Mijn hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Mijn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:49

Mijn beest van negen maanden heeft zijn ballen ook nog niet. Hoe wil je ze dan laten weghalen. En inderdaad geen ballen niet vruchtbaar.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:14

karoliena schreef:
Mijn beest van negen maanden heeft zijn ballen ook nog niet. Hoe wil je ze dan laten weghalen. En inderdaad geen ballen niet vruchtbaar.

klophengsten zijn ook wel eens vruchtbaar.. en ook die kunnen gecastereerd worden..

Ik zou je dierenarts maar eens bellen.

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 23:18

Haha, nou ik denk er niet aan!

Want als hij op nikki wil, mag ie wel een laddertje gebruiken haha Haha!

En ach, wat zal daaruit komen, een dartmoor X New forest X haflinger...

Hmm Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:25

Veel succes.. luisteren is blijkbaar erg moeilijk.. je komt jezelf nog wel tegen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:26

hoi ,

ik wilden ff reageren op renske ,dat ze zich nergens zorgen over moet maken ,
ze heeft nog nooit een veulentje ophoeven voeden, maar aangezien wij hem samen hebben gekocht help ik haar ...

en ervaring heb ik wel genoeg..zie GALANT een goedgekeurde k.w.p.n dekhengst ,die ik heb grootgebracht Tong uitsteken

Mirenjo word ook van de zomer gecastereert als het daar vanonder bij hem wat gaat gebeuren ,want er gebeurt nog weing daar na laats te hebben gevoelt Tong uitsteken

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 23:32

Ja weet je wat het grappige is ik vraag wat de meningen van andere mensen zijn over hoe je zou reageren als zo een beesie zo maf loopt te doen, en dan krijg ik te horen dat ik hem moet castreren Clown

Dat vroeg ik dus niet Haha!

Maar dat is bokt Vork

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 23:32

Slotje maar he Haha!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:35

Tja jonge paarden proberen je gewoon uit...
maarja komt allemaal wel goed met miertje Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:37

youngster schreef:
karoliena schreef:

klophengsten zijn ook wel eens vruchtbaar.. en ook die kunnen gecastereerd worden..

Ik zou je dierenarts maar eens bellen.

Nou sorry hoor maar klophengsten hebben al een bal en kunnen dus ook vruchtbaar zijn. Als een veulen nog geen ballen heeft is hij ook niet vruchtbaar.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:45

Ik hou op met reageren.. zoek het maar zelf uit.. Waarom heb je eigenlijk een topic geopend als je dit niet wilt horen??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:52

youngster schreef:
Ik hou op met reageren.. zoek het maar zelf uit.. Waarom heb je eigenlijk een topic geopend als je dit niet wilt horen??

Nou sorry hoor maar dat is een reactie van mij en niet van de TS. Maar volgens mij ben ik niet degene die fout denkt. Weet het wel zeker.

_Moreno_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 01:45

hmmm... zoals ik m in de gang op Moreno bezig heb gezien zou ik zeggen ja meteen castreren... echte hengst... maja kan nog niet... en dan zou ik volgens de mensen hier dus Moreno ook al moeten laten helpen... en daar denk ik voorlopig toch echt nog niet over na... Tong uitsteken Eerst Amor nog dekken als dat door gaat... Lachen

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 08:58

Mirenjo schreef:
hoi ik heb een new forest dartmoor hengsten veulen van 10 maanden en het is dus echt een letterlijke en figuurlijke hengst....
Hij sprong zelfs al meteen op een jaarling HENGST bij mij op stal.. Haha!
Nou ja niet echt om te lachen eigenlijk hij doet mega druk zodra hij uit zijn stal is, dan bedoel ik dus stijgeren, het liefst tegen me aan en zo hoog mogelijk en zo hard mogelijk gaan stappen/draven.

Pfff ik ben dit dus helemaal niet gewend he.. zo'n kleine uk en dan ook nog eens een hengst !!!!!!

De vraag is dus hoe ik daarop moet reageren... Vork

Van het voorjaar lekker laten castreren Vork

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 11:44

Dat is geen antwoord zwelgje, want dat gaan we ook doen..

Waarom ik niet luister? omdat ik antwoord op me vraag wil en geen antwoord op een vraag die ik nooit gesteld heb.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:46

Mensen roepen te snel dat iemand zijn hengst moet laten ruinen vind ik en heb het dan over het algemeen als iemand een hengst heb.

Zoals ik het lees heb ze hulp van iemand die ervaring heb het enige wat ze nu nodig is is denk ik meer vertrouwen in haar eigen:)Niet banketstaaf bedoeld en met de juiste hulp kom het wel goed denk ik.

Vorig jaar had ik nog nooit met hengsten gewerkt.
Op de stoeterij waar ik stage liep heb ik een Hengst gekocht inmiddels is hij goed gekeurd.
Om meer te leren over hengsten mocht ik stapje voor stapje met de Dek hengsten daar werken.

Je moet toch eens ergens beginnen:P

Ik ben helemaal hengsten friek:D

Maar ik zeg er wel bij als het egt niet luk denk dan om je eigen veiligheid en van het paard en zeg hakkie takkie weg zakkie:D

En bij deze veel plezier en succes

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:47

nou dan is het heel erg simpel.. geef hem uit handen aan iemand die hem wel goed aankan zodat jij er straks een fijne pony aan hebt.

Of gooi hem gewoon in de opfok.. aan zo'n jong dier moet je niet zoveel prutsen, dat kan hij simpelweg niet verwerken. 10 minuten is lang genoeg.

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 11:57

oh mijn god wat een heisa om castreren..........

Kom op, DAT GEBEURT WEL..

En de opfok..... DAT GEBEURT NIET..

Punt uit, tips heb ik ook al genoeg gehad, dus EINDE hier heb ik geen zin in, BOKT.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:55

schreeuwen is in ieder geval niet nodig. Er zijn hier diverse tips gegeven over hoe om te gaan met een steigerend veulen, waarvan castreren en opfok, die inmiddels wel duidelijk besproken zijn, er twee zijn. Verdere tips blijven welkom.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:57

Ik heb mijn hengstje van nu bijna een jaar ook gewoon op stal staan en hij is wel druk maar steigerd niet.. wij hadden op stal wel een hengst staan die het heel erg deed maar die mensen waar hij vanis waren niet heel erg streng voor hem en hij stijgerde heel erg veel bij mij was het minder omdat ik gewoon boos op hem werd en nee is nee.. hij is nu wel gecastreed.... Maar ik denk dus dat het heel erg belangrijk Streng te blijven voor hem.. wat hij nodig heeft is duidelijkheid JIJ ben de baas en niet hij... wees dominant ten aanzien van Hem en niet andersom.. veel hengsten stijgeren en zo te laten zien dat ze boven jou staan en dat is natuurlijk niet zo *als het goed is* en dan heb ik nog 1 tip: als je met hem gaat lopen neem dan een zweepje mee ofzo want mocht hij dan gaan stijgeren ofiets dan kan je hem daarmee een correctie geven ipv met je hand want dan word hij bang van jou handen en dat is ook neit de bedoeling..

en om dan nog maar even te zeggen tegen al die mensen die vinden dat het paard in een opfok moet blablablabla... is misschien wel beter voor je paard maar ik wil mijn paard lekker dichtbij hebben en er is hier geen opfok in de buurt dus gaat dat over.. Er zijn ook mensen die het zlef kunne hoor en verder staat die van mij ook veel buiten met andere paarden. dus ik zie het probleem niet eigenlijk!?

En Youngster mijn paard staat ook nog gewoon met een merrie buiten hoor en der is nix aan de hand.. en hij gaat er dan niet bij als ze hengstig is maar anders kan dat gewoon hoor.. Merrie's zijn in het wild de leiders en de hengsten zijn alleen maar voor het opdrijven van de kudden en het dekken van de hengstige merrie's... dus ik zie het probleem niet zo lekker laten staan bij die merrie en wat voorzichtiger doen als ze hengstig is....

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 14:01

Thnx Haha!

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:30

mijn vriend zijn veulen staat met een belg samen in de bak soms met een ruin van stal kwpn
hij heeft genoeg energie maar is dood moe als hij op stal komt na een uurtje of 2
soms staan ze snachts gewoon buiten in de bak

en deze hengst is bijna 2 jaar en voerd daarbeneden nog niets uit Knipoog
alleen maar hinniken en je kan hem erachter zetten maar hij doet niets Lachen:D

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:39

Mirenjo schreef:
oh mijn god wat een heisa om castreren..........

Kom op, DAT GEBEURT WEL..

En de opfok..... DAT GEBEURT NIET..

Punt uit, tips heb ik ook al genoeg gehad, dus EINDE hier heb ik geen zin in, BOKT.

Je hebt pas 98 berichten en dan weet je nu al hoe heel bokt in elkaar steekt?? Knap hoor!

Meisje wat we proberen te doen is jou waarschuwen.. maar je hebt blijkbaar een enorme plaat voor je kop..

Ik wens je veel plezier met je hengst!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:22

youngster schreef:
nou dan is het heel erg simpel.. geef hem uit handen aan iemand die hem wel goed aankan zodat jij er straks een fijne pony aan hebt.

Of gooi hem gewoon in de opfok.. aan zo'n jong dier moet je niet zoveel prutsen, dat kan hij simpelweg niet verwerken. 10 minuten is lang genoeg.

Amen!

@ Mirenjo: ik heb geen medelijden met je als we straks lezen dat je in het ziekenhuis ligt door een ongeluk met een paard... Jammer dat je zo'n plaat voor je hersens hebt...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:23

karoliena schreef:

Nou sorry hoor maar klophengsten hebben al een bal en kunnen dus ook vruchtbaar zijn. Als een veulen nog geen ballen heeft is hij ook niet vruchtbaar.

'Nou sorry hoor', maar dit is duidelijk een geval van de klok horen luiden maar niet weten waar de ballen hangen Haha!

Een klophengst heeft inderdaad een bal, maar wel ééntje die (nog) niet ingedaald is. Anders was hij wel tegelijk met de andere bal weggehaald, denk je niet? Net zoals bij jouw veulentje, die balletjes zitten er wel, ze zijn alleen nog niet in de balzak ingedaald. Zelfs al blijven die dingen zijn hele leven zitten waar ze nu zitten dan is hij nog zo vruchtbaar als wat.

Ik zou je willen adviseren eens te luisteren naar mensen die wél weten waar ze het over hebben, en niet meteen om een slotje te roepen. Over het algemeen is het allemaal goed bedoeld.

Mirenjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 19:19

Ik heb geen 98 berichten, ik heb er veeeel meer! Haha!
Dus ja ik weet wel wat bokt is Vingers aflikken

Amethist, waarom zou ik een ongeluk moeten krijgen ( hahaha Nagelbijten / Gniffelen )