Zou een paard echt scheef worden als je altijd links op stapt? Ik bedoel het opstijgen duurt misschien 5 seconden..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Luckey schreef:Zilly schreef:Aan de verkeerde kant opstappen??¿¿
Nee dat doe ik niet, ik stap gewoon altijd op de goede manier op. Maar ik wil er nog wel eens op een aparte manier van afstappen
ja zij is van mening dat als je altijd links opstapt je paard naarmate de jaren verstrijken een beetje scheef wordtOmdat er altijd aan dezelfde kant opgestapt wordt. Zij compenseert dit door af te wisselen..
}>
maar ja hij had wel gelijk, dus vanaf dat ik een paard rij of heb dat het niet doe, doe ik het zolang tot ie blijft stilstaan, al moet ik 100 keer proberen erop te geraken, geduld is een mooie deugd, want na die 100 keer heb je er nooit meer last van. Maar ja de vraag hoe? je houdt je teugels al aan, dus stel dat je erop zit dat je meteen een ophouding zou kunnen geven en telkens als ie maar een stap naar voren zet als je erop probeert te geraken, halve ophouding, enzo maar door, en dan lukt het uiteindelijk wel. Heb je er echt een moeilijk in, verplicht hem dan 1 stap naar achteren te doen telkens als hij een stap naar voren probeert te doen!
)
en heb te korte beentjes, 
Ik zal het binnenkort nog een keer proberen met een opstapje erbij, hopen dat het dan makkelijker gaat
).
Als ik er onderweg even af moet, dan spring en stijg ik meestal links af en op, nog uit gewoonte, maar als ik erom denk doe ik het ook rechts. Afstijgen doe ik eigenlijk wel altijd links, maar dan zonder gebruik te maken van het zadel, maar via een vage zwaai om mijn knieën te ontlasten, ik probeer het wel eens naar rechts, maar ik raak dan in de knoop met mezelf
.
lilykashmir schreef:Of ga je er gewoon omheen rijden?
Sosha schreef:Sinds kort... om en om. Toen ik het eenmaal las, kon ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik dat zelf niet eerder bedacht had. Niet alleen m'n paard en zadel wordt daar op de lange duur scheef van...... IK OOK !!
Opstapje komt nog...... dat vind m'n pony nu nog iets teveel van het goede.