Allegra schreef:Mijn probleem met chippen is dat er zomaar een lichaamsvreemd voorwerp word ingebracht.
Bij mensen word dit zoveel mogelijk voorkomen, moet het al gebeuren proberen ze het na een poosje weer te verwijderen (als bot weer goed aan elkaar gegroeid is bijvoorbeeld). Dit moet toch een reden hebben...
En bij paarden doen we het wel zomaar!
Daarbij heeft Nederland niet veel onderzoek naar chippen gedaan, in Duitsland en Frankrijk enzo zijn ze daar nog mee bezig en zien er steeds meer nadelen van. Nederland begint eindelijk ook met de onderzoeken... Terwijl een heel groot gedeelte dus al gechipt is...
Ik, en vele anderen met mij, zijn NIET geïnformeerd over DNA onderzoek, en wat we er van te horen kregen was dat het veel gedoe was en veel geld kost. A fijn, toch maar laten chippen. Dat ging bij mijn paardje overigens heel vriendelijk hoor, maar toch.
Een aantal maande later blijkt dat DNA helemaal niet zoveel meer kost als het chippen, en dat het helemaal geen gedoe is!
Ik ben het niet eens met de manier waarop de overheid dit gedaan heeft. We zijn slecht geïnformeerd, er is weinig onderzoek naar gedaan, en er word vaak slecht en niet diervriendelijk gechipt.
Terwijl dit blijkbaar het leven van je paard op het spel kan zetten!
Het inbrengen van een chip voor bijvoorbeeld de Baja Beach Club als betaalmiddel vind ik de grootste onzin die er bestaat!!!
Maar het inbrengen van een chip bij een dier, wat al zo'n 8 jaar aan de gang is daar kan ik geen bezwaren meer aan toevoegen.
Hetzelfde geldt voor mijn eerdere voorbeeld omschreven als het narcose verhaal bij mensen!
Ze zijn hedendaags al een chip aan het ontwikkelen voor een kind!
Zodat ze te traceren zijn wanneer zij vermist worden...
Een goede zaak vind ik dat!