Dressuur met een draver?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frank

Re: Dressuur met een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 09:28

Volgens mij kan bijna elke draver galoperen.
Okay in veel gevallen kost het aardig wat moeite, maar bij Domenic is dat perfect gelukt. Die kan heel lekker en rustig galoperen. Maar ook heel snel....

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:08

Ik ga het denk ik ook gewoon proberen.
We gaan eerst lekker rustig oefenen met ditjes en datjes, en als mijn paard er ook lol in heeft kunnen we misschien ooit een wedstrijdje rijden, puur voor de lol Lachen
Je ziet wel hoe het uitpakt...
Toen ik voor het eerst met haar aan het wijken was, wat ze volgens mij nog nooit eerder had gedaan, snapte ze het ook vrij snel.
Het ging niet perfect, maar hoe meer je oefent hoe beter het gaat Knipoog
Dat vond ze wel leuk.
Maar mijn monster is ook ontzettend kijkerig... Vork
Kijk een boom BAHAAAAAAAS een boom! zie je dat niet? ik ga de blaadjes tellen, goed?
Hoezo verder lopen?
Ben je niet blij dat ik blaadjes kan tellen? Clown Vork

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:38

Citaat:
[ en als een draver iets niet wil dan doet hij het ook niet..
[/quote]

Nou, die van mij dus wel he. Hij doet wat ik wil en niet anders. Wat ie in zijn vrije tijd doet, moet ie zelf weten, maar als we aan het werk zijn, moet ie gewoon luisteren, kwestie van opvoeden

Citaat:
.ze leren snel maar "vergeten"ook snel.

Ze leren idd snel, ben ik helemaal met je eens en wat ze 1 keer leren vergeten ze nooit meer, is mijn ervaring. Ik merk alleen wel dat je heel duidelijk tegen ze moet zijn, omdat ze gewoon heel gevoelig zijn

Citaat:
ze zijn echt behoorlijk koppig en stronteigenwijs.

Dit is gelukkig niet mijn ervaring met ze. Bij ons op stal zijn ze niet koppig en eigenwijs. Ze moeten luisteren en dat weten ze. Meestal worden ze pas koppig en eigenwijs als we ze verkopen als rijpaard

Citaat:
mijn paard wil altijd alles zien alles horen moet overal bij zijn. en door dat kijkerige vergeet hij nog wel eens dat hij 4 benen heeft en dat zijn begeleider ook 2 benen heeft(als je er naast loopt).

Gelukkig zijn ze bij ons ook niet zo kijkerig, ze gaan werkelijk overal langs zonder ook maar te kijken Haha!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:40

het is niet helemaal gelukt zoals ik wilde mijn vorige berichtje, maar mijn commentaar op wat ik geqout heb, staat nu dus in het witte vlak

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:09

Achja, of het lukt of niet, ik heb tenminste wel de ambitie om in de M of zelfs de Z te komen Clown Als t lukt laat ik het weten.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:15

Ow en wat vinden jullie er eigenlijk van? viewtopic.php?f=53&t=273449

Ik vind m niet zo gek veel op een draver lijken, alleen zijn nekje.

1.70 Haha!

Vanavond kijken

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:55

Ik vind het een leuk paard dat jij hebt!
Maar wat is er mis met een draver die op een draver lijkt? Be proud of it!! Haha!

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:23

Nou hij is nog niet van mij hoor!! De eigenaresse op de foto's verkoopt hem dus ik ga vanmiddag kijken of het wat voor mij is.
En dat hij er op lijkt maakt ook niet uit ik dacht alleen dat het misschien beter is als zijn bouw wat meer kwpn'er achtig is zodat het dressuren wat makkelijker gaat snap je.. verder niks mis mee.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:44

Barcelano schreef:
Ik ben van mening dat mensen toch al gauw commetaar hebben als je op een Ras rijd die niet dressuur of spring gefokt is in hun ogen,en het toch doet.

Ik kijk meer op tegen mensen die op een paard/pony wedstrijden rijden(Dressuur en Springen)die moeilijker mee komen door al die vooroordelen of dat het niet de juiste ras is daar voor etc(in hun ogen)

Voorbeeld:Ik wil graag wedstrijden rijden zowel in spring als dressuur en wil zo hoog mogelijk komen.
Maar nu is mijn lievelings ras een Arabisch volboed(in mijn geval)
Dan hoor ik zo vaak om me heen je kan dan beter een kwpner kopen.
Want wat heb ik aan een Pony vragen ze dan>>zoals hun dat noemen Boos!

Heb ook gewoon een Arabisch volbloed paard:P gekocht Clown en ga er gewoon wedstrijden mee rijden:D Tussen de paarden!!!!!
Gaat mij om de lol.

En zo moedig ik iedereen aan die gewoon op hun ras wedstrijden willen rijden.......Gewoon doen Cool

Klopt, en dat vond ik ook zo leuk toen ik jou voor het eerst ontmoette op school, jij vond het geweldig dat ik een draver had, iets wat de meeste mensen niet snel zullen vinden Knipoog .

En ja, ik rijd ook een dressuur met een draver, en ja soms hebben we problemen. Vooral omdat racer zeer koppig is, en ik ook.. reken maar uit Haha! .
Hij doet gewoon alles, ik moet nu echt eens officieel gaan starten, want onderling gaat altijd er goed. Nooit lager dan 157 gereden, en vaak stond nog op het protecol dat ze het een prachtige pony vinden Haha! .

Het is een uitdaging, en het gaat ook zeker niet makkelijk, maar daar kom je zelf wel achter Knipoog .

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:51

Kan ik misschien ergens foto's kijken van al jullie dravers? ben erg benieuwd!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:15

dravers.mine.nu/forum, bij het fototopic, daar staan die van mij wel.

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:15

Concorde schreef:
Een draver is vooral goed in waar ie voor gefokt is -> Draven!!
Logisch, je laat je KWPN'er geen draverijen lopen.

Ik ken een Hannoveraan die draaft Knipoog

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:47

Mijn vriendin rijd op een pony van ons die is ook draver. Heeft mn oma bijna 4 jaar geleden gekocht en hij had toen L dressuur gereden. Suzanne en Grog waren meteen dikke vriendjes en ze gingen na een half jaar wedstrijden rijden in de B. Na een half jaar waren ze al in de L1 en hop een half jaar later zat ze in de L2 ging echt snel en zo gaat het maar door met haar. VAndaag is ze met Grog naar de nederlandse kampioenschappen en daar start ze Z1 categorie E. Dus je kunt een heel eind komen met een draver!!

Alleen twee weken geleden is hij kreupel geworden (is nu over) en dat is waarschijnlijk gekomen omdat hij niet dressuur gefokt is maar wel op een hoog niveau loopt. Dat krijg je dan een keer... Jammer staks moet ze misschien stoppen het is echt een plaatje om te zien hoe ze samen een proef rijden!!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 16:16

Ik heb zelf ook een draver,Die wordt nu gereden door Kath_ Knipoog.

Ze is nog niet zo lang onder het zadel maar doet toch goed der best.Vooral de galop vind ze helemaal geweldig Clown,het liefst galopeerd ze de hele tijd!.Maar dat mag niet natuurlijk haha..Ook wat kath al zei kan ze leuk sprongetje maken van zon 50 cm (Pas twee keer gesprongen).Maar ook dat vind ze echt heel leuk.

Maar dressuur kan best met een draver,laine vind het wel heel moeilijk en zit rechts erg vast maar toch doet ze goed er best Ja.Ben trots op der Lovers Afbeelding
Een foto van laine onderr het zadel alleen niet zon beste maar kon geen andere vinden..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 16:45

Niks mis mee!

Alleen houd er voor jezelf wel rekening mee op wedstrijden, dat de dressuurgefokte paarden meestal hoger komen bij de prijsuitreiking.
(Doordat ze meer souplesse hebben in de oefeningen.)
Maar van een slechte ruiter op een goed paard kun je winnen!!!

Succes!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 16:45

Karin schreef:
Zo heb ik niets met Tinkers, het is mijn type paard niet, ik kan er zelf weinig mee. Maar daarom hoef ik ze nog niet af te kraken. Waarom zou ik? Verward

Live and let live, gelukkig zijn er genoeg soorten en rassen om iedereen tevreden te stellen. Lachen

Vind ik ook, daarom kraak ik ze ook niet af Tong uitsteken

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:22

Dressage19 schreef:
Kan ik misschien ergens foto's kijken van al jullie dravers? ben erg benieuwd!!

Afbeelding
Afbeelding

Mijn draverpony Racer Lovers .

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:37

Afbeelding

Zou je zo toch ook niet zeggen dat het een draver is?
Toch is het zo.

Heb hem zelf aangereden tot M/Z nivo.
Hij zou in de sport nooit zover komen omdat zijn galop gewoon niet goed genoeg te krijgen valt.

Het is wel een draak, in het begin gaat ie altijd onwijs op de voorhand en daardoor ook lekker in je hand hangen. Soms gaat ie na een tijdje wel lekker van achteruit lopen, soms ook niet.
Als je dan boos word en hem een rondje de bak door jaagt gaat ie ineens toch maar wel goed lopen. Het draakje Tong uitsteken

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:25

RanouK schreef:
Check it out: http://www.hoefjes.be
Het verhaal van Parcival.

Hardstikke leuk hoor, maar ik lees net in een ander topic dat jij zegt: 'Mijn paard is kwa bloed springpaard x renpaard'.
Lijkt me dan toch echt geen draver, en dus hebben jous posts in dit topic ook weinig nut lijkt me .

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:27

Ilse schreef:
RanouK schreef:
Check it out: http://www.hoefjes.be
Het verhaal van Parcival.

Hardstikke leuk hoor, maar ik lees net in een ander topic dat jij zegt: 'Mijn paard is kwa bloed springpaard x renpaard'.
Lijkt me dan toch echt geen draver, en dus hebben jous posts in dit topic ook weinig nut lijkt me .

Parcival is niet mijn paard maar dat van mijn intructrice. Lachen
Net als de website.
Ranouk is mijn paard. Lachen

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:06

Bella_Donna schreef:
Mijn vriendin rijd op een pony van ons die is ook draver. Heeft mn oma bijna 4 jaar geleden gekocht en hij had toen L dressuur gereden. Suzanne en Grog waren meteen dikke vriendjes en ze gingen na een half jaar wedstrijden rijden in de B. Na een half jaar waren ze al in de L1 en hop een half jaar later zat ze in de L2 ging echt snel en zo gaat het maar door met haar. VAndaag is ze met Grog naar de nederlandse kampioenschappen en daar start ze Z1 categorie E. Dus je kunt een heel eind komen met een draver!!

Alleen twee weken geleden is hij kreupel geworden (is nu over) en dat is waarschijnlijk gekomen omdat hij niet dressuur gefokt is maar wel op een hoog niveau loopt. Dat krijg je dan een keer... Jammer staks moet ze misschien stoppen het is echt een plaatje om te zien hoe ze samen een proef rijden!!

daar stond toch en stukje over in de nieuwe paard en sport?? Tenminste dat had ik vandaag gelezen, indd over suzanne

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:17

Hier een paar foto's van Domenic.

Ruin
1m65
Frans Amerikaanse draver
Bijna 19!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb geen dressuur foto's, om de simpele reden dat ik een schurfthekel aan dressuur heb.... Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:56

Citaat:
Volgens mij kan bijna elke draver galoperen.

Ja maar ze houden toch dat drafgalopje.

Ik had vroeger een meisje op de ponyclub die een draver had.
In het egin was het helemaal niks en ging hij regelmatig aan de kletter, ook wel eens zomaar een weg over geraced en niet meer te houden.

Maar ja de aanhouder wint zeggen ze weleens en uiteindelijk is ze daar nog Z dressuur mee geworden.
Maar ondanks dat nivo bleef hij zo raar galopje houden.

Het enige wat ik vind: als je echt dressuur wilt rijden en dus ook wedstrijden kies dan voor iets anders.

Ik heb niks tegen dravers..staat er eentje bij mij op stal die ik heel erg gaaf vind....maar ik vind ze gewoon leuker voor bosritten endurance, aangespannen rijden om daarnaast wat basis dressuur te doen om ze soepel te houden .

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:28

Haha!
Een drafgalopje??
Ken jij Domenic niet!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:18

Drafgalopje????????

Grog scoort de meeste punten in de galop elke keer bij de jury: hij heeft een mooie galop! vandaag op de Nederlandse had hij 3 keer een 7 voor gangen!
En hij is echt wel draver geweest we hebben nog een paar papieren uit Rusland als bewijs!