Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
waldisney schreef:En in Engeland kun je je paard ook laten cremeren, maar dan moet hij eerst daarna toe ( en dat mag alleen levend ) en vervolgens mag hij daar alleen gecremeerd worden als het nog gezond is, dus geen enge ziektes enzo.![]()
Maar dan loopt het wel in de Eurotjes hoor!
Hermesdeux schreef:paarden mogen inderdaad niet begraven worden dat is bij de wet verboden net wat een van de vorige schrijvers al zei vanwege allerlei besmettelijke ziektes die daar weer uit voort kunnen komen.
cremeren is nog niet mogelijk omdat ook daar weer aan strenge regels moet worden voldaan vanwege de uitstoot van besmettelijk matriaal in de lucht. eigenlijk is er maar een crematorium in nederland en dat is rendac, daar zijn de veiligheids maatregelen zo streng dat je zelfs niet met een levend huisdier daar op het terein moet komen anders mag het dier volgens de wet het terrein niet meer af.
als er ergens in nederland wel een crematoriom zal en mag worden gebouwd zullen zij met de zelfde veiligheids maatregelen te maken krijgen, en zullen de kosten waarschijnlijk te hoog woden om een crematorium rendabel te kunnen laten draaien want hoe lief je je paard ook vond waar haal je zo gauw € 1500,- vandaan en het paard moet wel binnen 3 dagen worden gecremeerd anders gaat de natuur zijn werk doen en dat wil je ook niet mee maken
Citaat:en dat is nou net de punt dat ik voor een paarden crematorium ben.en dat is ook mijn vraag? niet een kleinehuisdieren crematorium,maar of dat er ook iemand een paarden crematorium weet okè doei
Skipperke schreef:Misschien een beetje off-topic, maarre...
Tjaron, hoe oud ben jij?
Volgens mij niet oud genoeg om zulke dingen te beslissen aan je schrijfstijl te zien, en daarnaast, waarschijnlijk ook niet genoeg geld er voor hebbend.
En denk ook niet dat jouw ouders met je meegaan in jouw gedachtegang en dat zullen gaan betalen.
,, .de pot verwijd de ketel als hij zwart ziet. polly_amigo schreef:Er bestaat volgens mij wel een paarden begravenplaats.
Veel sterkte meis, ik leef met je mee
runningkawa schreef:Citaat:en dat is nou net de punt dat ik voor een paarden crematorium ben.en dat is ook mijn vraag? niet een kleinehuisdieren crematorium,maar of dat er ook iemand een paarden crematorium weet okè doei
Als je goed gelezen hebt, bestaat dat in NL niet
Simpelweg omdat een paard nog altijd onder vee valt en daarom niet begraven of apart gecremeerd mag worden.
Niet omdat de paarden eigenaren niet van hun dier houden, maar omdat de wet het verbied.
Er zijn verschillende crematoria die het wel legaal willen maken, maar dat is er na vele jaren nog nooit van gekomen.
Skipperke schreef:Misschien een beetje off-topic, maarre...
Tjaron, hoe oud ben jij?
Volgens mij niet oud genoeg om zulke dingen te beslissen aan je schrijfstijl te zien, en daarnaast, waarschijnlijk ook niet genoeg geld er voor hebbend.
En denk ook niet dat jouw ouders met je meegaan in jouw gedachtegang en dat zullen gaan betalen.
paardenmaf schreef:polly_amigo schreef:Er bestaat volgens mij wel een paarden begravenplaats.
Veel sterkte meis, ik leef met je mee
Nee, niet helemaal, het is verboden een paard waar dan ook te begraven.
Wel "goed" nieuws een crematorium voor paarden bestaat er zeker! Je kunt het beste even zoeken op paarden.pagina.nl daar staat een kopje met crematoria er zijn er dacht ik tegenwoordig wel een aantal in Nederland. succes
runningkawa schreef:Citaat:en dat is nou net de punt dat ik voor een paarden crematorium ben.en dat is ook mijn vraag? niet een kleinehuisdieren crematorium,maar of dat er ook iemand een paarden crematorium weet okè doei
Als je goed gelezen hebt, bestaat dat in NL niet
Simpelweg omdat een paard nog altijd onder vee valt en daarom niet begraven of apart gecremeerd mag worden.
Niet omdat de paarden eigenaren niet van hun dier houden, maar omdat de wet het verbied.
Er zijn verschillende crematoria die het wel legaal willen maken, maar dat is er na vele jaren nog nooit van gekomen.
tjaron schreef:Skipperke schreef:Misschien een beetje off-topic, maarre...
Tjaron, hoe oud ben jij?
he hallo, kijk is naar je eigen schrijfstijl is die zo perfect ,dacht het niet (hebbend) ik zal je tip geven koop een woordenboek zal je goed doen!,, .de pot verwijd de ketel als hij zwart ziet.
Citaat:december 2004)
Eerste paardencrematorium laat op zich wachten
Het eerste paardencrematorium in Nederland laat nog even op zich wachten. Dierenbegraafplaats Viviane in Prinsenbeek heeft bij de verkeerde instantie een vergunning aangevraagd: bij de gemeente in plaats van bij de provincie. Dat bleek tijdens een hoorzitting over de vergunningaanvraag bij de Raad van State. Verwacht wordt dat de Raad van State de vergunning afwijst en dat Viviane bij de provincie een nieuwe vergunning moet aanvragen. Een paardencrematorium is nieuw voor Nederland. Alleen bij de zuiderburen kunnen op dit moment paarden worden gecremeerd, bij Cremanima Respect in het Waalse Sombreffe. In het crematorium kunnen paarden individueel of samen met andere huisdieren worden gecremeerd. Een individuele crematie van een paard van 600 kilo of meer kost ruim duizend euro.
Citaat:Cilia Heijting uit Arnhem verzorgt ook paardencrematies. (Ref. Gelderlander, 26 juli jl). Volgens het artikel wordt het paard levend mee naar Engeland genomen, omdat een dood paard niet vervoerd mag worden. Heijting reist met het dier mee naar Engeland, is er bij als het paard wordt geeuthaniseerd en neemt de as mee terug naar huis.
Bron: http://www.dood.nl/xtra.php?id=3
( ik stroom eraf gehaald) en toen nog paar min liggen stuiptrekken plus ogen wegdraaien) echt zoo sneu, hoop niet dat ik dat nog eens meemaak
runningkawa schreef:Maar mijn vraag is dan, is het eerlijk je paard nog helemaal te vervoeren naar een ander land.
Meestal laat je je paard niet inslapen omdat hij gezond nog vele kilometers kan reizen. En mijn vraag is dan, voor wie doe je het?
je paard of jezelf..?