Welk hoofdstel aan te raden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

soko

Re: Welk hoofdstel aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:03

Ik heb een bruin hoofdstel van Stübben, staat heel mooi, zit goed, alleen een beetje duur Vingers aflikken

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:19

manonutjuh schreef:
heb altijd merkloos gaat twee jaar mee, dan wordt me neusriem tegroot. KAn ik lkkr weer een niewe kopen Haha!

Dat is ook leuk Lachen.
Mijn Kieffer was ook na twee weken stuk (het riempje aan mijn neusriem was gewoon losgegaan, supergevaarlijk, bleek dat het niet goed was vastgestikt ). Nu beginnen de goude randjes ook los te gaan :'(. Toch ben ik altijd erg tevreden over Kieffer, en ga nu dus voor de Ergonomic Lachen.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:06

KIEFFER Tong uitsteken
Super kwaliteit
Mooi soepel leer
Sterk

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:01

Ik had de Kieffer Goldline, maar daar gingen bij de eerste poetsbeurt al stukjes goud van de randjes af en mijn bakstuk brak bij de mionste weerstand (kreeg overigens van de winkel een nieuw bakstuk, niet van Kieffer, want hun hoofdstellen gingen niet zomaar kapot?!! Slapen )
Nu heb ik de Pagany jaaraanbieding al anderhalf jaar en die ziet er nog steeds super uit! Het leer is soepel en blijft mooi en zo'n poetser ben ik niet. Ook de gespen blijven mooi! Ik heb er nu een Global met speciaal frontriempje bijgekocht voor wedstrijden. Het leer voelt erg soepel aan en het koste 45,-. Ik weet niet hoe het zich gaat houden, maar ik dacht in eerste instantie dat het een Kieffer was, omdat de neusriem en frontriem er precies hetzelfde uitzien. Succes ermee en ik hoop dat je er iets aan hebt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:42

grauwman schreef:
Ik heb alleen maar Kieffer hoofdstellen en nog nooit problemen gehad. Een aantal stalgenoten hebben het pagony hoofdstel met brede aansnoerneusriem gekocht die van de jaar aanbieding en ik hoor daar alleen maar goede berichten over.

Ik heb hem nu 2 jaar. En nu is er zo'n lusje bij de bakstuk los geraakt. Ik vind dat voor die prijs wel mogen na 2 jaar. Ik ben er ook heel tevreden over. Hij is ook nog steeds heel mooi.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:48

@ ramira:
Citaat:
Ik leg mijn nieuwe hoofdstellen eerst altijd in een bak met olie, daar laat ik hem ongeveer een dag inliggen en dan haal ik hem er uit en laat hem nog een dag intrekken en 'opdrogen' dan een droge doek erover en ze zijn zo soepel als wat. Ze worden bijna niet meer hard ook. Ook de goedkopere niet.

In wat voor olie leg je ze dan? speciale olie voor hoofdstellen of gewoon olijfolie ofzo?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:11

dorientjuh schreef:
@ ramira:
Citaat:
Ik leg mijn nieuwe hoofdstellen eerst altijd in een bak met olie, daar laat ik hem ongeveer een dag inliggen en dan haal ik hem er uit en laat hem nog een dag intrekken en 'opdrogen' dan een droge doek erover en ze zijn zo soepel als wat. Ze worden bijna niet meer hard ook. Ook de goedkopere niet.

In wat voor olie leg je ze dan? speciale olie voor hoofdstellen of gewoon olijfolie ofzo?

Ik deed dat vroeger ook. Het werkt echt. 1x is genoeg ik gebruik zonnebloemolie.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 17:04

Ik ga de jaaraanbieding van divoza kopen, de pagony met brede aansnoerneusriem...
Iedereen bedankt voor de tips en uitleg! Pling

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:22

halloI

ik heb een hoofdstel van zadelmarkt en die van mij is na 2 jaar nog super en we hebben nooit een ander trainings hoofdstel gehad. Clown

maar hoofdstellen van het nieuwe merk Marengo ofzo iets die zijn ook super en hebben een hele zachte onderlaag. Haha! Knipoog Tong uitsteken Vingers aflikken

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:24

Ik heb een hoofdstel van stubben, super fijn hoofdstel, mooi leer.
Kieffer is flut kwaliteit, daar ga ik geen cent aan uitgeven Clown

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:25

Orchid schreef:
De pagony met brede aansnoer-neusriem is idd ook wel mooi Lachen
Maar niemand ervaring met de hoofdstellen van zadelmarkt?

Ik heb een hoofdstel van Zadelmarkt en is soepel en sterk. Goed leer ook en het staat netjes.
Heb em nog niet zo lang dus, gebruik em niet vaak, Meer kan ik je niet vertellen. Lachen

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:37

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:49

Ik ben juist super tevreden met mijn kieffer hoofdstel!! het hoofdstel is nu 2 jaar oud, iedere dag gebruikt en niet extreem goed onderhouden Knipoog en ziet er nog als nieuw uit. Heel soepel leer, ik heb meerdere hoofdstellen (gehad) maar deze is echt geweldig!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:28

Met mijn Kieffer ben ik ook heel tevreden. Hij is al 20 jaar oud en nog steeds in een prima staat. Alleen heb ik wel het idee dat de kwaliteit vroeger beter was dan tegenwoordig.
De Döbert blijft ook als nieuw als het zo doorgaat want ik wacht nog steeds op mijn neusriem

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:31

Ik doe nu al 8 jaar met een merkloos hoofdstel van de Boerenbond Haha!
Heb er alleen 5 jaar geleden wel een brede neusriem voor gekocht, waar overigens vorige week het passantje van stuk is gegaan.

Heb voor mijn nieuwe paard een Pagony gekocht. Ik ben nooit zo goed voor mijn hoofdstellen, vind het dan zonde om zo'n dure te kopen Haha!