Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:[ en als een draver iets niet wil dan doet hij het ook niet..
[/quote]
Nou, die van mij dus wel he. Hij doet wat ik wil en niet anders. Wat ie in zijn vrije tijd doet, moet ie zelf weten, maar als we aan het werk zijn, moet ie gewoon luisteren, kwestie van opvoeden
Citaat:.ze leren snel maar "vergeten"ook snel.
Ze leren idd snel, ben ik helemaal met je eens en wat ze 1 keer leren vergeten ze nooit meer, is mijn ervaring. Ik merk alleen wel dat je heel duidelijk tegen ze moet zijn, omdat ze gewoon heel gevoelig zijnCitaat:ze zijn echt behoorlijk koppig en stronteigenwijs.
Dit is gelukkig niet mijn ervaring met ze. Bij ons op stal zijn ze niet koppig en eigenwijs. Ze moeten luisteren en dat weten ze. Meestal worden ze pas koppig en eigenwijs als we ze verkopen als rijpaardCitaat:mijn paard wil altijd alles zien alles horen moet overal bij zijn. en door dat kijkerige vergeet hij nog wel eens dat hij 4 benen heeft en dat zijn begeleider ook 2 benen heeft(als je er naast loopt).
Als t lukt laat ik het weten.
Barcelano schreef:Ik ben van mening dat mensen toch al gauw commetaar hebben als je op een Ras rijd die niet dressuur of spring gefokt is in hun ogen,en het toch doet.
Ik kijk meer op tegen mensen die op een paard/pony wedstrijden rijden(Dressuur en Springen)die moeilijker mee komen door al die vooroordelen of dat het niet de juiste ras is daar voor etc(in hun ogen)
Voorbeeld:Ik wil graag wedstrijden rijden zowel in spring als dressuur en wil zo hoog mogelijk komen.
Maar nu is mijn lievelings ras een Arabisch volboed(in mijn geval)
Dan hoor ik zo vaak om me heen je kan dan beter een kwpner kopen.
Want wat heb ik aan een Pony vragen ze dan>>zoals hun dat noemen![]()
Heb ook gewoon een Arabisch volbloed paard:P gekochten ga er gewoon wedstrijden mee rijden:D Tussen de paarden!!!!!
Gaat mij om de lol.
En zo moedig ik iedereen aan die gewoon op hun ras wedstrijden willen rijden.......Gewoon doen
.
.
.
. Concorde schreef:Een draver is vooral goed in waar ie voor gefokt is -> Draven!!
Logisch, je laat je KWPN'er geen draverijen lopen.
.
,het liefst galopeerd ze de hele tijd!.Maar dat mag niet natuurlijk haha..Ook wat kath al zei kan ze leuk sprongetje maken van zon 50 cm (Pas twee keer gesprongen).Maar ook dat vind ze echt heel leuk.
.Ben trots op der
Karin schreef:Zo heb ik niets met Tinkers, het is mijn type paard niet, ik kan er zelf weinig mee. Maar daarom hoef ik ze nog niet af te kraken. Waarom zou ik?
Live and let live, gelukkig zijn er genoeg soorten en rassen om iedereen tevreden te stellen.
Dressage19 schreef:Kan ik misschien ergens foto's kijken van al jullie dravers? ben erg benieuwd!!

. 
RanouK schreef:
. Ilse schreef:RanouK schreef:
Hardstikke leuk hoor, maar ik lees net in een ander topic dat jij zegt: 'Mijn paard is kwa bloed springpaard x renpaard'.
Lijkt me dan toch echt geen draver, en dus hebben jous posts in dit topic ook weinig nut lijkt me.

Bella_Donna schreef:Mijn vriendin rijd op een pony van ons die is ook draver. Heeft mn oma bijna 4 jaar geleden gekocht en hij had toen L dressuur gereden. Suzanne en Grog waren meteen dikke vriendjes en ze gingen na een half jaar wedstrijden rijden in de B. Na een half jaar waren ze al in de L1 en hop een half jaar later zat ze in de L2 ging echt snel en zo gaat het maar door met haar. VAndaag is ze met Grog naar de nederlandse kampioenschappen en daar start ze Z1 categorie E. Dus je kunt een heel eind komen met een draver!!
Alleen twee weken geleden is hij kreupel geworden (is nu over) en dat is waarschijnlijk gekomen omdat hij niet dressuur gefokt is maar wel op een hoog niveau loopt. Dat krijg je dan een keer... Jammer staks moet ze misschien stoppen het is echt een plaatje om te zien hoe ze samen een proef rijden!!

Citaat:Volgens mij kan bijna elke draver galoperen.