Wat is dit paardje waard voor verkoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Re: Wat is dit paardje waard voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:27

En terecht, want 4000 euro voor een Tinker vind ik van de gekke en dit werd vorig jaar nog best vaak betaald.
2500 is naar mijn idee nog heel goed haalbaar.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 12:31

Gelieve on topic te blijven.
Wat jij van bedrag zei vind ik ook echt wel wat te veel. Dit topic gaat over wat we voor Candy zouden kunnen vragen en niet over het feit wat sommige mensen voor een bont paard met sokken al dan niet tinker betalen die discussie is al vaak genoeg gevoerd op bokt.
Maar ik wil jullie alvast bedankt voor de tot nu toe vele reacties.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:38

Nou ik heb zelf ook meegemaakt dat je maar 1 gekke koper hoeft te hebben. Ik had een 3 jarige pony, zadelmak, stap draf en galop maar kende verder echt niks. NRPSje wel een grote maat en mooi diertje maar niet apart lopen. Mensen waren er helemaal gek van en hebben haar zo meegenomen voor een berg geld!

Maar dit dier is zo op het eerste oog geen sport pony en klein in de maat, twee nadelige punten. Als ze rond de 1.47 zou zitten zou ze veel interessanter worden voor volwassenen. Geen papieren of sporttype..... Maar het is wel een mooi type met mooie aftekeningen dat maakt sommige mensen al gek Haha!

Probeer gewoon eerst rond die 1500 te gaan zitten, zoals ze zeggen je kan altijd nog zakken, dat idee had ik ook. Maar ik ben geen euro gezakt, ik voelde dat deze mensen wilden kopen en heb resoluut gezegd dat moet ie kosten. En ze hebben em meteen meegenomen, niks keuren of rijden!

Ongelooflijk, dat tref je niet vaak maar misschien heb jij net zoveel geluk!

Maar eigenlijk heb ik GEEN VERSTAND van tinkers! Ik kijk uit het pony oogpunt nou!

*Opmerking: Volgens mij is ie wel braaf maar alleen snel dus?? Zo met die jas hoef je niet bij een 3 jarige te proberen namelijk. *

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:03

Quinzy schreef:
Gelieve on topic te blijven.
Wat jij van bedrag zei vind ik ook echt wel wat te veel. Dit topic gaat over wat we voor Candy zouden kunnen vragen en niet over het feit wat sommige mensen voor een bont paard met sokken al dan niet tinker betalen die discussie is al vaak genoeg gevoerd op bokt.
Maar ik wil jullie alvast bedankt voor de tot nu toe vele reacties.

Verward

Lijkt me wel van belang wat mensen voor een bonte met sokken over hebben, aangezien jij er eentje hebt staan.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 13:06

Zo bedoel ik het niet Haha!
Wij willen geen belachelijke hoge prijs voor der hebben een goede, blijvende thuis das belankrijkste. Ik bedoel gewoon dat het jammer zou zijn als er nu in dit topic weer een discussie begint over dat punt. Ach gut

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:13

hoi

als je dus alles erbij geeft, en hij is natuurlijk nog jong...
dan zou ik er ongeveer 3500 voor geven..
en reken maar dat er mensen zijn die er interresse voor hebben!!
Kusssjes

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:59

Voor een kruising-tinker met haar vlekken en bouw zou ik met een vraagprijs van 1750 beginnen.
Sterkte voor je nichtje, en voor jou!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:30

Biem schreef:
hoi

als je dus alles erbij geeft, en hij is natuurlijk nog jong...
dan zou ik er ongeveer 3500 voor geven..
en reken maar dat er mensen zijn die er interresse voor hebben!!
Kusssjes

Clown wow!!!quinzy!! dit zou een goede koper voor haar zijn! Tong uitsteken
Nee serieus, 3500 euro krijg je er echt niet voor hoor Knipoog
I
k gok rond de 1500/1750 euro. Ze ziet er leuk uit, is al ingereden, maar kan nog lekker naar de ruiter gekneed worden, ziet er uit als een Tinker, is jong en braaf. omdat het geen "volle" Tinker is, en de economie slecht is, ligt het er maar net aan of ze het ervoor willen geven ja of nee. Want vaak zijn ze het misschien wel waard,maar kun je zo'n beestje niet verkopen omdat er gewoon geen geld voor wil worden uitgegeven.

Maar rond die 1500/1750 moet toch wel lukken hoor. dat is een nette prijs, maar ook weer niet zo'n fantasie prijs alla 4000 euro voor een lelijk veulen ofzo Knipoog zolas je dat soms voorbij ziet komen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:11

misschien een beetje off topic.....waarom zet je geen berichtje in het Tinkerpraat topic in de Huiskamer?

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:16

je kan er wel 2500 voor vragen hoor!

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:19

ik vind 1500/1750 een redelijke prijs!

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:20

alexandra15 schreef:
je kan er wel 2500 voor vragen hoor!

Dat kostte mijn toen drie-jarige NashuaXMarinierXNimmerdor nog niet eens Ach gut

Maar goed, tis maar wt de gek ervoor geeft,he?

Of ze het waard is, is een tweede.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:28

Ik vind hem geweldig Haha!

Hij heeft wel alle voordelen, lekker jong, mooi gebouwd, hele mooie kop erop, lekker voorwaarts.

Maar ok, het is idd een pony stokmaat, kent verder nog weinig tot niks en inschrijven bij het tinkerstamboek lijkt me niet mogelijk omdat zijn moeder totaal geen tinker is *of hoeft dat tegenwoordig niet meer Verward *

Ik zou als vraagprijs ook €2000 aanhouden.
Idd erg veel voor een kruising tinker, 4500 gulden......maar er hoeft maar 1 gek te zijn die hem net zo geweldig vind als de meeste mensen hier en er het geld voor hebben.
Ze halen er toch altijd wat af, en je hebt gewoon een heleboel mee.

Als je hem snel weg wilt hebben, wat ik me ook kan voorstellen, en de paardenmarkt is op het moment maar zozo zou ik voor €1500 gaan.

Oeeee dat deukje in zijn neus *=flieft Haha! *

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:39

Nou als ik nu nog geen paardje had gehad had ik zeker interesse gehad Knipoog ik heb nu ook een kruising tinker namelijk, net wat grover gebouwd dan deze en in het bruin ipv bont. Ik heb vorig jaar 800 euro betaald voor mijn paardje en toen was hij 2 en was nog helemaal groen. die van mij is alleen iets groter, die is nu bijna 3 en 1.47m

Als ik nu nog op zoek was en ik zou haar in het echt ook helemaal top vinden dan zou ik er maximaal 1500 voor neer leggen, ligt er ook aan hoe ze in de omgang is en met het rijden. Maar hoger dan dat zal ik er niet voor geven. Als ik haar dus echt zou willen en jij vraagt 1500 zou ik dat wel betalen. Ik ben ook iemand die een maatje zoekt in een paard en er recreatief mee bezig is maar wel serieus met het rijden (ik rij western)

Ik zou de vraagprijs op 1750 zetten, krijg je geen reacties kan je altijd nog naar beneden Knipoog Veel succes! Echt een heel leuk beestje om te zien Lachen

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:39

Is Candy ooit gekeurd bij een Tinkerstamboek? Als ze ingeschreven is zal ze zeker meer waard zijn dan zonder inschrijving.

Zet haar voor 2000 euro tot 2250 euro op marktplaats en benadruk het feit dat Swieber , een zowel bij het ICS en het NSvT goedgekeurde dekhengst de vader is. Zakken in prijs kan altijd nog. Ze heeft weinig sok maar er zijn genoeg mensen die dat niet erg vinden. Verder vind ik het een mooi dier.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 22:56

Nee ze is nooit ingeschreven. Het was eigenlijk nooit in ons opgekomen haar misschien ooit te verkopen. Maarja als haar ruiter bang is en geen ervaring heeft houd het op he het beestje verdiend leuker ze is zo graag bezig.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:24

Het is zeker een leuke pony gezien haar afstamming leeftijd en wat ze kan zou ik er 1000 euro voor gaan geven.
Ik heb zelf een supertinker en hier toch ook niet zo'n hoge prijs voor betaald.
Haflingers gaan voor ongeveer 1000 euro en voor tinker eigenschappen is ze te rank.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:01

Tong uitsteken Leuk ding met mooie uitstraling --> denk dat je zo rond €1750 vraagprijs kunt beginnen, je kunt altijd nog omlaag maar zou haar niet snel voor minder dan €1250 weg laten gaan, maar dat ligt er wel een beetje aan hoe ze rijdt enzo maar dat klinkt niet verkeerd Knipoog --> betrouwbaar en voorwaarts OK dan! .

Zeker als je de prijs te laag zet krijg je allemaal reacties van mensen die goedkoop een paard zoeken, met vage verhalen (vraag me dan af hoe ze die dan zouden willen onderhouden als ze al geen geld hebben om iets te kopen).

De prijzen van tinkers liggen nog steeds mega hoog (kijk bv maar eens op marktplaats). Voor veulens wordt al €1250 gevraagd (ook met 1 onbekende ouder) en bont is ook nog steeds "in".

De markt is wel niet zo actief, dus als je haar snel wilt verkopen is misschien een lagere prijs een optie (maar dat kun je altijd nog doen).

Marktplaats, Kapaza en Speurders zijn verkoopsites waar veel reacties op komen Knipoog

Maar zou in de advertentie een neutrale uitgebreide uitleg geven over de pony en haar afstamming, maar nog niet teveel vermelden dat je op zoek bent naar een goed thuis voor de rest van haar leven enz enz --> Mensen (ook handelaren) gaan er dan op inspelen en een mooi verhaal verzinnen e.d. terwijl er dus achteraf niks van klopt Ziek, Zo nemen handelaren wel eens een meisje of vrouw mee om een gezinnetje te "spelen" e.d --> Echt erg maar wel waar ... (al zal het nu de markt wat stiller misschien minder zijn ... Knipoog )

Beter kun je als ze reageren dergelijke dingen gaan vragen en ook tijdens bezichtiging kun je er vaak al uitpikken of ze geschikt zijn en het klikt.
Vragen over contact houden en haar nog eens komen bezoeken e.d. zullen geen probleem op leveren bij de fijne mensen maar anderen zullen er schichtig op kunnen reageren. Ook als je plotseling dingen vraagt over waar ze komt te staan enzo kun je aan een hakkelend antwoord of lange bedenktijd e.d. al gissen dat het niet zo geweldig is of ze er nog niet over hebben nagedacht enzo Knipoog

Dit zijn misschien handige HINTs --> denk niet meteen dat iedereen zo is Ach gut , maar ze zitten ertussen en zo pik je ze er wellicht makkelijker uit Knipoog

SUCCES ERMEE OK dan!

ps Vaak vind ik hele ranke of "halve" tinkers niet zoveel aan Bloos maar zij heeft toch écht wel een zeer leuke uitstraling en bouw *LOL*

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:21

Ik ga met Suel mee wat betreft vraagprijs.

Voor Tinkers wordt relatief veel geld gegeven maar ik vind dit bepaald geen typische Tinker, slanke bouw, geen sokken, waarschijnlijk iets meer pit. De gemiddelde Tinkerliefhebber zal er niet zo snel voor gaan.

Neemt niet weg dat ik vind dat het een hele leuke en aansprekende pony is. Als je niet te hoog gaat zitten met je vraagprijs denk ik dat je haar redelijk snel verkocht zal krijgen.

Wel moeilijk, al die jaren zo'n diertje zien opgroeien en er dan uiteindelijk achterkomen dat het niet klikt. Dat is het risico van een veulen kopen natuurlijk maar leuk is het niet.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:28

2500 zou je zo kunnen vragen, heb ze slechter gezien voor die prijs. Als ik een tinker zie staan voor 1500 euro dan zou ik er al niet eens bij gaan kijken. Klinkt misschien gek maard e prijs van die beesten heeft afgelopen jaren veel hoger gelegen en als je dan zo flink eronder gaat zitten zou ik al twijfelen of t wel een gezond beest is. En het is een vraag prijs, je kan altijd nog gaan zakken en ze hoeft ook niet epr direct weg.

Bont met sokken zien veel mensen als een tinker en daar willen ze ook best geld voor neerleggen

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 10:12

Heel erg bedankt allemaal jullie hebben me echt een heel eind geholpen. Ik g het er in de week nog eens met mijn nichtje over hebben hoe we het nu juist gaan doen advertenties zetten of eerst nog wat rondkijken in kenissenkring er is helemaal geen haast bij het zal zo al moeilijk genoeg worden.
Mijn nichtje wilde misschien zoiets laten opmaken als een contraktje dat als ze terug verkocht word wij recht hebben op de eerste koop kan zoiets? En proeftijd willen we ook graag geven zodat als het niet klikt ze gewoon terug kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:17

Hier in brabant zijn tinkers heel erg populair. Kijk eerst eens op internet wat er voor tinkers wordt gevraagd. Ik vind het een mooie tinker, luxe type, veelzijdige uitstraling. De tinkers hier brengen best veel op. Ze concurreren heel erg goed met de kwpn-ers omdat ze hier zo populair zijn. Ik hoor idd soms prijzen van 2500 euro.

Zet hem anders in De Vondst, de brabandse viavia.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:39

Ja wordt wel vaker gedaan.

In 2voud opgemaken met alle gegevens van het paard (ook chipnummer) + foto en adresgegevens van koper en verkoper e.d. en door ieder ondertekend.

Voor de zekerheid zou je bij rechtshulp nog advies kunnen vragen over de rechtsgeldigheid e.d...

nogmaals succes!!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:43

Zo'n contract is niet rechtsgeldig lees ik altijd op Bokt. Je bent toch afhankelijk van de koper of hij/zij contact met je opneemt als ze willen verkopen.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 10:46

Citaat:
Zet hem anders in De Vondst, de brabandse viavia.

Wij zijn van limburg/Belgie dat zou dan wel een heel eind zijn voor de koper en een heel eind weg van ons Verdrietig

Citaat:
Zo'n contract is niet rechtsgeldig lees ik altijd op Bokt. Je bent toch afhankelijk van de koper of hij/zij contact met je opneemt als ze willen verkopen

Natuurlijk is het altijd afhankelijk van de persoon die hem koopt maar misschien ook wel gewoon dat het ons net dat kleine beetje beter laat voelen met de verkoop zo een contraktje. Ik hoop echt dat we de juiste persoon vinden.