Overdrijf ik met ontwormen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Re: Overdrijf ik met ontwormen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:20

Ik ontworm standaard ook elke twee maanden. Ik heb gehoord dat je altijd ivermectine als werkzame stof moet gebruiken en dan twee keer in het jaar een andere werkzame stof, maar daar denkt iedereen idd anders over.
Ik heb ook gehoord dat je niet teveel mag overdoseren, dat zou ook weer niet goed zijn. Maar waarom precies kan ik niet meer terug vinden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:41

SANEX: OK dan! OK dan! JIJ mag blijven!
Niks mis met zowel de hoeveelheid als de regelmaat, vooral zo verder gaan en de rest van de wereld lekker uit hun nek laten kletsen.
Viola: overdosing tot 100% mag geen schade toebrengen aan het dier. Dit is een of andere regel die ik eens van de dierenarts van de RVV heb gehoord, dus ik zou me niet zo druk maken over die overdosering.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:01

ik ontworm ook om de 8 weken.
heb het allemaal in me agenda staan.
ik doe meestal goedkoop en duur merk afwisselen.
de eene keer bv eqvalan de andere keer een spuit van hyppomec.
ik wissel het gewoon af.
maar ja het heeft eigenlijk alleen zin het ontwormen als iedereen het op het zelfde tijdstip doet(heb ik altijd geleert teminste)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:28

Ik vind niet dat je overdrijft.
Beter iets meer geld aan wormenspuiten (zoveel kost zo'n spuit nou ook weeer niet) dat een DA op bezoek voor wormen.
Dat kost zowiezo meer.
Ik ontworm trouwens ook elke 2 maanden en 2x per jaar met een stofje tegen lintwormen, voor 600 kilo, te veel voor mijn new forest van 1.43, maar beter teveel dan te weinig.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 00:01

De mijne ontworm ik altijd als de smid is geweest. Da's iedere achtweken ongeveer. Op deze manier vergeet ik het ook niet en zit er altijd ongeveer dezelfde tijd tussen. Mijn KWPN-ers krijgen een hele spuit en de Welsh A een halve.

Tot 4x overdoseren kan geen kwaad maar onderdoseren werkt juist de resistentie in de hand. Liever een streepje teveel dan te weinig dus Knipoog