Opstappen, wel kant stap jij op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: Opstappen, welke kant stap jij op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:46

Ik stap ook altijd links op, zo is het mij ook geleerd. Maar wel werd altijd gezegd dat je meteen je gewicht naar boven moet verplaatsen, en dan je been er overheen. Omdat ik vroeger een bijrijdpaard(je) had die een hele ronde rug had schoof dat zadel heel snel als ik op wou stappen. Dus heb ik mezelf ook aangeleerd, meteen m'n gewicht naar boven en dan m'n rechterbeen er overheen.

Zou een paard echt scheef worden als je altijd links op stapt? Ik bedoel het opstijgen duurt misschien 5 seconden.. Verward

Zilly

Re: Opstappen, wel kant stap jij op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:48

Luckey schreef:
Zilly schreef:
Aan de verkeerde kant opstappen??¿¿

Nee dat doe ik niet, ik stap gewoon altijd op de goede manier op. Maar ik wil er nog wel eens op een aparte manier van afstappen Clown

ja zij is van mening dat als je altijd links opstapt je paard naarmate de jaren verstrijken een beetje scheef wordt Clown Omdat er altijd aan dezelfde kant opgestapt wordt. Zij compenseert dit door af te wisselen..

Nou als je het zo bekijkt, ik moet er toch nog steeds stiekum wel een beetje om lachen. Ik zal vanavond eens proberen om van de andere kant erop te klimmen, wedden dat iedereen me voor gek verklaart? Ik geef gewoon bokt de 'schuld' hahaha Clown }>

(ik denk niet eens dat ik erop kom eigenlijk)

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:55

Hay

ik stap ook altijd links op, maar tegenwoordig met een opstapje omdat ze mij dat ook hebben verteld dat het slecht is voor het paard en je zadel dus nemen we het opstapje. Ik heb ook 1 ding geleerd van mn vader dat je paard NOOIT mag wegstappen als je opstapt en pas mag vertrekken eenmaal dat jij dat toelaat, is weer mn vader natuurlijk Sigaar maar ja hij had wel gelijk, dus vanaf dat ik een paard rij of heb dat het niet doe, doe ik het zolang tot ie blijft stilstaan, al moet ik 100 keer proberen erop te geraken, geduld is een mooie deugd, want na die 100 keer heb je er nooit meer last van. Maar ja de vraag hoe? je houdt je teugels al aan, dus stel dat je erop zit dat je meteen een ophouding zou kunnen geven en telkens als ie maar een stap naar voren zet als je erop probeert te geraken, halve ophouding, enzo maar door, en dan lukt het uiteindelijk wel. Heb je er echt een moeilijk in, verplicht hem dan 1 stap naar achteren te doen telkens als hij een stap naar voren probeert te doen!

xxx

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:59

ik kom er normaal opl inks al moeilijk op laat staan dak ut recht probeer..
willie is nogal groot, dus het liefst gebruik ik een opstapje(het picknickbankje dus Knipoog )

heb het wel eens geprobeerd, maar lukt me gewoon niet.. ben stijve hark Haha! en heb te korte beentjes,

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:51

Ik stap op aan de kant waar ik sta, ik ben nog jong en lenig (ahum).

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:03

ik stap altijd aan de kant op die mij het beste uitkomt. en als ik toevallig opstap naast het hek ofzo dan is dat nóg handiger want dan kan ik via het hek erop springen. ik rij ook veel zonder zadel.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:07

Ik ben laatst 2x rechts op gestapt maar dat ging niet zo soepeltjes Haha! Ik zal het binnenkort nog een keer proberen met een opstapje erbij, hopen dat het dan makkelijker gaat Lachen

Nicolien_DF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:10

Ik stap zowel links als rechts op. (Ookal gaat de indianenzwaai toch wat lastiger van de rechterkant Knipoog ).

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:41

Ik stap om en om op. De mijne is het gewend dat ik links en rechts op stap. Heb ik hem van jongs af aan aangeleerd.

katascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:47

hoi, ik heb in de pyreneeen naast een ravijn uitgevonden dat ik ook rechts kan opstappen Knipoog
ik kom er rechts zelfs beter op dan links blijkt nu na 10 jaar Haha!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:59

Ik stap ook altijd links op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:07

Na het opzadelen stijg ik altijd rechts op, om mijn zadel weer wat rechter te trekken Clown Als ik er onderweg even af moet, dan spring en stijg ik meestal links af en op, nog uit gewoonte, maar als ik erom denk doe ik het ook rechts. Afstijgen doe ik eigenlijk wel altijd links, maar dan zonder gebruik te maken van het zadel, maar via een vage zwaai om mijn knieën te ontlasten, ik probeer het wel eens naar rechts, maar ik raak dan in de knoop met mezelf Clown

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:41

Nou, ik neem een aanloop en dan trek ik me op aan zijn staart, aan de achterkant dus Clown

Ik dacht altijd dat iedereen gewoon links opstapte..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:42

Ik rij op een manege en daar moeten we ook altijd links op stappen. Zou wel een keertje grappig zijn om rechts op te stappen maar volgens mij kom ik er dan echt niet op heb nu al af en toe problemen Clown Bloos

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:01

ik wissel het vaak af met links en rechts, vooral als het zadel een beetje scheef ligt stap ik aan de andere kant op om het ff recht te trekken. En de kant waar je opstapt is vaak ook wat langer doordat het uitrekt etc.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:18

Sinds kort... om en om. Toen ik het eenmaal las, kon ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik dat zelf niet eerder bedacht had. Niet alleen m'n paard en zadel wordt daar op de lange duur scheef van...... IK OOK !!

Opstapje komt nog...... dat vind m'n pony nu nog iets teveel van het goede.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:31

Ik stapte eerst ook altijd links op, maar nu ik dit lees, ga ik ook maar eens wat vaker rechts opstappen Clown .
Ik denk dat dat wel zou moeten lukken Haha!
Ik ga het misschien ook nog wel eens met een krukje proberen, maar als je alleen bent, wie haalt dan dat krukje weg? Clown
Of ga je er gewoon omheen rijden? Tong uitsteken

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:36

lilykashmir schreef:
Of ga je er gewoon omheen rijden? Tong uitsteken

Ik vergeet nu ook altijd om de speeltjes (lege tonnen, blokken hout) uit de bak te halen..... gewoon omheen rijden gaat gelukkig prima Tong uitsteken

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:45

ik wissel het af!! is beter voor je paard en voor jezelf! je wordt er sterker van.
en het is wel gappig! Vingers aflikken

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:48

Ik moet links opstappen.
Ik heb een zenuwstoornis aan mijn rechtvoet, ik kan dus vanuit mijn rechtervoorbal geen druk zetten, wel vanuit mijn hakken, dus rijden gaat gewoon, alleen het opstappen..., sja.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:49

Ik probeer weleens rechts op te stappen, maar dat lukt me gewoon echt niet Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:21

Sosha schreef:
Sinds kort... om en om. Toen ik het eenmaal las, kon ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik dat zelf niet eerder bedacht had. Niet alleen m'n paard en zadel wordt daar op de lange duur scheef van...... IK OOK !!

Opstapje komt nog...... dat vind m'n pony nu nog iets teveel van het goede.

Dus jij hebt het boek ook?! Best leuke he?

fjordiezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:25

meestal links, maar soms ook wel eens rechts als me dat even beter uitkomt. het maakt voor mij niks uit aan beide kanten kom ik er even goed op.
maar als ik er zonder zadel op jump dan toch maar wel links.....
eraf doe ik ook wel eens anders.. bokje af ofzo en rechts afstappen soms... Haha!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:38

ik stap altijd links, 1x bij felicia rechts geprobeerd, k zat net op tijd, want ze ging er vandoor Tong uitsteken
xxiezz

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:46

ik wissel meestal, eerst een dagje links, dan weer een dagje rechts.... Is ook goed voor je eigen lenigheid Vork