Wat verwachten jullie van een verzorgster?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Wat verwachten jullie van een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:49

ik verwacht niet heel veel omdat je verzorgsters anders zo weer kwijt bent helaas Scheve mond
het enige wat ik verwacht is dat ze de gemaakte afspraken nakomen. netjes met de pony (dus niet crossen, racen en hoog springen, gewoon serieus rijden) en mijn spullen omgaan en dat ze 1x per week les neemt bij mij eigen instructrice.
ook heb ik graag dat ze even in een schriftje in de kast vermelden wat ze gedaan hebben, dan heb ik toch nog iets van een controle en kan ik zelf beter plannen wat ik ga doen om het afwisselend te houden.

als ze zich daaraan houden mogen ze ook heel veel... denk aan dressuur, springen (mits niet te hoog en onbenullig) buitenrijden, op wedstrijden en nog wel meer wat je kunt bedenken.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:18

als ik niet kan,heb ik ook een vast meisje wat ik bel!

ze rijdt elke maandag een uur les met hem (op haar kosten).
als ik niet kan,dan mest ze hem uit en mag ze ook rijden.

ze mag in de binnenbak en buitenbak rijden.

verder heb ik eenvoudige regels...

*altijd een cap op
*geen anderen op mijn paard
*geen geknip oid aan staart en manen
*niet van het terrein af
*wil op haar kunnen rekenen als ze beloofd te komen.

het gaat al 2 jaar heel goed en zowel ik,mijn paard als zij zijn tevreden!
denk dat je als eigenaar altijd veel geluk hebt met een verzorgster waar het mee klikt!!!

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:44

Ik heb ook 'n verzorgpaard, ik hoef in principe alleen te rijden, en ik longeer af en toe voor de afwisseling en opbouw van spieren. De eigenaar heeft het paard (= friese merrie) voor de kar, en gaat er af en toe op uit. Hij vindt het alleen de laatste tijd belangrijker dat ik lekker kan trainen, dan dat hij naar buiten gaat met d'r, maar over 't algemeen is het goed verdeeld. We hebben ook onze vaste dagen, als ik dan niet kan of hij niet, of we kunnen op een andere dag, wordt hier altijd over gebeld. Er wordt van me verwacht dat ik verantwoord met het paard om ga, maar eigenlijk vertrouwt de eigenaar me blindelings. Hij neemt eerder mijn advies aan, dan dat hij mij iets oplegt.

Verder rij ik wedstrijden en neem ik les, maar dat is op eigen initiatief, dus niet verplicht. We (de eigenaar en ik) zijn hier allebei heel enthousiast over, hij stopt soms zelfs eerder met werken om met de trailer te rijden voor een wedstrijd (ik heb geen E achter B). Hij gaat trouwens altijd mee, en met veel plezier. De lessen en wedstrijdgeld enzo betaal ik natuurlijk wel zelf.

Het hoofdstel en zadel zijn van hem, maar verzorg ik, en zet ik regelmatig in het vet of olie. Binnenkort 'krijg' ik ook een nieuw dressuurzadel, dus dat is super geregeld. Hij vindt gewoon dat dat erbij hoort, en dat ik goed moet zitten om z'n paard correct te rijden (en daar geef ik 'm wel gelijk in Tong uitsteken )

In ruil voor dat hij met mij meegaat op concours, begeleid ik zijn dochter als zij op wedstrijd gaat. Afgelopen keer ook met z'n tweeën gegaan, was hartstikke leuk. Ik geef z'n dochter ook les op d'r pony, maar daar krijg ik voor betaald. De andere dochter ga ik op de merrie lesgeven, als d'r knie weer in orde is.

Over het algemeen komt het dus van twee kanten, en we zijn allebei ontzettend enthousiast over het paard en hebben ook dezelfde ideeën over training enzo, en dat werkt gewoon heel goed. Maar ook als hij een handje extra nodig heeft (zoals in de zomer stro opladen) ben ik er ook gewoon. Een beetje voor elkaar klaar staan dus, en dan komt het helemaal goed. Maar ik vind wel dat ik ontzettend geluk heb gehad!

Succes met het vinden van een verzorgpaard!!
Groetjes, Mimpje

_promiss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:56

mijn verzorgster doet even veel als mij alleen ik mest en zei zet voer klaar(zei haat mesten en ik haat voerklaar zetten) verder rijden we samen buiten/in de bak en we wassen haar same en ze komt gewoon waneer zei kan!! Haha!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 19:39

mayo_horses schreef:
O ja ,LilyLuna ik ben 14 dus als je dit bovenstaande niet vind kloppen moet je het zeggen want ik ben ergggg penny hoor Boos! (voel me nogal aangesproken).

Jij hoeft je dan niet aangesproken te voelen hoor..ik heb een zusje van 16 (Alacairion hier op Bokt) en die had op dr 14e ook een prima verantwoordelijkheidsgevoel en niveau van rijden.Dat noem ik ook geen penny Knipoog
Maar onder de 14jarigen en jongere verzorgsters zitten nogal wat Penny's helaas.En die zou ik dan zeker geen volle verantwoording geven over mn paard (als ik die had Haha!)Je voorwaarden voor een eventuele verzorgster vond ik ook gewoon prima.

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:55

Ik ben eigenaar geweest en verzorgster.
Ik denk niet dat het iets uit maakt maar er zijn idd wel punten waar je jezelf aan moet houden.

- Makkelijk als je vaste dagen heb en die dagen ook kom weer of geen weer. Kan je niet van te voren afbellen zodat je iets kan regelen.

- Lief zijn voor je paard/pony en goede afspraken maken wat wel en wat niet mag of kan.

- Mesten als er gemest moet worden en voeren als je die dag komt dus maw de gehele verzorging voor je rekening nemen.

- In geval van ziekte of kreupelheid ook je aandeel leveren in die strijd.

- netjes met de spullen omgaan.

Ik rij nu zelf een paardje en ik heb bv de afspraak dat ik lekker van de manen en staart afblijf want die mag ze zelf scheren en knippen. Als me wordt gevraagd om manen te trekken doe ik dat wel voor haar.
Verder sms ik altijd even hoe het is gegaan of ik schrijf in het boekje.
Als ze medicijnen ofzo nodig heeft dan schrijft ze dat daar ook in zodat ik het niet vergeet vwb hoeveelheid enzo.

Ik vind dat je op dat moment verantwoordelijk bent voor iemand zijn paard en daar moet je je ook naar gedragen.

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:43

LilyLuna schreef:
mayo_horses schreef:
O ja ,LilyLuna ik ben 14 dus als je dit bovenstaande niet vind kloppen moet je het zeggen want ik ben ergggg penny hoor Boos! (voel me nogal aangesproken).

Jij hoeft je dan niet aangesproken te voelen hoor..ik heb een zusje van 16 (Alacairion hier op Bokt) en die had op dr 14e ook een prima verantwoordelijkheidsgevoel en niveau van rijden.Dat noem ik ook geen penny Knipoog
Maar onder de 14jarigen en jongere verzorgsters zitten nogal wat Penny's helaas.En die zou ik dan zeker geen volle verantwoording geven over mn paard (als ik die had Haha!)Je voorwaarden voor een eventuele verzorgster vond ik ook gewoon prima.

Ik vond het gewoon nogal raar staan in je bericht, echt zo van 'iedereen onder de 14 penny'

maar het is je vergeven Haha!

Santjee1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:40

Cookies schreef:
jammer dat je alleen in Rhenen wilt. Mijn paarden staan in Bennekom en ik ben hard op zoek naar een verzorgster.

Bent u nog steeds op zoek naar een verzorgster?
Ik heb namelijk wel interesse.
Ik woon ook in Bennekom,en ben al best wel een poosje op zoek naar een verzorgpony/paard.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:45

Santje1999 schreef:
Bent u op zoek naar een verzorgster?
Ik woon ook in Bennekom,en ben al best wel een poosje op zoek naar een verzorgpony/paard.

Dit topic is uit 2005, ik gok dat ze inmiddels wel iemand gevonden hebben :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:59

Ik als verzorgster vind het vanzelfsprekend dat alles met overleg met de eigenaar/eigenaresse gaat, dat ik me aan gemaakte afspraken houd, dat ik voorzichtig met spullen + pony omga, dat soort dingen.
En als er een keer iets mis gaat, of als de pony een wondje o.i.d. heeft, meld ik dat wel. Maar dat vind ik eigenlijk gewoon logisch, dat doet iedereen toch wel? :D

Cupcake112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:01

Ik heb zelf geen paard maar heb er wel meerdere verzorgt.

Wat er van mij werd verwacht:
* Goed zijn voor het paard
* Netjes zijn op de spullen
* Klusjes in en om de stal (simpele basisdingetjes)
* Melden als er iets misgaat
* Letten op de gezondheid van het paard (melden dus als het paard iets ongebruikelijks heeft)

Dit vind ik ook niet meer dan normaal en zo houd je het voor jezelf, het paard en de eigenaar leuk.
Voorzelfsprekend hou je je natuurlijk aan deze afspraken.

Santjee1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:56

Tammy_ schreef:
Santje1999 schreef:

Oww whaha sorry

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:25

Tammy_ schreef:
Santje1999 schreef:

Daarom hier een slotje.