Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
karoliena schreef:Mijn beest van negen maanden heeft zijn ballen ook nog niet. Hoe wil je ze dan laten weghalen. En inderdaad geen ballen niet vruchtbaar.

youngster schreef:karoliena schreef:Mijn beest van negen maanden heeft zijn ballen ook nog niet. Hoe wil je ze dan laten weghalen. En inderdaad geen ballen niet vruchtbaar.
klophengsten zijn ook wel eens vruchtbaar.. en ook die kunnen gecastereerd worden..
Ik zou je dierenarts maar eens bellen.
youngster schreef:Ik hou op met reageren.. zoek het maar zelf uit.. Waarom heb je eigenlijk een topic geopend als je dit niet wilt horen??
Eerst Amor nog dekken als dat door gaat...
Mirenjo schreef:hoi ik heb een new forest dartmoor hengsten veulen van 10 maanden en het is dus echt een letterlijke en figuurlijke hengst....
Hij sprong zelfs al meteen op een jaarling HENGST bij mij op stal..![]()
Nou ja niet echt om te lachen eigenlijk hij doet mega druk zodra hij uit zijn stal is, dan bedoel ik dus stijgeren, het liefst tegen me aan en zo hoog mogelijk en zo hard mogelijk gaan stappen/draven.
Pfff ik ben dit dus helemaal niet gewend he.. zo'n kleine uk en dan ook nog eens een hengst !!!!!!
De vraag is dus hoe ik daarop moet reageren...
:D Mirenjo schreef:oh mijn god wat een heisa om castreren..........
Kom op, DAT GEBEURT WEL..
En de opfok..... DAT GEBEURT NIET..
Punt uit, tips heb ik ook al genoeg gehad, dus EINDE hier heb ik geen zin in, BOKT.
youngster schreef:nou dan is het heel erg simpel.. geef hem uit handen aan iemand die hem wel goed aankan zodat jij er straks een fijne pony aan hebt.
Of gooi hem gewoon in de opfok.. aan zo'n jong dier moet je niet zoveel prutsen, dat kan hij simpelweg niet verwerken. 10 minuten is lang genoeg.
karoliena schreef:
Nou sorry hoor maar klophengsten hebben al een bal en kunnen dus ook vruchtbaar zijn. Als een veulen nog geen ballen heeft is hij ook niet vruchtbaar.

)