op vakantie: wat te doen met paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bella_Donna

Re: op vakantie: wat te doen met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 08:43

Wij doen het altijd zo met onze 5 pony's: We vragen aan de buren die ook een beetje verstand hebben van paarden of die ze in de wei willen zetten hooi voeren water bijvullen en of ze een aantal keer op een dag langs komen (het zjin echt van die brekkers die je niet graag alleen laat) DAt doen ze dan en natuurlijk is het erg vervelend dat hun heel vaak moeten komen dus vragen we nog iemand anders (vriendin die hier ook rijd) of die af en toe nog even komt. ALs je niet "paarden buren" hebt kun je ook aan je "gewone" buren vragen of ze op willen letten en als ze iets aparts zien dat ze dan even 1 van die meisjes belt die bij jou paard rijden? DIe weten dan toch wel raad? nou ja succes

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 08:47

Bekend probleem, ik ga in juli (oke het duurt nog even) 2 weken op vakantie. Normaal vind ik het geen probleem als ik even niet kan dat er andere op lin rijden en hem doen. Maar nu ben ik al een paar maanden bezig met lin weer wat beter te krijgen (in zn lichaam). Ook naar Bodegraven geweest en moetn og wel een paar keer en ook door hem zelf te rijden en te longeren. ( met veel les en hulp) Dus ik vind het nu zonde om er 2 weken jan en alleman op te laten rijden...
En als ze hem alleen verzorgen moeten ze hem ook weer naar het weiland brengen waar ze straks weer op mogen, maar dat is weer zo banketstaaf als iemand dat 2weken moet doen.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 09:34

misschien een oplossing? Ik doe hier ook aan vakantie stalling.
Dat houd in dat de paarden op de wei gaan. Ze staan in een kruidenwei omringd door bomen. Als er te weinig gras is krijgen ze kuilgras bij gevoerd. Elke dag minstens 1 keer controleer ik alle paarden. Als het blijft regenen haal ik ze naar binnen, en daar is keuze uit een eigen stal, op samen in de loopstal. de stalling kost in de zomer maanden op de wei E100,- per maand.
Misschien een idee als je echt niet meer weet hoe je het moet gaan regelen? Ik zit wel ver uit de buurt. Namelijk bij oldenzaal over de grens in duitsland.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:03

Sharon laat Wietske er gewoon oprijden !
Het was gewoon toevallig dat zij die paar keer erop
ging dattie niet zo super liep..
laat haar er gewoon op..

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:28

Haha! en je weet het als het niet anders kan wil ik dr ook wle voor je in de gaten houden en evt los gooien of longeren. trouwens zou ze niet in de zomer bij hein en dith kunne staan die 15 dagen? kan ze ook in de wei!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:43

Hey,

Weet niet welke datum je op vakantie gaat... maar anders kun je haar ook wel bij ons zetten voor die tijd hoor..... kan ze gewoon op de wei, of 's-nacht's op stal... wat jij wil.... is misschien ook niet naast de deur.. maar er zijn dus oplossingen genoeg.. en bedrag komen we wel uit Vingers aflikken

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 09:32

laukjefreak schreef:
:D en je weet het als het niet anders kan wil ik dr ook wle voor je in de gaten houden en evt los gooien of longeren. trouwens zou ze niet in de zomer bij hein en dith kunne staan die 15 dagen? kan ze ook in de wei!

ja als dat zou kunnen Haha! zou ik wel met paps en mams moeten overleggen.. maar verkeerd lijkt het me niet Haha!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:05

moet je het alleen zelf even aan hun vragen (als ik dat doe is het zo raar)

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:47

calypso1989 schreef:
ik bedoel er mee dat er een bekende af en toe gaat kijke hoe het met haar is

Je doet net of er bij ons niemand is die naar haar kijkt, die pony van jou is de meest verwende op de hele stal dus ga nu a.u.b. niet zeuren dat er niemand naar haar kijkt, sorry maar je stelt je erg aan.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 11:58

inib schreef:
calypso1989 schreef:
ik bedoel er mee dat er een bekende af en toe gaat kijke hoe het met haar is

Je doet net of er bij ons niemand is die naar haar kijkt, die pony van jou is de meest verwende op de hele stal dus ga nu a.u.b. niet zeuren dat er niemand naar haar kijkt, sorry maar je stelt je erg aan.

dat zeg ik niet.. ze kijken erna ja hoe ze op stal staat.. maar die halen haar er tenslotte ook niet uit toen ze ziek was..was het toch ook niemand opgevallen..alleen ikzelf dus... dus dan vraag ik het wel aan Lotte of ze kan regelen dat ze bij Hein en Edith kan staan...

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 12:16

niemand meer...

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:06

Nou Sharon dan betaal je toch zelf even..
Papa betaalt niet voor niets voor de manege en
reken er maar op dat cleo gewoon bij de manege
blijft.. Wat zit je eigenlijk druk te maken om niets..
Laat Wietske er gewoon oprijden en laat hem verwennen
door Lieneke..
enneh met dat longeren zit je er ook helemaal naast..
hij doet geen vlieg kwaad.. tja als hij fris is dan trekt
hij maar dat doen alle paarden....

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:42

chagrijntje schreef:
door Lieneke..

Helemaal mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:32

Voorheen deed mijn buurman de ponies altijd, hij was helemaal gek van ze en zij ook van hem!!! Helaas is hij overleden aan kanker eind vorig jaar. Ik ga nu volgende week een weekeinde naar Parijs, en dan voerd en mest mijn neef. Vorig jaar zomer ben ik ook een week weggeweest en toen heb ik de ponies een ruime week bij Dennis op Bokt gestald Lachen.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:31

chagrijntje schreef:
door Lieneke..

hij gaat lekker naar Lotte.. daar kan ze heerlijk in de wei spelen met andere paardjes en hoef ik me nergens druk om te maken.. Haha!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:43

heb je het gevraagd??? pb ff wat ze zijd Haha! en etc ??

jen_iisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:56

calypso1989 schreef:
ik ga in mei 15 dagen op vakantie naar de Canarische eilanden.. heel leuk en aardig van m'n ouders maar zit dus nu met een probleem:

Met Lieneke (die haar altijd blinkend op stal laat staan) gaat ze aan de haal (dom rennend de bak door) dus dat lijkt me onverantwoord..

Bij Wietske doet ze alsof ze kreupel is Verward tja vraag me ook niet hoe of wat maar dat is zwaar apart..

Verder heb ik geen idee wie haar zou moeten rijden dus wat moet ik nou.. ik wilde graag thuisblijven om gewoon bij haar te kunnen blijven maar daar zijn m'n ouders het dus niet mee eens..

heeft iemand een idee

mss advertentie ?? (waar woon je ?)

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 18:18

jen_iis schreef:
calypso1989 schreef:
ik ga in mei 15 dagen op vakantie naar de Canarische eilanden.. heel leuk en aardig van m'n ouders maar zit dus nu met een probleem:

Met Lieneke (die haar altijd blinkend op stal laat staan) gaat ze aan de haal (dom rennend de bak door) dus dat lijkt me onverantwoord..

Bij Wietske doet ze alsof ze kreupel is Verward tja vraag me ook niet hoe of wat maar dat is zwaar apart..

Verder heb ik geen idee wie haar zou moeten rijden dus wat moet ik nou.. ik wilde graag thuisblijven om gewoon bij haar te kunnen blijven maar daar zijn m'n ouders het dus niet mee eens..

heeft iemand een idee

mss advertentie ?? (waar woon je ?)

Eibergen Knipoog

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 18:27

maar toen ze ziek was, haalde niemand haar uit de stal omdat jij er wel gewoon was, en lijkt me beetje raar dat iedereen haar zomaar uit de stal mag halen om haar te poetsen en los te gooien..

Maar zo te horen heb je genoeg keus...

suc6 verder

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 16:57

bakstertje schreef:
maar toen ze ziek was, haalde niemand haar uit de stal omdat jij er wel gewoon was, en lijkt me beetje raar dat iedereen haar zomaar uit de stal mag halen om haar te poetsen en los te gooien..

Maar zo te horen heb je genoeg keus...

suc6 verder

dahh.. Clown toen mocht ze er niet eens uit ... Vork

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:48

ik snap het probleem niet meer... hoe moet iemand dan zien of ze ziek is.. ja aan de ogen enzo.. maar als je aan ini of marloes, of rene of tonny vraagd of ze haar er eens even uit willen gooien dan doen ze dat vast wel...

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 19:46

ja en dan.. dan word er nog niet naar hoeven gekeken.. ze word niet gepoetst... en dan Verward

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:06

calypso1989 schreef:
ja en dan.. dan word er nog niet naar hoeven gekeken.. ze word niet gepoetst... en dan Verward

Is het zo,n ramp als ze eens een tijdje niet gepoetst word, denk het niet, je zoekt problemen die er niet zijn.
En als iemand er haar geregeld uithaalt zien ze echt wel of er iets mis is, toen er laatst wat mis was wist jezelf ook niet wat je moest doen en kom je vragen wat je er mee aan moet dus als je weg bent loopt dat ook wel los.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 15:05

Vakantie voor je paard?
Offe, je kan kan je paard altijd nog mee laten lopen op een manege, in ruil voor stallig (maar of jij en je paard daar blijer van worden Haha! ...).
Mijn opa zorgt altijd voor de paarden, die geeft ze gewoon hooi, zet ze in de wei enzo, meer niet.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 10:40

Chestnut schreef:
Vakantie voor je paard?
Offe, je kan kan je paard altijd nog mee laten lopen op een manege, in ruil voor stallig (maar of jij en je paard daar blijer van worden Haha! ...).
Mijn opa zorgt altijd voor de paarden, die geeft ze gewoon hooi, zet ze in de wei enzo, meer niet.

dat lijkt me geen goed idee ze word bijna 4 en ik denk niet dat we er wat aan hebben Haha!