ik voel me bedonderd!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Re: ik voel me bedonderd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:54

Als iemand me dit zou flikken zou ik het echt niet erg vinden om ruzie met haar te krijgen door er een zaak van te maken. Zo iemand is het niet waard om aardig tegen te blijven doen terwijl jij eigenlijk in je recht staat.
Als je alle mails van haar nog heb waarin ze accoord gaat met de verkoop voor die prijs kan je denk ik heel makkelijk bewijzen dat jij gewoon recht heb op dat paard. De koop kan ontbonden worden door dwaling of bedrog en dergelijke maar niet omdat ze zich bedacht heeft neem ik aan.
Het gaat niet allen om het dier, maar daarbij ook een hoop geld en moeite dus ik zou er zeker je recht gaan halen.

Baileys_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:23

pff erg meis, zeker een zielige streek van haar (zacht uitgedrukt)

als je naar de wetswinkel gaat kunnen hun je alles vertellen,
omdat je alles zwart op wit heb staan is de verkoper verplicht de koop door te laten gaan.

zolang jij je bewijzen houdt is zij verplicht tot het verkopen van het paard.
volgens mij, (hou me hier niet aan vast) is de verkoper verplicht tot het betalen van jou zadels als zij de verkoop nog steeds weigert.

Succes met wat je verder gaat doen,

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:48

idd een echte rotstreek zeg!
ik zou meteen naar de rechtszaak gaan,je niet laten doen!
wat zegt je familie ervan?staan zij achter je?

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 13:14

een vriend van mij die laatste jaars rechten is die helpt mij.
en ja mijn ouders staan wel achter mij..
eerst vonden ze het zielig omdat ze het zo'n aardig meisje vonden. ook omdat ze al stond te huilen toen ik er voor de 1e (en hoop ik niet de laatste) keer op reed.
maarjah ik vind het zielig voor mezelf dat ik straks misschien wel een duurder paard moet kopen!.... toch??
en het gaat hier ook niet om het leed van het dier.. ook omdat het dier anders toch weg zou gaan.. en het krijgt bij mij echt een heel mooi/liefdevol plekje.
dus omdat ik het dier geen onrecht aandoe wil ik toch (jammergenoeg) een zaak beginnen..
helaas, jammer, jammer... maar zo voel ik dit..
en misschien is het ook wel stom om 2 zadels te bestellen.. alleen ik heb graag alles goed voor elkaar. en dan 1 dagje vantevoren afmailen (bellen durfde ze niet eens) verwacht je zoiets echt niet! en ga je er echt vanuit dat je je paard wel krijgt......

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:15

Het is iid banketstaaf maar ik snap niet dat je al die zadels al hebt gekocht! Ik begrijp uit je antwoorden dat je al een paard hebt dan had je toch voorlopig het zadel van je andere paardje gebruikt met bijv. een onderlegger eronder en later pas een zadel gekocht.
Ik wil je niet aanvallen maar niets is pas zeker als je hebt betaald en het paard bij jou op stal staat.Mensen doen nou eenmaal rare dingen in nood.
Succes in ieder geval maar ik denk niet dat je sterk staat als je er een zaak van wil maken.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 13:19

volgens bureau rechtshulp sta ik heel sterk.. vooral omdat ik het op papier heb staan. (zelfs een mondelinge toezegging is goed genoeg...) ze zeggen dat ik het paard zo kan opeisen.

en ik heb inderdaad een ander paard.
maar ik ga niet een boommaat 3 op een paardje leggen die boommaat 2 heeft, en aanmerkelijk smaller is dan mijn fries..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:33

Je hebt je wel een beetje er in laten luizen hoor! Haha!
Waarom koop je een zadel (twee zelfs!) die je niet gepast hebt, omdat de eigenaresse zegt dat ze zo'n zadel altijd past? Je gaat toch met een goede zadelmaker passen zodat je later niet het gezeik krijgt dat het toch niet ligt zoals beloofd was!

Ik hoop dat je toch nog iets met rechtshulp gaat doen, ze heeft zich gewoon aan dr afspraken te houden!

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:35

Ik snap wel dat je je beonderd voelt, maar bekijk het van de andere kant: het liefhebbende baasje kan nu toch haar paardje houden. Goed, vanuitgaand dat de situatie écht zo was dat ze het paard verkocht omdat ze het niet meer kon betalen. Natuurlijk ben je niet netjes behandeld, maar waar en wanneer word je dat tegenwoordig nog wel? Succes en sterkte.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:22

Jullie hebben een overeenkomst gesloten en zij komt deze niet na. Ze pleegt dus wanprestatie. Je kunt nakoming vorderen (dus levering van het paard) of schadevergoeding (zadels).

Veel succes ermee!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 17:01

Je staat in je recht, als ze echt niet wil verkopen kan je eisen dat ze je in ieder geval schadeloos stelt voor de gemaakte kosten (zoals verschil koop verkoop zadels en annuleringskosten).

Voordat je begint met aangetekende brieven kan je haar misschien nog eens bellen met de stappen die je voornemens bent te nemen, misschien dat ze dan wel overstag gaat. Desnoods bel je als je vriend met juridische kennis er ook is, die kan je dan adviseren. Als ze nu al problemen heeft met het financiele gedeelte kan jouw financiele eis er voor zorgen dat ze alsnog moet verkopen.

Succes ermee!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 17:14

Pff, dat is wel erg lastig.
Ik lees hier dat je het paard zo kan opeisen, maar dan heb je dat geweten nog... Heel erg vervelend, jij voelt je schuldig omdat je haar haar paard niet af wil pakken, maar bent toch kwaad omdat ze het zo afzegd, en omdat ze jou met die zadels laat zitten.
Ik zou er ook een rechtszaak van maken, dan krijg jij je paard, en kan je haar evt nog aanbieden om langs te komen, als je dat wilt.
Succes!

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:21

echt heel vervelend!
maar wat ook niet fijn voor je is: een overeenkomst over de mail is niet rechtsgeldig! dus kun je eigenlijk heel weinig hier tegen doen!
heel veel succes ermee!

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:24

maar met het hele verhaal erbij kun je nog een mooie zaak eruit slepen! ( drukte net te snel op verzenden sorry...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:39

Aan de ene kant is het stom om zadels te kopen voor je iets echt gekocht hebt (met echt geld) maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je zegt, goh over morgen is het paard hier en wil ik graag meteen beginnen.

Over het gedoe om dit paard zou ik zeggen, baal er van en ga op zoek naar een ander paard.
Is dit paard voor jou zo ontzettend geweldig dat je daarvoor iemands leven op zijn kop moet zetten?
Is dit paard jou zoveel waard, dat als je straks hiermee wint, dat je dan het gezeik dat zij achteraf nog op je af zal vuren, er gratis bij wil nemen?

Stel je zelf eens voor dat jij jou fries te koop zet, maar ergens toch niet helemaal er mee kan leven dat hij straks ook echt op een ander adres staat en nooit meer een knuffel aan jou zal geven.
Jij besluit uiteindelijk toch te zeggen, ik kan het niet, ik wil het niet.
Zou jij dan blij zijn met iemand die dan alles in het werk stelt om toch jou paard alsnog van je weg te komen halen?

Het is idd niet leuk om dit mee te maken, maar ik vind het echt vreemd dat iemand een gedachten kan hebben, ik ga gewoon stappen ondernemen want ik ga jou paard toch kopen, of je dat nu wil of niet.

Dit meisje wil gewoon niet verkopen (misschien houd ze wel te veel van het dier), baal er van, vloek een paar keer en zoek gewoon verder zeg.

Wil je dit meisje dan toch perse een hak zetten, ga dan voor de schadevergoeding van de zadels.

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:42

Holly, dat bedoelde ik precies. Lachen
Tinaaz, ik denk dat je toch het beste het advies van holly op kunt volgen. Succes er mee.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:54

Het is geen advies, ik wind me er gewoon over op.
Hoe zou jij het vinden als je van je paard houd en uiteindelijk toch een oplossing vind om hem te kunnen houden en een ander gaat als een klein kind proberen om het toch of te pikken van je.
Raar hoor.
Paarden genoeg, zoek een ander uit.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:11

holly schreef:
Het is geen advies, ik wind me er gewoon over op.
Hoe zou jij het vinden als je van je paard houd en uiteindelijk toch een oplossing vind om hem te kunnen houden en een ander gaat als een klein kind proberen om het toch of te pikken van je.
Raar hoor.
Paarden genoeg, zoek een ander uit.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Zou je je lekker voelen als je dat paard dan alsnog kon kopen en daarmee iemands hart breekt. Jij hebt geen binding met die knol, zij wel. Er zijn zoveel paarden te koop en waarschijnlijk genoeg waar je nieuwe zadels oppassen (of was het een belg? dan wordt het een ander verhaal Knipoog ).
Nee ik zou haar uitleggen dat je het vervelend vind ivm het aanschaf van je nieuwe zadels, als dat je een beter gevoel geeft. En verder vind ik het een beetje dom dat je twee zadels koopt, voor een paard wat je niet eens in je bezit hebt.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:32

Wat nu als ze een beter bod gehad heeft op haar paard (slechte gedachte mag goed) en ze nu als smoes het niet kunnen missen van haar paard en het geregeld hebben van het geld opgeeft???

Dat van de zadels is je eigen verantwoording daar kun je een ander niet voor aansprakelijk stellen (mijn mening).

Ik zou het niet zo makkelijk over mijn kant laten gaan, ik ben het eens dat je met het aangaan van een gerechtelijke zaak, haar hele wereld op zijn kop zet etc. etc.. Maar aan de andere kant gaat zij wel heel erg lichtzinning met jouw emoties om.

Ik zou naar een bureau voor rechtshulp gaan, om te horen wat juridisch de mogelijkheden zijn. Als je dan nog steeds bij je standpunt van aanklagen (paard opeisen) blijft, zou ik er voor gaan.

Veel succes ........

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:06

Ik vraag mij af of ze het paard nu nog wel echt heeft. Voor het zelfde geld was er iemand die een paar Euro's meer bood. Controleer eerst even of dit niet gebeurd is. Je vertelde dat jij eerst het zadel erbij zou kunnen kopen. Maar ook het zadel verkocht ze omdat ze er wat meer voor kon vangen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:38

[quote="holly"]Aan de ene kant is het stom om zadels te kopen voor je iets echt gekocht hebt (met echt geld) maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je zegt, goh over morgen is het paard hier en wil ik graag meteen beginnen.

Over het gedoe om dit paard zou ik zeggen, baal er van en ga op zoek naar een ander paard.
Is dit paard voor jou zo ontzettend geweldig dat je daarvoor iemands leven op zijn kop moet zetten?
Is dit paard jou zoveel waard, dat als je straks hiermee wint, dat je dan het gezeik dat zij achteraf nog op je af zal vuren, er gratis bij wil nemen?

Stel je zelf eens voor dat jij jou fries te koop zet, maar ergens toch niet helemaal er mee kan leven dat hij straks ook echt op een ander adres staat en nooit meer een knuffel aan jou zal geven.
Jij besluit uiteindelijk toch te zeggen, ik kan het niet, ik wil het niet.
Zou jij dan blij zijn met iemand die dan alles in het werk stelt om toch jou paard alsnog van je weg te komen halen?

Het is idd niet leuk om dit mee te maken, maar ik vind het echt vreemd dat iemand een gedachten kan hebben, ik ga gewoon stappen ondernemen want ik ga jou paard toch kopen, of je dat nu wil of niet.

Dit meisje wil gewoon niet verkopen (misschien houd ze wel te veel van het dier), baal er van, vloek een paar keer en zoek gewoon verder zeg.
quote]

helemaal mee eens!!!

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:10

Tsja, sneu voor het meisje, maar dit had ze écht moeten bedenken voordat ze Tinaaz tijd, moeite en geld aan de koop van haar paard liet spenderen.
En als je dan niet tot 'verplichte' koop van het paard overgaat (dus zoals afgesproken, evt met behulp rechtbank), zou ik haar op zijn minst de gemaakte kosten laten vergoeden. Komt ze er vanzelf achter dat ze het toch weer niet kan betalen en verkoopt ze hem alsnog vrijwillig }>

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:46

Barb77 schreef:
Tsja, sneu voor het meisje, maar dit had ze écht moeten bedenken voordat ze Tinaaz tijd, moeite en geld aan de koop van haar paard liet spenderen.

Ja, ik ga ervan uit dat je voordat je je paard te koop zet er erg goed over heb nagedacht en het dus echt niet anders kan. Het lijkt me sterk dat je dan opeens wel het geld of de middellen heb hem te houden, dan had ze hem in eerste instantie ook niet te koop hoeven zetten.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:52

Ik begrijp heel goed dat je je bedonderd voelt maar om nu een rechtzaak aan te spannen om ervoor te zorgen dat je toch het paard krijgt? Nee, dat zou ik dus echt niet doen. Probeer je in te leven in de tegenpartij en dan begrijp je het...al voel je je nu nog zo rot. Ik zou wel beginnen over de zadels. Het is niet zo slim om al zadels te kopen voordat je je paard hebt maar je kunt vragen of ze je in ieder geval wil tegemoet komen. Er zijn zo ontzettend veel paarden te koop en ik ben ervan overtuigd dat je net zo'n leuk, maar ander paard vindt. Ik zou het't niet waard vinden, weet je hoeveel erbij komt kijken als je een rechtszaak aanspant...dat is echt een heel gedoe...Je kunt beter je tijd steken in het zoeken naar een nieuw paard.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:20

Maar ze heeft nu het zadel dus verkocht?? Wel erg vreemd, want als het goed is heeft ze nu dus een paard, maar geen zadel om te rijden? Of heeft ze dit ook afgezegd. Volgens mij is ze je aan het bedonderen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 09:51

Heb jij dit paard via een advertentie gevonden?
Stond daar een telefoon nummer in? Misschien kun je dan iemand anders eens laten bellen als geintereseerde, kijken wat deze als antwoord krijgt.
Misschien kun je eens via een ander e-mail adres haar mailen, als zijnde een geintereseerd iemand.
Mocht daar uit komen dat dit paard nog steeds te koop staat, of al verkocht is. Dan geef ik je gelijk en zou ik er ook wat aan doen.
Mocht eruit blijken dat dit paard uit de verkoop is terug getrokken, laat het er dan gewoon bij zitten en ga op zoek naar een ander paard. Paarden genoeg hoor.