Tip voor tegengaan schuiven nieuwe Anky pads

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

Re: Tip voor tegengaan schuiven nieuwe Anky pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 15:22

dus bij de nieuwe is het van voor ronder... Haha!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 18:39

Hij is ronder van voren en hij is dunner dat de oude pad. De oude was een goede stevige pad.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:07

Ik heb er geen probleem mee om er lusjes aan te zetten. Ook al zou het een pad zijn van 100 euro.
Het materiaal vind ik gewoon fijn dus die 5 minuten achter de naaimachine heb ik er dan wel voor over.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:15

cornelie schreef:
Ik heb er geen probleem mee om er lusjes aan te zetten. Ook al zou het een pad zijn van 100 euro.
Het materiaal vind ik gewoon fijn dus die 5 minuten achter de naaimachine heb ik er dan wel voor over.

daar gaat het niet om. Vind gewoon dat die dingen goed moeten liggen voor dat geld en ik denk niet dat het de bedoeling is dat je er dan nog zelf lusjes aan moet naaien.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:39

ik weet veder geen tips.

Maar weet iemand nog of de oude models nog te koop zijn.
was laast in de winkel en kon alleen de nieuwe modell vinden

Boris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 08:00

Zelf heb ik alleen het nieuwe model Anky pad, nu een paar maanden al, bleef altijd keurig liggen. Sinds een week of 3 is het opeens aan het schuiven. Ikzelf dacht dus gelijk dat mijn zadel weer eens bijgevuld moet worden, dus ik heb het bij Daaleman (daar is mijn zadel van) gevraagd. Hij zei dat het ook kan komen doordat de paarden nu aan het verharen zijn, dan komt opeens het schuiven van een dekje vaker voor.
Ik laat voor de zekerheid ook mijn zadel weer eens nakijken (is het toch tijd voor), maar wie weet is dit bij jou de oorzaak?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 21:57

Bij ons in de buurt is één winkel die nog 2 kleuren in het oude model heeft maar van beide kleuren heb ik al een ander model zadeldek.

Hij is geschoren dus lijkt me niet dat daar zoveel verschil in zit en ik ben niet de enige die het probleem heeft.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:37

Ja heel raar ik heb namelijk ook meerdere nw modellen waarvan 1 witte en je raadt het al op de wedstrijden blijft deze ook niet liggen en moet er minimaal 3 keer voor de proef gestopt worden om deze opnieuw onder het zadel te leggen..heel vervellend ik heb hem daarna gewassen en nog niet opnieuw geprobeerd, beetje bang dat het weer gaat verschuiven dus ga het eerst thuis maar weer een keer proberen voor ik er weer mee naar de wedstrijd ga.. Haha!

Dus je bent niet de enigste met het probleem.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:18

Ik ging ook even mee in de Anky-pad gekte omdat ze zo'm mooie chocolade bruine hadden. Mijn zadel past ook oke maar mijn Anky pad schuift ook iets. Ik leg hem extra ver naar voren en goed in de kamer, hij blijft onder het zadel maar schuift wel iets eronder uit. Ik wil hem graag op mijn andere paard met andere zadel proberen maar helaas staat hij nog 2 weken op rust.
Ga die wastruc maar eens proberen.

Lermy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:31

Ik snap er dus niets van, ik heb een hele hoop Anky pads.
Deze worden op 3 paarden gebruikt, met verschillende zadels.
De paarden zijn ook verschillend qua bouw.
Ze schuiven geen mm! Bij zowel het oude als het nieuwe model blijft perfect liggen.
Ik longeer er ook wel mee, achteraf blijkt vaak dat de longeersingel behoorlijk los zit, dan verwacht ik dat de pad eigenlijk wel op de kont zou moeten zitten. Maar hij blijft dus echt goed liggen Verward
Ik zou echt niet weten waarom zoveel mensen er problemen mee hebben. Dat vind ik voor die prijs ook niet kunnen eigenlijk.

Maar hoe zit het dan met "gewone" dekjes?
Als je die onder het zadel doet, zonder de lusjes te gebruiken, schuiven die ook bij jullie?

Boris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:53

Een gewoon dekje met lusjes schuift bij mij ook een beetje (ik had een Stubben, toch ook niet het minste). Daarom was ik juist zo blij met de Anky: mooi en het bleef liggen (en ook nog goedkoper dan Stubben! Haha! )
Overigens is mijn haf ook geschoren, desondanks kon het volgens Daaleman aan het verharen liggen... Maar goed, het schuift bij mij niet veel en binnenkort komt Daaleman weer het zadel nakijken. Ik hoop dat het dan weer opgelost is.
Mijn dekjes zijn ook al lang meerdere keren gewassen en dat geeft geen verschil.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 22:10

Alle andere dekjes o.a. stubben en eskadron blijven wel liggen. Ik vindt het maar vreemd.