Pff ik vond het voor amigo heel moeilijk om te beslissen wat ie nou op moest (klinkt beetje raar). Amigo is al bijna 19 en heeft de hele zomer dag en nacht buiten gestaan maar in november ging hij weer op stal. 1 december verhuisde hij naar een "stal"waar hij dag en nacht buiten staat zonder schuilplaats. Helaas heeft hij hierdoor weinig vacht op kunnen bouwen. Hij heeft de laatste paar dagen een zweetdeken, 150 grams deken en ongevoerde regendeken op, maar vannacht ging ie onder een fleecedeken, 150 grams deken, jute deken wolgevoerd, 200 grams deken en z'n regendekentje . koud had ie het dus iig niet
Hmm...toch maar even van mijn principe afgestapt en heb haar maar even een dun dekentje opgelegd.
Dat is dan weer eigenlijk fout.
Normaal regelt haar vacht alles, door middel van de haren overeind te zetten en weer terug...dat kan nu door het dunne dekentje niet, dus eigenlijk krijgt ze het zo kouder
Tieme staat de hele winter met een 250 grams deken. Zelfs met dit koude weer voelt hij nog lekker warm aan onder zijn deken. ondanks dat deze deken niet goed zou isoleren en ze aanraadden er een een extra deken onder te doen.
Mijn merrie heeft nu een lekkere wintervacht, die al aardig verhaart. Ze heeft de hele winter en de afgelopen strenge vorstnachten geen deken opgekregen. Ze staat met 2 merries en 2 veulens in een afgesloten stal. Lekker warm daarbinnen.
Die van mij (KWPN niet geschoren) stond tot het zo extreem begon te vriezen onder een fleecegevoerd regendek met een dik wollen dek eronder, maar nu draagt ze haar 340 grams (BR outdoor)