is er interesse in met dieren communiceren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: is er interesse in met dieren communiceren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 14:14

* Ik masseer hem zo af en toe, de laatste tijd wat minder vanwege mn reuma in de winter heb ik veel last van handen dus dan gaat masseren niet zo gemakkelijk.
Ik doe dan vaak zn rug en schouder en nek/hals. hij vind dat prettig, zoals de meeste paarden.

*Gisteren heb ik hem helemaal opgetut met poetsen en vlechten, bandageren en de bedoeling was om een mooie 'poseer' foto de maken, gewoon voor de leuk, maar de digi deed niks meer

* het vrouwtje het hariette zij is fysio en acupuncturiste, zij komt gemid. 1 keer in de maand om hem te behandelen, dat vind idd geweldig en is totaal ontspannen tijdens de behandeling.

Leuk dat je zo spontaan in ben gegaan op mijn reactie, en dat je de vragen hebt willen beantwoorden, je kunt zelf lezen dat het niet helemaal klopte, maar sommige dingetjes bv de gespannenheid in zn rug klopt wel, maar als ik eerlijk ben vind de antw. niet doortasttend genoeg en soms onjuist.
ik vind het wel leuk dat je dit gedaan hebt, vond deedee het fijn dat je contact met hem zocht? had je snel contact met hem?

dit is een deel van de reactie per pb ..

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 14:15

ee heeft idd een gespannen rug, of zodra hij wat meer aan het werk gezet wordt komt dat naar boven, zn hele leven eigenlijk al.
Als hij om welke reden ook gespannen is speelt dat het eerste op.
De reden voor mij om deze vraag te stellen was, hij is dampig en heft hierdoor een hoop narigheid meegemaakt de laatste tijd gaat dat best goed, maar hij heeft af en toe nog dagen dat het minder gaat, ik doe er van alles aan om hem hier zo goed mogelijk doorheen te helpen.

*de schouder daar weet ik niks over te zeggen, hij heeft niks aan zn schouder, wellicht iets bij de vorige eig. dat zou kunnen

*We zijn 2,5 jr geleden verhuist, naar een boerderijtje met stallen wei aan huis, we heben wat inder weiland maar de stallen zijn super en het aan huis hebben is luxe, ik heb het idee dat desire daar dik tevreden mee is, het is een paard wat graag buiten staat, maar aan het einde vd dag ook wel weer graag naar binnen wilt.

*de kudde, tja het is een ruin, maar het is wel echt ZIJN kudde zewlfs de andere ruin is zn grote vriend, samen hebben ze een 4 tal merries onder hun hoede, echt leuk want ze doen samen, iets wat je niet vaak ziet bij paarden.

* Dee heeft voernijd, dat is een heel sterk verminderts sinds ik hem heb en gaat eigenlijk nu zonder problemen, vanwege zn aangepaste voer en longaandoening krijgt hij sinds een paar weken voer op stal, spanningen met voren zijn er niet meer, maar hij wil wel graag uit de stal om samen met de rest te eten, maar dat gaat nu even niet.

*misschien dat ik teweinig luistert, een paard wil graag dat er altijd iedere min naar hem geluisterd wordt, dat dat meer zou kunnen kan goed natuurlijk, al vind ik persoonlijk dat ik altijd naar hem luister, ik begrijp hem en hij mij, de laatste jaren is dat enorm versterkt vandaar dat ik dat idee heb. maar kan altijd beter natuurlijk.

* Poetsen is zeker z'n favoriet, dat vind ie heerlijk, als het getut maakt niet te lang duurt allemaal.
Hij wordt ivm met zn dampigheid licht recreatief bereden, afgewisseld met longeren en wandelen hij doet wat rijden betreft vrij weinig en alles is op ontspannenheid gebaseerd, hij heeft altijd intensief wedstr. gelopen, in die pewriode had ie vaak druk en was er regelmatig apanning bij hem te vinden, dit was bij de 1e eig en het eerste jaar bij mij. Het heeft me in totaal 3 jr gekost om die spanning eruit te krijgen het zit hem vrij diep, hij heeft zoals dat mensen heet een burn out gehad en is een tijdje dewpressief geweest, ik had nog nooit een depressief paard gezien/meegemaakt, gelukkig duurde dit niet zo heel lang en kwam hij er weer bovenop.

dit is nog een deel

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 14:17

Die vrouw heete geen Antje, misschien wel leuk om te weten dat de vorige eig. (paardenvrouwtje) die in dit huis gewoont heeft WEL Antje heette, dat viel mij op.

Nogmaal bedankt voor je moeite, gr Cissie

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 14:39

Haha..
wel grappig dat je de naam Antje hebt doorgekregen..
En dat ook klopte..
dat is bij mij wel een goed bewijs!
maar je hoeft niet met mijn dier te communiceren
omdat k dat niet nodig vind Knipoog

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:19

Kheb je gepbt... maar nog niets terug ontvangen!!