Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sugarmiss schreef:Tapijtsnippers van AllWheaterTuft is géén chemisch afval. Als je het koopt krijg je er een rapport bij dat het ontloogt is en daarom ook buiten gebruikt mag worden. Dat afvoeren iets meer kost als een bak met zand/aarde zal ik niet ontkennen. Maar dit spul hoef je niet af te voeren. Je gooirt er af en toe (bij mij na 7 jaar) een nieuwe laag zand over en het werkt er zich vanzelf weer doorheen.
Ik heb het in de paddock liggen (al 7 jaar) en ben er zeer over te spreken.
Kaja schreef:Nou ik heb het van beide kanten bekeken en gezien....
En voor mijn paarden geen hout meer, dat is organisch materiaal en dat verteerd! Ik kon op het laatst mijn jonge paarden niet eens meer rijden, omdat zij zich "vast" gingen houden op de gladde ondergrond!
Een kunststof bodem wordt bij elk geregistreerd bedrijf nauwlettend in de gaten gehouden door gemeentes, overheid, ministeries etc.
Dus van chemisch materiaal is geen sprake, anders zouden die bedrijven zo opgedoekt kunnen worden!
Het is ieder voor zich, dus TS kan een eigen keuze maken, maar je kunt niet zeggen dat een houten bodem, de meest natuurlijke die er is, niet verteert en daardoor niet glad wordt, want dan spreek je de feiten tegen!
De bodem is dan net een harde koek met kevertjes e.d..
.
Dat wordt vaak vergeten. Je moet zeker zo 1 x per weer de bodem met een weidesleper los maken en egaliseren. Als je er niks aan doet, dan kan het een harde koek worden. Je stampt het alleen maar aan. 
ammie schreef:Wij hebben een zandbodem met daardoorheen tapijtsnippers, dit is echt supergoed spul, hij veert heel goed en je kan er het hele jaar in rijden, er staat echt nooit een plasje in. Ik heb alleen geen flauw idee wat het kost. zie ook www.tenwoldehorses.com
Sugarmiss schreef:Tapijtsnippers van AllWheaterTuft is géén chemisch afval. Als je het koopt krijg je er een rapport bij dat het ontloogt is en daarom ook buiten gebruikt mag worden. Dat afvoeren iets meer kost als een bak met zand/aarde zal ik niet ontkennen. Maar dit spul hoef je niet af te voeren. Je gooirt er af en toe (bij mij na 7 jaar) een nieuwe laag zand over en het werkt er zich vanzelf weer doorheen.
Ik heb het in de paddock liggen (al 7 jaar) en ben er zeer over te spreken.
Mirjam schreef:Wij hebben in de beslissing om het zo te doen laten meewegen, dat een paar keer in de week in de bak wordt gereden. Verder wordt het gebruikt als paddock. Onze paard en pony willen nog wel eens graven en van een mooie toplaag blijft er dan weinig over...
ammie schreef:Wij hebben een zandbodem met daardoorheen tapijtsnippers, dit is echt supergoed spul, hij veert heel goed en je kan er het hele jaar in rijden, er staat echt nooit een plasje in. Ik heb alleen geen flauw idee wat het kost. zie ook www.tenwoldehorses.com
Liesjuh schreef:Een houtsnipperbak is goedkoper, maar die moet je om de 2 jaar uitgraven en de bodem vervangen..
germie schreef:Maar wat kost dan dan een goede bakbodem, zonder houtsnippers of tapijtsnippers, dus alleen zand als bovenlaag?
Linda86 schreef:Is het ook zo dat een houtsnipperbak minder snel bevriest als een gewone 'zandbak'?