[Poll] Hoeven teren.. zin of onzin?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeven teren, zin of onzin?

Ja, teren is heel zinnig!
6 (9%)
Ja, teren is zinnig, maar niet te vaak.
21 (33%)
Nee, teren heeft geen nut.
10 (16%)
Nee, ik teer niet.
25 (40%)

Totaal aantal stemmen: 62

Quinzy

Re: [Poll] Hoeven teren.. zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:39

Ik teer dus ook nooit. Mijn paard heeft sterke hoeven en word strasser gekapt (natuurlijk dus) Volgens mijn smid is teren bij haar volkomen nutteloos.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:49

mijn paard heeft een hele tijd rotstraal gehad aan 1 hoef, ik heb heel wat afgeteert en wat je allemaal voor andere zooi hebt voor rotstraal, de hoefsmid heeft van alles geprobeert maar niets hielp eigenlijk. tot een tijdje geleden ben ik dan ook gestopt met alles en geloof het of niet nu een paar maanden later is het over.

ik laat dus de natuur zijn gang gaan en dat werkt naar mijn idee hetzelfde.

ik heb daarnaast dezelfde mening over hoeven vetten, laat de natuur zijn gang gaan. als je paar voldoende in de wei komt blijft het vocht gehalte op pijl en heb je nergens last van

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:49

Mijn smid vertelde me dat teren geen zin heeft. Als je teert sluit je de hoef af, er kan dan geen vocht in trekken, maar bacterien die op de hoef/straal zitten kunnen er niet meer uit. Je maakt door teren dan een lekker broeinestje voor die bacterien waarmee je rotstraal juist in de hand werkt.
Ik teer nooit, mijn paard staat iedere dag buiten op de vochtige grond (goh ja, hoe kan dat nou in Nederland, vochtige grond Schijnheilig ) en heeft hardstikke mooie droge hoeven. Nou moet ik er wel bijvertellen dat zijn stal altijd heel goed uitgemest wordt en wel goed droog is. Hij staat dus niet in mest- of urineresten op stal.