Mensen die springen eng vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 23:15

Hoi, ik ben zelf ook altijd best wel bang voor springen geweest. Maar sinds ik op tum heb gereden durf ik alles weer. Ik geniet gewoon van ieder zweefmoment. Hoe ik bang ben geworden is door tv kijken naar paarden die van zulke grote hindernissen springen. Klinkt natuurlijk stom maar echt waar. Dat keek en nou nog ik altijd als klein meisje en toen was ik bang geworden en kreeg allemaal nare dromen. Ik ben begonnen met springen met een shet van de buren en later kreeg ik zelf een pony tum. Die inmiddels verkocht is en heb bobo alleen nog maar bobo springt helemaal niet goed. Of weigert steeds. Ik reed met tumtum b2 met 2 winstpunten maar met bobo kan ik helemaal niks beginnen Schijnheilig

-xx- sanne

aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 23:26

ik spring niet dus kan niet goed mee praten.
ik moet eerst nog ff echt goed leren rijden.
heb nog nooit gegalopeerd erg he!
laat staan gesprongen Lachen
ik hoop dat de lessen in de zomer verder gaan *LOL* Party!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 23:38

IK vind springen eng; zo ongeveer tot op knie-hoogte -MIJN knie-hoogte wel te verstaan Knipoog - durf ik nog wel, maar alles wat hoger is, wordt kritisch Scheve mond.
Het probleem: met pasen wil ik graag mijn bronze Reitabzeichen gaan halen en daarvoor moet je een dressuur proef doen én springen *bibber*.
Het springen moet ik maar op het paard van mijn vriendin doen, die springt alles vanzelf, met haar kan ik -uit angst Verward *LOL* - alle fouten maken die je je kan bedenken, zij springt Lachen !
Nou ja.. over twee weken beginnen de voorbereidingen, eerst maar eens kijken hoe het gaat!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 09:32

Eng vind ik het opzich niet, maar bij 2 cavalettie houdt het op.
Vroeger toen ik nog ene klein ponymeisje was vond ik springen helemaal toppie. Tot ik jaren later door mijn instrctrice/vriendin over een veel te hoge hindernis ben gejaagd met mijn paard. Hij sprong zo allejezus hoog en lomp (waren we nog lang niet aan toe). Sindsdien moet ik er weinig meer van hebben.
Als ik Tjo in oktober de IBOP wil laten doen zal ik toch iemand anders die laten rijden, want je krijgt mij niet over 60 hoog en 80 breed.
Viv

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 13:13

Ik vind springen onwijs leuk, maar alleen maar hele lage kruisjes!! Want ik ben ondertussen ook een beetje bang:'stel dat ik val met paard en al...'
Maggy vind springen heel gaaf. De adrenaline stroomt dan. Als er alleen al een hindernis in de bak staat dan wordt ze al helemaal opgewonden!!

party-girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 13:41

K heb 2jaar geleden een ongeluk gehad met springen met cor. K sprong in concours was nog maar B maar het ging allemaal wel totdat ie begon te weigeren en daar door heb 1x een gat in m'n kin gehad en 2jaar geleden ben k er afgevallen had k me arm gebroken (elleboog). Sindsdien spring k niet meer zo fanatiek en ook niet zo hoog maar omdat cor al bijna 18 is ben k duz bang dat ie weer weigert. 2 weken geleden had k clubkampioenschappen en heb k duz weer een parcour gesprongen gewoon 60cm en was foutloos en snelste tijd in de barage! Ik was springkampieon geworden! Nu ben k nog steeds niet helemaal over m'n angst heen want word er telkens weer aan herinnerd aan die val....

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 14:11

Yep,zo ben ik ook.Ik scheit al drie kleuren als ik een hindernis zie.Laat staan erover heen moet springen Bloos

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 14:17

Nou ik spring niet vaak en ook niet echt hoog, maar als ik de kans heb vind ik het echt supertof, maar je moet gewoon over je angsten heen komen, want als je het 1 keer heb gedaan (als het goed ging dan) kan je meteen niet meer stoppen (mijn mening) Haha! Haha!

blieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 15:21

Hoi
Ik heb vroeger twee jaar lang springles gehad en vond het te gek,tot ik een nare ervaring heb gehad (het paard brak door alle hindernissen heen i.p.v. te springen) en toen durfte ik niet meer. Nu rij ik heel vaak op een jong paard en heb inmiddels weer een klein sprongetje gemaakt vanuit draf, maar voorlopig hoef ik nog niet vanuit galop er over heen dat vind ik nog erg eng. Als ik op een erg voorwaarts paard zit of op een erg fris paard dan spring ik ook niet. Daarvoor zit die angst er nog te diep in. Groetjes Bianca

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 18:11

Ik ben bijna nooit bang geweeste, alleen toen ik mn pony het springen nog moets leren en dat ging niet op rolletjes, de afzet, de stijl, niks klopte, dan sta je wel ff te kijken van wow... dis toch wel vaag, maar heb nooit 7 kleuren gesch*ten ofzo... wel kriebels, maar meer niet, ben ook niet ech snel bang, skydiving heb ik ook gedaan, mocht toen eigelijk niet, maar met een vals id.... * Haha! *
Nu springt Goldy trouwens overal wel over en gaat het weer meer om de stijl en variatie met afstanden en dat soort foefjes om het moeilijker te maken. Oja waterbakken, muren of id is soms wel eng, niet ik ben bang maar de pony... nou ja bang, thuis en op de les durft ze alles, maar in de ring als het dr op aan komt.. Lips are sealed

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 19:00

Ik heb springen altijd heel leuk gevonden. Maar de pony waar ik altijd op reed vond het TE leuk. We gingen dus al een gek door die bak en je kon d'r niets aan doen. Toen heb ik het een tijdje eng gevonden maar ik vond het wel te leuk om niet te doen. Dus toch maar door gegaan. Uit eindelijk was ik een van de weinige die er op sprong(omdat hij al een gek die bak door vloog). Er was altijd een duidelijk verschil tussen de 'eigen' pony's en manege pony's. De manege pony's moesten altijd afhaken. Ik was de enige die met de 'eigen' pony's mee kon komen. Juist omdat het zo goed ging vond ik het al leuker.
Op Dennis heb ik geen enkel moment getwijfelt. Dat is altijd goed gegaan en hij is verstandiger dan ik. Als hij twijfeld stopt hij. Maar juist omdat hij zo verstandig is probeer ik wel eens wat meer. Ik heb niet het risico dat hij iets wil doen wat hij niet kan.
Met Dien heb ik ook heerlijk gesprongen. Ook gewoon gaan met die banaan. Iedereen zei dat ze het niet kon(door een ongeluk, zie profiel). We zijn gewoon gaan proberen. Eerst balkjes, dan een kruisje van 10 cm, daarna een kruisje van 20 cm enz. We hebben wel meer dan 50 cm gesprongen! En dat voor een paard die echt niet kan springen volgens sommige mensen. Hoger zouden we ook niet gaan maar er is bij haar toch wat fout gegaan en flipte een keer. Toen ben ik gevallen, ziekenhuis in, op de IC en 2 maanden niet mogen rijden. Daarna hebben we niet meer gesprongen met haar, maar ze vind het wel onwijs leuk! Ik ben er niet bang van geworden voor het springen. Daarna heb ik nog wel met Dennis gesprongen maar dat is toch anders dan op een paard. Ik zou het ook weer eens op Nimber moeten doen. Al is het alleen om het gevoel terug te krijgen van het 'echt' springen(op een paard dus).