Kosten paard zadelmak maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RanouK

Re: Kosten paard zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:34

Mijn ex-haf heb ik zadelmak laten maken bij een jockey in 1 week, snelle service en heel efficient. Tong uitsteken
Kostte €300 met stal, voer en alle andere benodigdheden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:54

Anoukie schreef:
Katja schreef:
Ik heb het veel voor anderen gedaan en vraag er ?500,- per maand voor.
Als een paard een beetje netjes handtam aangeleverd wordt dan loopt hij na drie weken netjes onder het zadel en kun je een stukje naar buiten en langs de weg ermee.
De laatste week gebruik ik dan om de eigenaar een beetje te begeleiden zodat ze er gelijk fijn mee wegrijden als ze thuis zijn.

Wat versta jij onder handtam? Moeten ze het hoofdstel al kennen, of gewoon halstermak, vast kunnen staan, borsteltje kennen?

Handtam noem ik een paard dat niet gelijk wegrend als hij je ziet en gewoon uit de stal of bak gehaald kan worden.
Als ze een beetje poetsen gewend zijn is het mooi, longeren en dat soort dingen doe ik liever zelf omdat het een beter beeld geeft hoe het paard de dingen oppakt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:03

RanouK schreef:
Mijn ex-haf heb ik zadelmak laten maken bij een jockey in 1 week, snelle service en heel efficient. Tong uitsteken

Sorry maar een paard in 1 week zadel mak laten maken lijkt me niet een goede manier van met je paard omgaan Lips are sealed

Mijn paard is ingereden bij kimmie261 hier op bokt en als ik opnieuw de keuze moet maken breng ik hem zeker weer daar heen!! (is wel ruim 2 uur rijden maar is het zeker waard!)
Mijn paard heeft daar 2 maanden gestaan maar dat was mijn eigen keus (had hem na 1 maand al op kunnen halen toen zat de stap draf galop en de rem er op.
Femke gaat ontzettend goed met haar paarden om en ze heeft haar handen vol gehad aan mijn steiger paardje. Ze heeft hem op een goede manier behandelt ook al was hij erg dwars.

Toen ik hem ophaalde zat de basis er goed in en ik kon er zo mee wegrijden! op de foto op de site hieronder kun je zien hoe hij liep!
haar website is www.noordeneind.nl bij training en lessen/ zadel mak en correctie training zie je mij op mijn paardje, dat was de dag dat we hem gingen op halen en was hij preccies 2 maand onder het zadel Haha!

Je betaald bij haar geloof ik 325 euro en dat is all in. zeker een aanrader om je paard heen te brengen!!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:12

Breitling schreef:
RanouK schreef:

Sorry maar een paard in 1 week zadel mak laten maken lijkt me niet een goede manier van met je paard omgaan Lips are sealed

Ik heb dan ook niet alles gezegt, ze was al gewend aan het tuig, bijzet, longeren en had al mij op haar rug gehad.
Het sturen, schakelen en stoppen heeft de jockey erop gezet. Lachen
En met die hulpmiddelen heb ik zelf nog een heel jaar getraind, en dan verkocht naar het buitenland voor het dubbele waarvoor ik haar had gekocht. Lachen

Ik vind dat ik er goed aan heb gedaan, ik ben er heel tevreden over wat we met haar hebben gepresteerd.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:14

en mag ik vragen hoe oud het dier was? en hoe vaak en hoe lang het paardje in die week gereden werd?

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:20

Breitling schreef:
en mag ik vragen hoe oud het dier was? en hoe vaak en hoe lang het paardje in die week gereden werd?

Ze was 3 jaar en 4 maanden toen ik begon met longeren, 3,5 jaar toen ze naar de jockey ging. En ik zelf dankzij school, reed 3x per week (heel jaar lang). De eerste 4 maanden toen ik met haar ging rijden reed ik 3x per week en niet langer dan een halfuurtje.
Ook heb ik nooit met bijzetten gereden, wel een maandje met gelongeerd, en ik rij zoals altijd zacht met mijn handen en vooral op de benen. het dier was toen ook heel gevoelig aan de beenhulpen en had een enorme impuls. Lachen

Ik snap niet wat ik dan verkeerd deed? Verward

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 11:34

IMo niets Ranouk, maar Breitling, dit is ook niet de juiste plaats om daarover te discussieren vind ik. Ik wil liever geen herhaling van het uit de hand gelopen topic op HAW over een jong, zadelmak paard Knipoog.

Ik wilde Velvet ook tot haar 4 laten staan, maar op advies van mn instructrice zal het toch rond haar 3,5 jaar gaan gebeuren Haha!.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:55

Anoukie schreef:
IMo niets Ranouk, maar Breitling, dit is ook niet de juiste plaats om daarover te discussieren vind ik. Ik wil liever geen herhaling van het uit de hand gelopen topic op HAW over een jong, zadelmak paard Knipoog.

Ik wilde Velvet ook tot haar 4 laten staan, maar op advies van mn instructrice zal het toch rond haar 3,5 jaar gaan gebeuren Haha!.

Oke, dit is daar nu het topic niet voor, maar ik wil altijd gepbd worden als ik iets verkeerd doe. Leg het me uit. Ik sta best wel open voor adviezen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:59

Het is helemaal niet de bedoeling om een discussie te beginnen hoor. Vraag me alleen af hoe vaak en hoelang een paard gereden word als hij in 1 week zadelmak gemaakt word meer niet

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 12:13

Breitling schreef:
Het is helemaal niet de bedoeling om een discussie te beginnen hoor. Vraag me alleen af hoe vaak en hoelang een paard gereden word als hij in 1 week zadelmak gemaakt word meer niet

Ik dacht, ik zeg het even uit voorzorg Haha! Knipoog.

Maar met het verhaal erbij van Ranouk, is dat best haalbaar denk ik. Al was het zadelmakke dan toch grotendeels al wel gedaan.

Katja, ik begrijp wat je bedoelt met handtam. Ik twijfel op het moment of ik al moet beginnen met Velvet met het hoofdstel enzo, omdat dat toch wel handig is. Maar anderen willen een paard liever zo groen mogelijk op stal, zodat ze zeker weten dat er niets "mis" is gegaan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:44

Met een hoofdstel om doen kan er denk ik niet veel mis gaan.
Ik heb mijn paard ook helemaal groen gekocht. Ben zelf begonnen met zadel mak maken door hem te leren longeren, Eerst aan een halster daarna met een hoofdstel, even later zadel er bij op en ik heb er zelf over heen gehangen. Daarna is hij naar femke gegaan en zij kon gelijk met hem beginnen omdat ik hem dat allemaal al geleerd had. Je moet alleen zorgen dat hij geen conditie opbouwd want daar zijn ze denk ik wat minder blij mee

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:13

Met Joemmie (U and Me) hebben we de tijd genomen.

Een vriend van ons heeft haar zadelmak gemaakt. De eerste paar keren vrij vlot achter elkaar en daarna rustig aan doorgereden.

Wij betaalden hem € 15,- per keer dat hij er mee bezig was. Handige was natuurlijk wel dat we bij elkaar op stal stonden.

Op de andere dagen speelde ze buiten en tutte ik wat met haar aan.

Weet eigenlijk niet hoeveel ik in het totaal kwijt ben geweest....... Bloos

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:01

Een vriend van me, maakt paarden aan huis zadelmak. Wat hij tegenwoordig rekend weet ik niet.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:35

Ik blijf dit topic ook even volgen. Al ben ik volgend jaar pas aan de beurt, vind het wel intressant op welke prijzen ik kan rekenen en bij wie..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 13:15

Verder geen mensen met ervaringen Verward ? Ik zou graag meer willen horen Lachen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:09

Mijn E-pony word deze week weggebracht te beleren.
Nog al moeilijk met het beleren, gaat ook na een bedrijf voor moeilijke paarden...
Ik heb haar zelf een beetje de basis aangebracht, zadeltje hoofdstelletje, longe stemhulpen.

1st weggebracht na Littleroosie, dat is niets geworden , en toen na iemand richting Drenthe , wou ook niet helemaal wegens tijdgebrek , omdat er giga veel werk aan zat.
En nu gaat ze richting slagharen , en daar word ze beleerd.
Er werd mij verteld binnen 2 weken zou ze eventueel klaar zijn.
Maar ze willen der maandag 1st ff zien.

Ik betaal dan per 2 weken 200 euro .
Hopenlijk lukt het nu beter Haha!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:49

Degene waar ik ervaring mee heb vraagt 250 euro per maand, en dat is stal, voer, hooi, stro en weidegang (indien gewenst) inbegrepen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 14:09

Maar dat is Belgie zeker Memuska? Hier in het midden van het land is het allemaal toch wat duurder Bloos!.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:28

Heb ook altijd veel paarden zadelmak gemaakt en opgeleerd.
Als er echte klootzakken bij zitten dan kan ik altijd terugvallen op een heuse cowboy Haha!
Maar meestal als je even met die jonge dieren aan de gang bent en al wat werk aan de longe hebt gedaan, dan merk ik al snel of ik zelf meteen op kan gaan zitten of dat de cowboy even zijn werk moet doen.
Aan onze cowboy ben ik 22.50 euro per keer kwijt ook ongeacht hoe lang hij er dan op zit.
Vind het op zich niet al te gek veel want vaak hoeft hij er bij de echte rotzakken maar 2 keer op te gaan zitten en dan neem ik zelf weer over.
Hij komt trouwens altijd aan huis.