1200 euro duur voor een draver?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re: 1200 euro duur voor een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:06

mijn helaas vorig jaar afgemaakte draver was 6jr oud toen mijn vriendin hem kocht.
ze heeft er 2000 gulden voor betaald

hij kende niets had nog nooit iemand op zijn rug gehad,was broodmager met bloedwormen.

maar..........

zij zag iets in dat paard en het is een gouden paard geweest.

mijn vriendin reed ermee met de kar,heeft er onderling L proefjes mee gereden.
haar bijrijdster die M reed ,kon erg veel met hem.
volgens haar leerde hij heel erg snel.

toen ik hem had de laatste 1,5 jr ben ik western gaan rijden,ook dat ging super.

helaas doordat hij vroeger op de baan een ongeluk had gehad waarbij zijn griffelbeen is verwijderdt,was waarschijnlijk ook zijn pees beschadigd en heeft hij Desmitis gekregen,

maar als wij terug kijken is hij die 2000 gulden meer dan waard geweest.
een trouwer dier kon je niet vinden!

Afbeelding

rust zacht lieve Gino...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:12

Verder zijn ze vaak braaf, goed verkeersmak en niet schrikkerig. Dus als je graag wat meer betaald voor een goed bomproof recreatiepaard, dan zou ik zeggen ga ervoor![/quote]

Mijn ervaring met dravers is toch wat anders. Ik heb als vrijwilligster gereden bij Smeding in Oudeschoot heel wat jaren geleden. Ik reed de paarden daarvoor ontspanning en wat extra aandacht voor de paarden. Het was erg leuk, maar ik vond ze juist toch niet echt bomproof. De meeste waren toch echt heet.
De twee uitgekoersde dravers bij ons op stal zijn ook verre van bomproof, zijn erg schrikkerig. Ze komen van verschillende trainingsstallen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:24

dat was ik nog vergeten erbij te zetten....

Gino was echt nergens bang voor,grote vrachtwagens,bussen vlak langs hem[die echt niet zachtjes rijden hier]
alle trekkers groot of klein maakte hem niets uit.

en de galop ,dat heeft een paar mnd geduurd voordat het echt ging op het moment dat wij dat wilde maar buiten lukte het vrij snel om hem op het rechte stuk in galop te krijgen.

het was voor hem echt even evenwicht en balans zoeken.
maar eenmaal in galop ,had hij snel door wat jij wilde.

hij was ontzettend lief naar mensen en andere paarden,wel erg dominant met merries,maar ja hij is tot zijn 6de hengst geweest en heeft ook nog kinderen rondlopen.

dravers zijn wel 1 mans paardjes,mijn vriendin heeft hem 6,5 jr gehad en toen ze na 3mnd bij hem kwam kijken [toen ik hem had] werdt hij helemaal gek toen ze fluitte boven aan de dijk.

ik zou zeggen als je een maatje voor het leven zoekt? ga er dan voor.
probeer er nog wat euro`s af te krijgen maar je zal er een gouden paard aan hebben.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:45

Coby schreef:
Verder zijn ze vaak braaf, goed verkeersmak en niet schrikkerig. Dus als je graag wat meer betaald voor een goed bomproof recreatiepaard, dan zou ik zeggen ga ervoor!

Mijn ervaring met dravers is toch wat anders. Ik heb als vrijwilligster gereden bij Smeding in Oudeschoot heel wat jaren geleden. Ik reed de paarden daarvoor ontspanning en wat extra aandacht voor de paarden. Het was erg leuk, maar ik vond ze juist toch niet echt bomproof. De meeste waren toch echt heet.
De twee uitgekoersde dravers bij ons op stal zijn ook verre van bomproof, zijn erg schrikkerig. Ze komen van verschillende trainingsstallen.
[/quote]

tja, ieder paard is anders. Ik werk op een draversstal en de meeste paarden die ik rijd, zijn mak, braaf en bomproof. We rijden ze dan ook al als jong paard langs de weg, dus ze worden vanzelf mak. En elk paard kan je heet maken, dat ligt aan de ruiter niet ana het paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 00:41

tja, ieder paard is anders. Ik werk op een draversstal en de meeste paarden die ik rijd, zijn mak, braaf en bomproof. We rijden ze dan ook al als jong paard langs de weg, dus ze worden vanzelf mak. En elk paard kan je heet maken, dat ligt aan de ruiter niet ana het paard[/quote]

Dan zal ik net de verkeerde paarden eruit hebben gehaald Knipoog
De paarden werden daar overigens niet langs de weg gereden, was ook niet mogelijk met een erg drukke provinciale weg.
Ze werden gereden in de middelste baan, rechtsom. Om zo het opjagen van naderende sulky´s tegen te gaan.
Een heet paard kan aan de ruiter liggen, hoeft niet kan ook aan combinatie voeding, ruiter, omgang en werk liggen. Een ruiter zal daar vast een goede bijdrage aan leveren, maar hoeft niet.