Wat zijn jullie als vaste last kwijt aan je paardje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Forestmeisje

Re: Wat zijn jullie als vaste last kwijt aan je paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 10:06

Ik hoop het ook. Ik ga vandaag eens bellen naar zo iemand van kranten baantjes, de regiobode.. Het schijnt dat ze hier in de buurt veel mensen nodig hebben. Dus dan kan ik mooi van dat geld lekker sparen, en als ik goed verdien genoeg om een haflinger te onderhouden word het een haflinger, als ik dan nog genoeg geld overhoud om een shet te onderhouden word het een shet en haf. Ben stapel gek op beide beestjes. Maar ik denk dat het toch een shet word, aangezien ik meer ervaring met shetjes heb en er net iets meer gek op ben. Maar wie weet.
hier in de omgeving zijn stallingen (weidegang) vaak 75 euro pm, dus opzich wel redelijk. Ik ga wel opzoek naar een weidegang waar of een bak bij zit, of iets waar ik kan rijden. In rheden wonen kennisen van mij en daar mag k altijd bij in de bak rijden, dus als ik in een bak wil rijden kan dat. Nouwja ik zou niet echt rijden maar me schoonzusje wel. Die ga ik dan denk ik een soort van les geven. Gewoon gratis, haar ouders betalen dan al zoveel..

Ik ga vandaag met me ma er over hebben dat ik het toch heel graag wil, en ik opzoek ga naar een weiland en een leuke shet. Dat ik al een verzorger heb die ook mee betaald. En of hun de weidegang willen betalen.
Als ik het dan voor mekaar krijg, weet ik eigenlijk al wel paardje ik wil. Johnny van Ymke, ik ben dolgek op hem. En hopelijk is ie nog neit verkocht als ik het mag. Johnny is wel kleiner als mijn minimum. volgensmij 85 cm. Maar goed, k heb er al een beetje op gereden, en me schoonzusje is voorlopig nog wel op de goede lengte.. Tenzij ik een leuk paardje tegen kom (die ik tegen was gekomen inArnhem die daar op stal kon blijven en 110 was.. en beleerd). van 110 ofzo..

nouwja. ben benieuwd..
Als iemand tips heeft om te zoeken naar een weiland *site's ofz* kom maar op, en ook voor zoeken naar paardjes..
Op dit moment struin ik alleen marktplaats af..

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 10:27

hoi, mijn ouders betalen het algemeen, het voer de veearts de hoefsmid enz. Voor onze paarden. Maar meestal ben ik toch wel de gene die sjabrakjes enz. aanschaft. Wij hebben de paarden aan huis en we hebben een keertje uitgerekend dat dat per paard ong. 80 € per maand is. Zal wel iets meer zijn hoor want wij hebben een shetlander en die geeft alleen maar problemen.. (hebben we al 2 zadels voor enzo Haha! Clown )

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 11:14

Ik heb twee pony's en ben maar weinig kwijt elke maand. Heb dan ook een eigen wei, bak en stal.

Ik ben dus alleen geld kwijt aan voer, hooi, stro en natuurlijk de DA en hoefsmid.

Ik ben 30 euro per maand kwijt aan hooi en stro.
10 euro per twee maanden aan ponybrok
15 euro per vier maanden aan muesli.

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:06

Ik ben 24, studeer en heb een (lease)pony. Ik betaal per maand E 120,- stalgeld (incl. voer, hooi, wei, wormenspuiten e.d.) verder betaal ik nog p/m ong. E 25,- voor vlas en per maand spaar ik E 50,- voor onvoorziene uitgaven. (meestal betaal ik van dit geld gewoon de hoefsmid, aangezien ik niet vaak nieuwe spullen hoef te kopen!)
Alle DA kosten zijn voor de eigenaar.
Ik ben dus per maand ong. 200,- euro kwijt
groetjes!

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 23:08

Na veel moeite me ma maar gemaild inplaats van persoonlijk vragen *ben veel te schijterig =S*. Lange mail met voorstel. Maar goed ik had erin gezet dat ik nog even wil sparen en het waarschijnlijk zomer werd.. Maar nu heb ik een merrie gevonden zo een die ik zoek. Kan daar op stal blijven.. Dus als me ma accord gaat dan word het waarschijnlijk heel snel.. Hopelijk is dat okeej..

Shake helemaal.. brrrr

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 00:01

Ik denk max 150 euro. Mijn paard staat in pension bij een erg goede vriendin, dus ik betaal relatief weinig aan stalling. Naar de hoefsmid is hij al lang niet meer geweest. Tot nu toe 1 keer, en ik heb hem in september voor het laatst naar de hoefsmid gehad.
Voor mij valt het allemaal wel mee! Ik betaal alles zelf, en ik studeer nog. Ik heb een bijbaan om mijn paard te kunnen bekostigen. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk te sparen voor reserve!

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 06:50

ik betaal alles zelf maar waar het nodig is springen mijn ouders bij ik ben nu bijna 19 fultime baan dus dan kan dat ook wel

Stalling incl bix ,hooi en stro € 195,00 pm
om de 8 weken hoefsmid + ijzers € 80,00
worme kuur om de 8 weken € 10.00
Tandarts als ze niks heeft controle € 30,00
verzekering 150,00 met 3 maanden
enting € 20,00

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 07:37

Hoi, ik ben 20 en heb ook een eigen paardje.
Ik betaal:
€150,- p.m. stalling (inclusief hooi, stro en brok)
€20,- hoefsmid (om de 8 weken)
€13,50 wormkuur (1x in de 3 maand)
€15,- lesgeld per week.

Je kunt het idd zo duur maken als je zelf wil.
Er komen natuurlijk altijd wat extra dingetjes overheen.
Je koopt misschien vaak genoeg een keer wat leuks voor je paardje.
Een paar borstels, of een nieuw halster enz.

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 09:04

Op dit moment vind me ma het prima, k ben een beetje aan het onderhandelen met een vrouw die een shet merrie heeft, en daar op stal kan blijven is hier dichtbij. Omdat de merrie nu al te koop staat en ik niet nu zomaar even al dat geld bij elkaar krijg probeer ik af te spreken dat ik de merrie ga verzorgen en beetje bij betalen todat ik het geld bij elkaar heb om de merrie en de nodige dingen te halen.
Me vader moet nog accord gaan, maar die ga ik een beetje voorbereiden.
Verder heb ik gister geinformeerd naar krantenbaantje, en ik word zo snel mogenlijk gebelt.
Als het allemaal niet lukt, dan wacht ik tot mei/juni/juli zodat ik nog flink kan sparen, en opzoek kan naar een weiland in de buurt.
Het zou erg tof zijn als het nu allemaal lukt, want dan komt mijn droom uit. Maar uitkomen gaat ie zoiezo doen Lachen

Nu is mijn vraag aan jullie, Wat voorn dingen moet je alleemaal aanschaffen voor je je paardje haald (Bijv, hoefvet enzo..)

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 09:11

Ik begrijp dat jij nog helemaal niks hebt??
Is het ook de bedoeling dat je gaat rijden?
Ik zou beginnen met aanschaffen van een paar borstels.
Gewoon allerlei verzorgingsproducten (staart-manen spray)
Als je wil rijden zal er ook een zadel e.d. moeten komen.
Rijkleding voor jezelf? Broek, laarzen, cap e.d.
Zadelvet of olie. Er zijn veel dingen die je aan kan schaffen.
Ik zou beginnen met allerlei verschillende poetsspulletjes.

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 09:19

K heb al redelijk wat dingen.. Poetsspullen heb ik allemaal al, al jaren. rijkleding ook (ik rij al 5 jaar). K heb een longeerlijn, spons, zweetmes.
Maar zoals hoefvet, zadelvet en die dingen heb ik nog niet.
Probeer een lijst te maken van dingen die ik moet aanschaffen en de kosten daarvan ongeveer. Zodat ik dat alvast kan beginnen met aanschaffen..
Dus als jullie een lijst kunnen willen maken met de dingen die ik moet aanschaffen met de kosten ongeveer, zou dat heel fijn zijn.
Loesjuh had dit hele tijd terug voor me gdaan, maar met me stomme kop ben ik deze kwijt geraakt..

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 09:50

Hier wat verschillende prijsklasses van verschillende produkten.

Lederonderhoud
Lederolie: €6,95
Lederbalsem 500ml: €5,88
Ledervet 1000ml: €6,33

Hoefonderhoud
Hoefvet: €6,50
Hoefolie: €6,95
Hoefteer: €6,95

Hoest/verkoudheid
Foene Griek: €5,45
Hoestmix 900gr: €13,59

Shampoos en glans
Equi-shine: €9,25 glans en ontklittingsmiddel
Shampoo: €13,95 Je kunt ook gewone 'mensen'shampoo gebruiken is een stuk goedkoper.

Vliegenmiddelen
Vliegenspray: €10,95
Vliegenfrontriem: €9,04

Wormspuiten
Noromectin: €8,25
Eqvalan: €12,95
Equigel: €14,76
Dit zijn een paar voorbeelden in verschillende prijsklasses.

Longeerartikelen
Longeerzweep: €27,50 (Je hebt ze veel goedkoper)
Longeersingel: €18,14
Longeerbitstukje: €4,95

Hier even een klein overzichtje van de spulletjes.
Je moet niet blind op deze prijzen af gaan.
Het is een selectie van verschillende prijzen.
Je moet zelf kijken wat je ongeveer kan en wil besteden.

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 09:54

Wauw bedankt... Lachen Ik ga zoiezo van de week naar paardenwinkel hier in Arnhem en eens even dingen bekijken en alvast halen.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:00

Hoi ik ben 17 en heb ook een eigen pony.

Wat ik kwijt ben per maand:

E90 voor de stalling (ouders betalen de helft)
E25 hoefsmid (betaal ik zelf)
E12,- wormenkuur (betaal ik ook zelf)
Lessen E10,- 2 keer per week

Dan natuurlijk de 2 jaarlijske enting Clown

Ik kom iedere maand mooi rond maar wat wil je dan ook met 3 banen..