bijrijder/ verzorgster financiele bijdrage???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chita

Re: bijrijder/ verzorgster financiele bijdrage???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 16:54

dat zou je makkelijk kunnen vragen, voor diegene makkelijk te betalen en jij kunt zo een potje maken voor bijv. ziektekosten.

Wel zou je ook kunnen vragen (af en toe) te lessen, daar heb jij indirect ook wat aan.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 16:57

Chita schreef:
dat zou je makkelijk kunnen vragen, voor diegene makkelijk te betalen en jij kunt zo een potje maken voor bijv. ziektekosten.

Wel zou je ook kunnen vragen (af en toe) te lessen, daar heb jij indirect ook wat aan.

lessen heeft bij mij wel een prioriteit boven het bij betalen Ja

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:26

Laat ik me er ook effe mee bemoeien... Haha!
Ik heb een bijrijder voor 2 dagen per week. Op die dagen is Nik helemaal voor haar en bemoei ik me er niet mee. Ze betaalt mij 35 euro per maand, wat ik gebruik voor wat de TS ook zei; zalfjes, wormenspuit e.d. en ik zie het als een tegemoetkoming in de kosten voor onderhoud van het tuig, waar zij natuurlijk ook gebruik van maakt.

Wij hebben alles in onderling overleg op papier gezet, in een soort overeenkomst die we dan ook ondetekend hebben. Dat is erg prettig want we weten zo allebei wat de bedoelingen en verwachtingen zijn. En dit maakt het ook min of meer 'bindend'; de kans dat een bijrijder die meebetaalt en afspraken met je op papier heeft, er zomaar mee stopt, is veel kleiner dan dat je dat niet hebt (snap je het nog een beetje Knipoog .
Natuurlijk blijf ik als eigenaar wel de baas en hoofdverantwoordelijke. Zo hebben we ook een schriftje in de zadelkast liggen waarin we alle dingetjes die we doen en meemaken met Nik opschrijven en zo wisselen we dus onze ervaringen uit. Werk echt prettig vind ik.

Dus ehm tja, ik denk dat een bijdrage vragen niet in de eerste plaats is om in de stallingskosten van je paard mee te betalen maar ook om een goede en duidelijke verhouding met je bijrijder te hebben en dat is wat mij betreft ook heel belangrijk.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:34

sjakie schreef:
om iemand te vinden misschien niet, maar ik ben tot op zekere hoogte wel een ongelovelijke zeikerd hoor Clown

ik wil Haha! Haha! Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 21:02

Waterkippie schreef:
sjakie schreef:
om iemand te vinden misschien niet, maar ik ben tot op zekere hoogte wel een ongelovelijke zeikerd hoor Clown

ik wil Haha! Haha! Haha!

voor sjaak zoek ik geen bijrijder Tong uitsteken

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:17

Ik ben al blij als m'n pony goed verzorgd wordt en genoeg aandacht/beweging krijgt, wel vindt ik het leuk als ze een appel, wortel of iets dergelijks voor haar meenemen gewoon om te laten zien dat ze om het beestje geven.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 21:21

goede verzorging is ook erg belangrijk Ja en ik wil zelf niet financieel afhankelijk van een bijrijder. Als een bijrijder het ergens beter kan krijgen moet die vrijheid er zijn , net zo goed als dat ik zelf na een poos misschien het gevoel heb dat het niet klikt.
Aandacht en verzorging krijgen ze bij ons sowieso. Het is meer een ontlasting van de taken. En voor een bijrijder de mogelijkheid om lekker te rijden. (klinkt dat overigens verschrikkelijk *LOL* ).

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:18

sjakie schreef:

voor sjaak zoek ik geen bijrijder Tong uitsteken

tuuuuuurlijk wel Pling Cool
[/quote]

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 23:03

wil je daar iets mee zeggen chick Tong uitsteken

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:11

Ik vind de manier waarop ik het doe eigenlijk ideaal.
Ik heb het paardje op mijn naam staan, maar deel het met een andere meid, die eigenaar van het zadel is.
Wij delen alle kosten...dus veearts..wormenkuren..stalling (65 euro p.p/p.m)..verzorgingspullen..etc..
We hebben dan ook dezelfde rechten, en dingen die we doen of willen doen gaan in prima overleg.
Mocht het ooit fout gaan dan blijft het zadel van haar en het paard van mij.
Dit moet in erg goed overleg gebeuren, en je moet erg goed met elkaar op kunnen schieten..maar het is echt ideaal!!
We doen hem beide 3 of 4 dagen in de week, en mocht de een niet kunnen of liever een andere dag willen, dan doen we dat.
Maar in principe blijf ik dus eigenaar van het paard, maar heeft mijn vriendin dezelfde rechten als ik, en gaan we binnenkort misschien in de wedstrijden starten samen! Knipoog
We krijgen trouwens om de week priveles van dezelfde instructrice, 20 euro per les.
Dat is het geld wat we besparen bij een eigen paard en nu overhouden voor leuke lessen!

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:51

Ik heb ook een "betalende" bijrijdster.

Mijn motivatie is om iemand mee te laten betalen dat Remco mij per maand minimaal 400,- kost. Dat is dan stalling, verzekering en hoefsmid. Alle extra dingen verder niet mee gerekend, zoals dekens, dekjes, e.d.

Mijn bijrijdster mag in principe alles doen.. Behalve nog niet buiten rijden maar dat is omdat Remco nog niet verkeersmak is.. Maar dat gaat deze zomer helemaal goedkomen! Ook als we straks met wedstrijden gaan beginnen mag ze hier gewoon aan mee doen..

Verder kan ze les krijgen van mijn instuctrice.. Kost niks..
Ze doet Remco 2 dagen per week maar regelmatig ook wel vaker.. Hiervoor vraag ik een bijdrage van 50.- per maand.. Ik vind dat redelijk..
Men is dit bij een beetje manege ook kwijt voor 1 keer per week een les van een uur..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 01:13

denk dat je het beste een halfuur les per week/2 weken kan 'verplichten dan is de bijrijder 18 euro per week/per 2 weken kwijt en heb jij de zekerheid dat je paard goed wordt gereden

zou er dan verder geen bijdrage meer voor vragen Lachen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 11:19

Renske20 schreef:
denk dat je het beste een halfuur les per week/2 weken kan 'verplichten dan is de bijrijder 18 euro per week/per 2 weken kwijt en heb jij de zekerheid dat je paard goed wordt gereden

ik denk dat dit ook het uiteindelijke idee zal gaan worden
- verplicht lessen bij dezelfde instructie
verder geen extra bijdrage. Zelf willen bijdragen aan de kosten mag, maar is niet verplicht en geeft ook niet meer rechten. Het zelf kopen van spullen als schabrakken mag en deze blijven van de bijrijder. Wel graag aankoop van spullen in overleg. (bijv bandages ben ik niet zo'n liefhebber van in onze bak dus die hoeven ook niet gekocht te worden, want ze mogen er gewoon niet om )
Verder minimaal 1 x pw rijden (met les is vaker rijden wel een aanrader) en het mag dagelijks Ja.

iemand nog aanvullingen???

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:28

sjakie schreef:
Renske20 schreef:

ik denk dat dit ook het uiteindelijke idee zal gaan worden
- verplicht lessen bij dezelfde instructie
verder geen extra bijdrage. Zelf willen bijdragen aan de kosten mag, maar is niet verplicht en geeft ook niet meer rechten. Het zelf kopen van spullen als schabrakken mag en deze blijven van de bijrijder. Wel graag aankoop van spullen in overleg. (bijv bandages ben ik niet zo'n liefhebber van in onze bak dus die hoeven ook niet gekocht te worden, want ze mogen er gewoon niet om )
Verder minimaal 1 x pw rijden (met les is vaker rijden wel een aanrader) en het mag dagelijks Ja.

iemand nog aanvullingen???

klinkt goed hoor Ja

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:45

ik ben zelf bijrijder, tenminste half haha
ik had bijrijdpaardje en daarbij betaalde ik 50 euro voor 2 dagen in de week. Maar helaas klikte het niet, dus beni k ermee gestopt. Ik ben nu weer op zoek en heb misschien iemand gevonden en die vraagt ook een bijdrage per maand. Maar dan mag ik in principe ook zo goed als alles, zoals rijden en buitenrijden enzo en als ik zou willen zou ik eventueel ook wedstrijden mogen rijden (op eigen kosten) K vind opzich wel dat je neit een te hoge bijdrage moet vragen, de bijrijder helpt je over het algemeen toch al behoorlijk door voor jouw paard te zorgen en uit te mesten enzo als je zelf te weinig tijd heb. Pling

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 11:52

TeSzZz schreef:
K vind opzich wel dat je neit een te hoge bijdrage moet vragen, de bijrijder helpt je over het algemeen toch al behoorlijk door voor jouw paard te zorgen en uit te mesten enzo als je zelf te weinig tijd heb. Pling

Nou te weinig tijd heb ik niet hoor Knipoog Ik kom dagelijks bij mijn paarden en mest er ook dagelijks drie uit Haha!
Maar als een bijrijder verder weinig verantwoordelijkheid krijgt dan mag wat mij betreft de bijdrage ook niet erg hoog zijn

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:46

Het is al een oud topic, maar ik wil toch wel even reageren!!!

Sowieso super dat je er zo goed over nadenkt! Een tip van mijn kant is: spreek van te voren een soort proeftijd af. Stel dat je iemand vind die je al goed kent en met wie je in redelijkheid kan praten is dit minder belangrijk. Maar als je zoiets van te voren aangeeft is het altijd makkelijker om na een maand te zeggen van: nou, het klikt niet zo!

Eisen stellen is ook een beetje afhankelijk van de mogelijkheden en faciliteiten die er tegenover staan. Door het eisen van lessen beperk je wel het aantal mogelijke bijrijders. Veel recreatieve ruiters zullen wellicht afhaken, zeker gezien het feit dat de lessen aardig prijzig zijn.

Verder zou ik van te voren goed afspreken wat er van diegene verwacht wordt..........wel/niet mesten etc. En maak goeie afspraken over afzeggingen/vakantie etc. Zowel van jouw kant als die van de bijrijder.

Ik heb ooit bij iemand bijgereden en ik had gezegd dat ik het paard best extra wilde doen als zij niet kon. Alleen belde zij dus minstens 1x per week op om te zeggen dat ze de dag erna niet kon. Dat is dus super irritant als dat steeds gebeurd.

Enne.................als ik meer tijd heb en je zoekt nog iemand.........Schijnheilig

ponyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:02

ik hoef niks te betalen voor mijn verzorg/bijrijdpaard.

als er iets stuk is kopen we het samen. (kleine dingen zoals halsters borstels e.d.) dekjes dekens en dat soort dingen koopt ze zelf. de eigenaar van mijn verzorg pony wil graag dat de spullen van haar zelf zijn.

verder licht het er ook aan of jij een bijrijdtser nodig hebt of dat je het doet voor het plezier van de bijrijder.