Obsessief bezig-zijn met mijn paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Re: Obsessief bezig-zijn met mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:56

Ik herken mezelf daar niet in...
Als ik iemand vertrouw, geef ik 'm zo mee; bij wijze van.
Als ik eens ziek ben of ik kan niet, dan geeft 'n ander 'm wat voer en als het niet exact hetzelfde is als wat ik geef, jammer dan voor een keer...
Hij is er al 14 mee geworden (ik heb 'm 12 jaar)
Op vakantie ga ik gewoon, met hem (mijn paard) komt het wel goed hoor Lachen
Als het niet gaat met rijden dan maakt het me niet zoveel uit, dan niet hoor, ben er niet sjacherijnig om ofzo.
Ik heb ook nooit iets gehoord, dat ik obsessief bezig ben ofzo Lachen
En iedereen snapt wel dat ik na mijn werk eerst naar het paard ga en als je wilt afspreken kan dat wel, maar wel in overleg, niet altijd onverwachts, zeker niet in de winter.
Ik zal 'm alleen niet "zomaar" verkopen en zeker niet voor bijv. een baan of kinderen ofzo.
Dan maar geen kinderen als het niet gecombineerd kan worden.

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:23

Ik kan ook geen dag zonder maar iets met paarden.
Aan gezien ik geen paard heb ga ik ook niet elke dag naar de manege wnat dan voel ik me zo een bemoeial en penny.
Ik ben er wel elke dag mee bezig, ik lees mediche boeken en probeer van alles uit mijn hoofd te leren, voor als ik zelf OOit een paard heb (nog wel 20 jaar denk ik).
Ook werk ik nu hard aan me website waar alles opkomt wat ik weet.

Me ouders worden echt gek, als ik weer ergens over begin is het zo van 'tuurlijk!'.

(ben geen penny hoor, ben alleen een beetje raar)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 16:59

Op vakantie gaan wij ook niet, 'normale' mensen kunnen dit ook niet begrijpen. Maar het wedstrijdseizoen is precies midden in de vakantie, dan kan ik mijn pony toc geen 2 weken uit de training halen? Daarentegen zijn onze wedstrijden allemaal 2 dagen, dus 7x2,5 dag = 17,5 dag Lachen

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:10

ik ben wel veel met mijn paardjes bezig maar obssief? nee ik vind van niet! ik ga gerust op vakantie ( meerdere keren per jaar ) en dan zorgt de stal eigenaar of iemand anders ervoor dat ze voldoende beweging krijgen enz! ik vond het vroeger wel vervelend om iemand anders op mijn paard te zien rijden, maar aangezien ik afgelopen najaar heel erg ziek ben geweest had ik weinig keuze en ben er een stuk makkelijker door geworden!
ik heb ook genoeg dagen dat ik mezelf er echt even toe moet dwingen om naar de stal te gaan en te gaan rijden, als ik er dan eenmaal ben is het niet erg meer!
rijden heeft overigens totaal geen invloed op mijn humeur! ( andersom soms wel...) maar als het dagje minder gaat, na ja helaas iedereen heeft wel eens een mindere dag, gaan we gewoon wat rustigs doen!

vind paarden een geweldige hobby en een hele mooie manier om beetje te ontspannen enz maar sommige mensen behandelen zo'n paard als een kind! ze zijn niet van suiker en kunnen best tegen een stootje! en in de zomer een weekje weiland vinden ze helemaal niet erg hoor Knipoog

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:40

Het klinkt heel zwaar, maar het is echt zo. Paardrijden is geen hobby, het is een levensinvulling.

Tenminste, wij hebben ze thuis staan, en die beesten moeten 4x per dag eten, naar binnen, naar buiten, stallen gemest worden. Er moet gehooid worden, de bak wordt gesleept. De omheining van bak en wei moeten in orde zijn.
Dit is een kleine greep uit het paardengebeuren, en dat alleen nog maarzonder te rijden.

Per week gaan er dus stiekum heel wat uurtjes in zitten. Dat maakt dat je er in zekere zin wel obsessief mee bezig lijkt te zijn.....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:53

Nja, obesessief...neuh, dat denk ik niet Lachen Ik heb hem en zorg er goed voor. Hij staat op een goede plek en ja, ik moet er elke dag 1,5 uur voor in de auto, maar dat heb ik er graag voor over. Verder is de manier waarop hij loopt niet echt van invloed op de rest van de dag. Als hij iets mankeert en ik niet precies weet wat dan ben ik daar wel goed chagerijnig en ziek van.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:05

Nou mijn leven draait om paarden. Letterlijk en figuurlijk, maar ik kan best wel een dagje zonder. Soms komt het mijn neus en kan ik geen paard meer zien. En dan is een weekje er tussen uit wel fijn. Maar als ik weer bij de paarden kom vind ik het altijd weer fijn. Sommige dagen heb ik echt geen zin om heen te gaan. Als ik dan ben geweest heb ik geen moment spijt.

Natuurlijk gaat er veel tijd inzitten. En als je er echt geen zin meer in hebt. en eigenlijk liever niet heen gaat kan je er beter mee stoppen.
Maar en dag niet geweest is een dag niet geleefd vind ik dikke onzin en ook echt niet gezond. Dan kan ik me voorstellen dat mensen uit de omgeving zeggen dat je er erg obsessief mee bezig bent.

Ik heb op dit moment dat ik dag in de week niet op stal mag komen. I,k was er elke avond en doe alles. Maar ik werd er erg gestrest en 'overspannen/overwerkt' van omdat ik ook nog dagen werk en dag naar school ga. Dus je moet wel uitkijken dat je ook nog een beetje om jezelf denkt.

Ik kan me geen leven zonder paarden denken en kan niet wachten tot ik ze aan huis heb, maar een dagje zonder is geen probleem. Het vooruitzicht dat ik de volgende dag heen kan, is voor mij genoeg en zo kom ik toch nog aan mijn rust.