dat mens aan de telefoon zei...: zolang er nog geen doden zijn gevallen kunnen wij er niks aan doen!! nou ik werd toch potje kwaad... is toch belachelijk!!! Boos! ik heb dat mens eerst eens een potje uitgescholden en toen dr hoorn erop geknaald! hier is de dierenbescherming toch voor dat hun er iets aan doen?? sorry hoor maar ik moest even mijn verhaal kwijt!

wat vinden jullie hier van??

Ten 1e moet je er rekening mee houden dat de dierenbescherming zich aan de wet moet houden! Ook zij kunnen niet alles wat ze willen. Vind het dan ook niet zo netjes dat je die vrouw hebt uitgescholden.

Daarnaast heb ik meer moeite met paarden die wekenlang hun stal niet uitkomen omdat het sneeuwt dan met dieren die buiten staan en aan de kou gewend zijn. Dat jij gezien hebt dat ze één plak hooi kregen wil niet zeggen dat dat het enige is dat ze op een dag krijgen natuurlijk. Hetzelfde geldt voor de emmer met water. Natuurlijk bevriest dat water. Maar dat wil niet zeggen dat ze niks krijgen.

Niet zo hard van stapel lopen dus.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:07

nicole1985 schreef:
vindt het onterrecht dat mensen lopen kankerren om stichtingen die niet meer MOGEN doen dan dat ze al doen!ga lopen kankerren op de regering die ze niet meer rechten geeft.

ik heb ook hekel aan mensen die om het minste geringste de dierenbescherming bellen, zonder er eerst bij na te denken waarom het zo is?of er al wat aan gedaan kan wordt.

Zo denk ik er ook over!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:48

ellenlouise schreef:
nicole1985 schreef:
vindt het onterrecht dat mensen lopen kankerren om stichtingen die niet meer MOGEN doen dan dat ze al doen!ga lopen kankerren op de regering die ze niet meer rechten geeft.

ik heb ook hekel aan mensen die om het minste geringste de dierenbescherming bellen, zonder er eerst bij na te denken waarom het zo is?of er al wat aan gedaan kan wordt.

Zo denk ik er ook over!

en juist de mensen die ten onrechte worden aangesproken door de DB worden door die wet zoveel mogelijk beschermt!
Daarom heeft de DB niet meer rechten.
Terecht lijkt mij.

Ik neem aan, natuurlijk, dat ze het beste voor hebben met de beestjes en dat ze een goeie selectie proberen te maken, maar dit wil niet altijd lukken.
Maar ondanks de goeie dingen die ze ongetwijfeld zullen doen, zijn ze naar mijn idee niet altijd even doordacht en gericht op het beste voor productie dieren, want dat zijn het vaak uiteindelijk.

Groetjes!

ps: Haha! een schaap kan zeker wel ouder worden dan 4 (ook een jaar of 14 dacht ik inderdaad), maar rond die leeftijd gaan ze de slacht in en krijgen ze vaak de kans niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 07:40

Ik vind de woordkeus van Nicole1985 hier niet erg handig. Veel mensen die iemand verloren aan kanker stellen het niet op prijs als dit woord zomaar buiten de context gebruikt wordt.
Anderzijds had qwinty daar ook wel iets vriendelijker op kunnen wijzen.

Eigenlijk vraag ik dus alleen maar om wat wederzijds begrip Knipoog

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:39

dutske schreef:
qwinty schreef:
WIL JE GVD NIE SPOTTEN MET KANK** WANT TWEE NAASTE VAN MIJ HEBBEN HET ZOWEL EEN BUURMAN ALS EEN VRIEND EN DIE KUNNEN HUN DAGEN GAAN AFTELLEN DUS DIT VIND IK ZEER OMBESCHOFT OM DAT WOORD TE GEBRUIKEN!!!!

BEDANKT

ten eerste: niemand spot hier met kank**
ten tweede: sorry dat uw vrienden dat hebben, daar kunnen wij niks aan doen
ten derde: u gaat hier offtopic
ten vierde: dit niet persoonlijk oppakken

ontopic: ik zou ook eens een gesprekje aanknopen met de eigenaars

Er spot hier zker wel iemand met dat woord of je kunt niet lezen!!
Idd jullie kunnen daar niets aan doen.
Ga idd oftopic maar vin dhet ombeschoft hoe zij dit speculeerd ( of hoe je dat ook zegt)
Niet persoonlijk oppakken dat doe ik ook niet maar vin ddat soort taal gewoon niet aanvaardbaar..

Enne zeg maar gewoon JIJ hoor Clown

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:51

;D, sorry JIJ Clown
nee, maar ik denk niet dat ze het echt bedoelen als spotten met de ziekte, maar gewoon in het algemeen.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 10:38

oke ik ben het oneens met sommige mensen maajah dat hou ik voor me... en ik ben echt kwaad op iemand die met kanker gaan lopen schelden ma dat heeft met vrienden te maken...

hey lin, nope die paarden staan niet bij de puist (welke bedoel jij dan). ik bedoel de paarden die bij mij aan het einde van de straat staan, ik zou ze je maandag ff aanwijzen...

iwan-fjord. de paarden staan in een zijstraat van de cloese. als je vanaf de kant van het dorp de cloese in rijd, dan staan ze in de 3e zijstraat na rechts, doorrijden na achtern, met de bocht mee na links dan staat ze daar aan de rechterkant.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:36

Phoe, ik kan zeker ook binnenkort de dierenbescherming verwachten?
Mijn paarden staan dag en nacht buiten, hebben wel een hele grote schuur waar ze met zijn allen in kunnen schuilen maar dat kunnen voorbijgangers niet zien. Ze staan altijd buiten (jawel, ook eergisteren toen het hier snachts -19 was, zielug he Gestoord ) omdat ze niet naar binnen willen.
Ik poets mijn paarden niet dus ze zien er niet uit, velen zullen zeggen dat ze verwaarloosd worden maar bedenk ook even dat je paarden die dag en nacht buiten staan niet moet gaan poetsen! Vacht onaangetast laten, zeker met dit weer!
Na de winter zijn ze bij mij ook een stuk magerder dan in de zomer, in de zomer staan ze op gras en hebben lekkere dikke grasbuikjes (o jee, in de zomer krijgen ze ook geen hooi en voer.....is zeker ook niet goed?) zo in het zicht is nu niet te zien dat ze hooi gevoerd krijgen, waarheid is dat er een baal van 300kg binnen staat waar ze doorlopend van kunnen eten als ze dat willen.
Mijn paarden en pony's staan in de winter op zand, dat wordt dus al heel snel modder en ze liggen daar regelmatig in. Mijn paarden en pony's zien er vaak zeer smerig uit, waarheid in deze is dat ik mijn paarden en pony's tenminste op een natuurlijke manier laat leven, ik heb zeer vrije blije paarden die in kudde verband alle vrijheid hebben die een paard zich maar kan wensen!

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je het zo snel mis kan hebben.
Ik kan vanachter mijn pc de situatie van die paarden niet bekijken, ga eens naar die mensen toe en vraag gewoon wat je wil weten. Zoals ik al eerder las hier, wellicht is er een reden voor dat ze niet zo vet zijn, kan je zo niet weten.

Ik heb al eens gedonder gehad over mijn paarden, mensen die ze absoluut verwaarloosd vonden, na uitleggen hoe ik het paarden houden zelf zie begrepen ze het ineens en was het tijd voor excuses, niet iedereen begrijpt het, er zijn helaas nog steeds veel te veel mensen die denken dat het kudde dier paard alleen maar gelukkig kan zijn in een warme stal, nou kom maar eens een weekje hier, kan je zien wat mijn paarden doen met een stal als ze daar gedwongen in moeten Stoom uit je oren

De dierenbescherming dient zich idd. aan de wet te houden, vaak kunnen ze helemaal niets doen, vaak komen ze ook bij mensen die juist heel goed voor hun dieren zijn simpelweg omdat iemand het niet begrijpt of zich niet goed heeft laten inlichten over de dieren, is voor de eigenaar van die dieren erg wrang als zo iets gebeurt doordat iemand conclusies trekt zonder ook maar iets te vragen...........

En over het taalgebruik hier....... Lips are sealed met een ernstige ziekte ga je niet lopen smijten, ook niet " gewoon in het algemeen" maar om daar vloekend op te gaan reageren is je verlagen tot het zelfde nivo...

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:43

Nog een verhaal, waarom ik vind dat de db het niet altijd even goed aanpakt.
Ik heb met mijn pony een poosje op stal gestaan bij een boer. De boer zelf was 95 ofzo (stond 's zomrs nog steedas met z'n zeisje weilanden te maaien, geweldig, maar dus wel een beetje van het oude stempel). Die boer zijn zoon woonde met zijn vrouw en drie kinderen in een stacaravan op het terrein. Daar huurde ik het weiland van.
Even verderop was nog een groot weiland van hun, wat ze verhuurde aan iemand die er fjordjes (een stuk of 3, verschilde nog weleens) in zette. Geen schuilstal, wel water, genoeg gras of hooi, kortom, ze kunnen er tegen en zagen er goed uit. Naast die wei was een drukke weg, en aan de overkant van die weg beginnen de woonwijken. De mensen in de flats daar kijken tegen het weiland aan, en die hebben dus in een jaar een paar keer de db gebeld dat die paardjes zo zielig waren. Ze zijn een paar keer wezen kijken, maar niks aan de hand natuurlijk.
Maar ze kwamen dus ook bij die boer op het erf, waar een hond (herder) in een hok van 1.5 x 1.5 m zat, in z'n eigen stront want dat werd er alleen uitgeschept als het teveel begon te stinken, met zo'n prikhalsband om terwijl hij alleen in dat hok zat.
Ook stond er in de varkensschuur nog 1 oud varken in een betonnen stal, je weet wel, op van die roosters. Zonder iets om te liggen, heel mager, botten staken eruit en daar zaten dus ook wonden omdat hij alleen maar lag (die is inmiddels gelukkig overleden).
Op de deel bij die oude boer staat een koe, niet eens zo oud, ook op betonnen roosters, in een vrij grote stal maar aan een touw. Ziet bijna nooit daglicht, want de deel is altijd dicht. Word af en toe uitgemest, de hoeven worden niet geknipt totdat hij er niet meer op kan staan, enz. enz.
Om maar niet te spreken van alle katten die niet ontwormt, ontvlooit, geholpen of geënt worden. Er is vreselijk sprake van inteelt, worden dus regelmatig misvormde kittens geboren. Word niks aan gedaan. Katje met een heel etterig oog, waardoor je niet eens kan zien of er wel een oogje in zit? Laat maar lopen, gaat vanzelf dood. Kat die ligt te bevallen maar de kittens blijven 'hangen'? Laat maar liggen gaat vanzelf wel (gelukkig heeft een ander meisje die daar stond haar naar de da gebracht, die alles vanbinnen verwijdert heeft, maar wel op haar kosten). Kortom, grove nalatigheid.
De db komt meerdere malen voor de fjordjes die er goed bij lopen, zien daarbij al het leed van de andere dieren, waar ze vervolgens niks aan doen!
Dan klopt er toch iets niet. Ik weet dat ze aan regels vast zitten, maar hier moet toch iets aan gedaan worden!
Ik weet dat de asiels vol zitten met katten, maar de meeste waren ziek (niesziekte) dus maak ze dan af! Klinkt hard, maar liever een dood dier dan een lijdend dier.
Ik begrijp niks van de db.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:50

hunter87 schreef:
oke ik ben het oneens met sommige mensen maajah dat hou ik voor me... en ik ben echt kwaad op iemand die met kanker gaan lopen schelden ma dat heeft met vrienden te maken...

hey lin, nope die paarden staan niet bij de puist (welke bedoel jij dan). ik bedoel de paarden die bij mij aan het einde van de straat staan, ik zou ze je maandag ff aanwijzen...

iwan-fjord. de paarden staan in een zijstraat van de cloese. als je vanaf de kant van het dorp de cloese in rijd, dan staan ze in de 3e zijstraat na rechts, doorrijden na achtern, met de bocht mee na links dan staat ze daar aan de rechterkant.

Ik ga even kijken op de kaart woon dan wel in ugchelen maar ken de helft van de straten niet Vork

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:59

Zelf ben ik jarenlang werkzaam geweest bij de DB en daar ben ik nog steeds trots op. Veel mensen denken dat wij veel kunnen doen, maar het is altijd nog lastiger dan je denkt. Zelf heb ik diverse verwaarloosde paarden gezien, maar om daar iets aan te doen is heel lastig. Pas als er daadwerkelijk aantoonbare punten zijn kun je de eigenaar ervan aanspreken. Maar ja, die laat zich meestal nooit zien. Daarnaast kun je niet zomaar ergens op ingrijpen. We hebben nu eenmaal een behoorlijk gecompliceerd rechtssysteem in dit land en ook de DB moet zich daaraan houden. Ik heb zelf al meegemaakt dat het echt maanden heeft geduurd voordat een aantal paarden konden worden weggehaald. Reken maar dat wij toen ook een hoop klachten hebben gehad. Wij zouden niets doen, wij zouden een waardeloze organisatie zijn, etc. Wat die mensen niet wisten was dat er een gigantische hoeveelheid aan gesprekken gaande was tussen dierenarts, DB, eigenaar en politie. De eigenaar heeft toen uiteindelijk zelf afstand gedaan van de paarden.
Een ander groot probleem is dat er heel veel "valse" meldingen binnen komen. Zelf heb ik regelmatig meldingen gecontroleerd en met eigenaren gesproken, maar er was eigenlijk altijd een duidelijke verklaring. Krijg je bijv. een melding binnen dat een pony er slecht bijstaat in een modderig weiland, blijkt bij navraag dat de pony wisselt tussen 2 weilanden. Het ene weiland, waar hij nu stond, was inderdaad modderig, maar het andere weiland was bijna aangegroeid. Een week later stond de pony inderdaad in het andere weiland en kon het modderige weiland weer aangroeien.
Klagen op de DB is best, niemand is perfect en iedereen maakt fouten. Maar bedenk je wel dat de DB werkt met vrijwilligers en dat als je opbelt in een vlaag van emotie geen enkel antwoord, behalve datgene wat je wilt horen, goed is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:13

Als ze echt mager zijn, bel dan de politie!
Pling

Vraag of ze langs willen komen, omdat je er nu bij bent ofzo.....
Omdat je geen ruzie wil, ben je nog niet naar die mensen toegestapt.... Maar als de politie niet van plan is te komen doe je dat wel.....
Dan komt de politie wel hoor!
Slim

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:16

Diana_14 schreef:
Ik heb ook eens de dierenbescherming gebeld.

Er stond een mini shetlander langs de weg aan een touwtje, met een halsband, maar het was niet een touw van een paar meter, ik heb hem speciaal voor de dierenbescherming nagemeten 1,5 meter! Dus ik liet de honden uit samen met mijn broertje, zie ik die pony op de grond liggen, zat met zijn achterhoef in zijn halsband en lag er al een tijdje want had het al op gegeven. Dus mijn broertje weer naar huis rennen en kwam terug met zijn zakmes, we hadden de pony los gekregen, en zijn met de kreupele pony naar de man zijn huis toe gelopen, die man rukt het touw uit mijn handen en scheurt zo die pony mee naar de berm, en zet hem gewoon weer aan het touwtje. Dus hadden we de dierenbescherming gebeld en die zeiden gewoon dat ze misschien wel eens keer weer langs zouden rijden Boos!

En ook de buren waar we toen ruzie mee hadden, belden de dierenbescherming, en vertelden hun dat er een heel mager zwart paard in de wei stond, zonder bij voer, zonder stal, zonder water, alleen een kaal stukje land. Dus de dierenbescherming kwam kijken, en vroegen bij welk adres ze moesten zijn voor een mager zwart paard, want dit paard zag er heel mooi gezond uit, nouw echt belachelijk gewoon! Boos!

Politie bellen!
En ik denk dat ik die shet gewoon zou stelen Schijnheilig

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:19

jeetje, ik had een keertje een vogeltje gevonden, een duifje en die kon nog wel lopen maar als hij wilde opsteigen storte hij neer.. en er kwam snot uit zn snavel, we hebben hem toen mee genomen en de db gebelt ze zeiden dat ze er snel aan kwamen, we belde rond.1700 en ze kwamen om 23.30.. en toen was het al te laat hij was overleden. maar ze waren wel blij dat we gebelt hadden en ze hebben hem mee genomen.. maarja als ze nou ietsje meer door reden...er zit een db (centrale ofzo iniedergeval een huisje waar al die ambulaces enzo staan van hun en waar ze werken) ong. 10 minuten van mijn huis... zonde maarja

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 18:01

iwan-fjord: waar woon je in ugchelen? heb je een eigen paard/verzorgpony?? miss kunne we een x samen gaan rijden

ik heb ze vandaag (weer) eens in de gaten gehouden maar de paarden krijgen al 1 plakje meer... is ook wel nodig je kan gewoon bij allebei de paarden de ribben tellen!! Verdrietig
vandaag weer db gebeld en nope weer nix aan gedaan, gedreigd met de politie maar deden ze echt helemaal nix mee!
politie gebeld maar die wilden niet komen maarjah apeldoorn en de politie dat gaat gewoon niet....(ooit een keer bij ons in gebroken en 4 dagen later!!! kwamen ze pas om te kijken!! belachelijke lui!)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:12

als ze nu al een plakje meer krijgen,
misschien waren het wel paarden die verwaarloost waren, dat die mensen aan het opknappen zijn?
een paard dat een jaar op een modderig weilandje heeft gestaan, waar er niks van voer was, en die daardoor zo mager is
die ga je toch ook niet volsteken met hooi?
als je dat doet mag je hemde dag erna een ritje naar het slachthuis kado doen.
die geef je eerst een goede ^pluk hooi,n de dag erna wat meer, dan een klein plakje, dan een grote plak, dan 2 plakken, en zo bouw je op totdat ze op een goed rantsoen staan.
misschien is het in dit geval ook zo?
heb je al eens gepraat met de eigenaars?

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:29

ik spot nergens mee.ga eens wat meer de straat op, hoor je het veel vaker.

vul eens op google het woordje kankeren in. zal je verbazen

bellekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:39

echt verschrikkelijk! moeten er dan eerst doden vallen voor de dierenbescherming er iets aan doet ?!? het is toch beter voor er doden vallen er iets aan te doen , wat heeft dat "dode" paard er anders aan ? dan is het al te laat hoor . . .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:54

Tsja 1 plakje hooi, dat krijgt mijn paardje van 1.47 ook. Dit omdat ze anders echt te vet wordt. Mijn paardje staat op een pensionstal waar alles goed geregeld is. Ze gaan met gladheid niet naar buiten. Maar wat zou ik dat graag willen...lekker iedere dag liefst 24 uur naar buiten. Het bevroren water is niet goed, maar is bijna niet te voorkomen.
Een paard bij ons in de buurt is 33 jaar geworden. Dag en nacht buiten, zonder bijvoer (ook in de winter). Hij had nog een paar jaar meer kunnen leven als hij een overdekking had gehad. Maar die 33 jaar heeft hij een geweldig leven gehad. Een beter leven dan veel paarden op zo´n goed georganiseerde pensionstal.

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:14

ik spot nergens mee.ga eens wat meer de straat op, hoor je het veel vaker.

vul eens op google het woordje kankeren in. zal je verbazen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:15

daarmee is het nog niet acceptabel. Dit onderwerp gaat over de dierenbescherming en niet over kanker, vandaar dan ook het verzoek om het aan beide kanten hiertoe te beperken.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:30

Coby schreef:
Tsja 1 plakje hooi, dat krijgt mijn paardje van 1.47 ook. Dit omdat ze anders echt te vet wordt. Mijn paardje staat op een pensionstal waar alles goed geregeld is. Ze gaan met gladheid niet naar buiten. Maar wat zou ik dat graag willen...lekker iedere dag liefst 24 uur naar buiten. Het bevroren water is niet goed, maar is bijna niet te voorkomen.
Een paard bij ons in de buurt is 33 jaar geworden. Dag en nacht buiten, zonder bijvoer (ook in de winter). Hij had nog een paar jaar meer kunnen leven als hij een overdekking had gehad. Maar die 33 jaar heeft hij een geweldig leven gehad. Een beter leven dan veel paarden op zo´n goed georganiseerde pensionstal.

Van hooi word je paard echt niet vet hoor haha Knipoog..
Sorry offtopic.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:42

hunter87 schreef:
nou hier word ik echt niet goed van...

zinds een klein poosje staan er 2 paarden bij mij aan het einde van de staat in een weiland. in het weiland staat verder geen huisje of iets waar ze kunnen schuilen. in het weiland staat verder geen gras (noujah het is heel kort, vind het echt knap als die daar gras kunnen eten) verder staan er 2 emmers met (nu dan bevroren) water waar ze de hele dag mee moeten doen. savonds komen er mensen na de paarden toe en (heel toevallig) liep ik langs om te kijken wat ze te eten kregen.... nou allebei 1 plak hooi!!!! die paarden worden zo dun. ze zien er verder ook heel verwaarloosd uit.

ik kon het niet meer aanzien en belde de dierenberscherming op of ze daar eens wilde gaan kijken... en weetje wat dat mens aan de telefoon zei...: zolang er nog geen doden zijn gevallen kunnen wij er niks aan doen!! nou ik werd toch potje kwaad... is toch belachelijk!!! Boos! ik heb dat mens eerst eens een potje uitgescholden en toen dr hoorn erop geknaald! hier is de dierenbescherming toch voor dat hun er iets aan doen?? sorry hoor maar ik moest even mijn verhaal kwijt!

wat vinden jullie hier van??

Mijn vader is een tijdje voorzitter geweest hier in ridderkerk, en hij heeft het me ook duidelijk uitgelegd. Er moet gewoon een duidelijk causaal verband aanwezig zijn, tussen de leefomstandigheden en de conditie van het paard, wil iemand kunnen ingrijpen. Dat gaat niet zo makkelijk als het lijkt. Maar het antwoord wat je kreeg vind ik wel erg onvriendelijk en ook dieronvriendelijk. Zo krijg je inderdaad niet het gevoel dat er ook maar iets doorgegeven wordt.