oude eigenaren komen steeds kijken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diva

Re: oude eigenaren komen steeds kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 15:16

Hoevaak komen ze dan?

Komen ze onaangekondigd of vragen ze of ze die-en-die dag mogen komen.
Ik zou iig vragen of ze een 'afspraak' willen maken als ze willen komen. Dan heb je zelf in de hand hoevaak, en je kan je stalhoudster erop voorbereiden dat er mensen met je meekomen om te kijken.

Ik vind dat voorbeeld-mailtje nou niet echt vriendelijk overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:23

ten eerste komen ze wanneer het hun uit komt.
ze komen altijd als ik er zelf niet ben..
soms(bijna altijd) hoor ik dat ze geweest zijn en hebben ze mij niks laten weten.
Dan hoor ik ook van de stal eigenaar dat de dochter (van wie de pony was) het een en ander aan te merken had.
Het ergste was nog dat als ik die pony toen niet kocht ze naar de slacht zou gaan dus zoveel heeft ze voor hun betekent.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:54

Ik zou hun zeggen dat je van stal verhuisd bent en dat zij liever niet heeft dat er vreemden op het erf komen.
Dus dat als ze willen komen ze met jou een afspraak moeten maken.

Maar hoevaak komen ze dan? Hoevaak is vaak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:06

6x in het jaar dat ik weet maar dat kan dus ook meer zijn omdat ze komen waneer het hun uit komt.
ik vind 6x al vvaak en zeker dat ze nu toch wel hebben kunnen zien dat ze goed staad.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:07

Ik lees dit alles met stijgende verbazing! Ze komen te pas en te onpas langs, zonder jou in te lichten en overstelpen je ook nog eens met ongevraagde adviezen...
Potverdikke, jij bent de eigenaar, niet hun bijrijder!
Ik zou op een vriendelijke, doch dringende wijze duidelijk maken dat je nu na een jaar toch verwacht dat ze enigszins afstand gaan nemen.
En als ze het je heel moeilijk gaan maken, door je schuldgevoelens en weet ik wat aan te praten kun je heel gemeen zijn en gewoon niet vertellen waar je pony strax naar toe gaat. Als ze niet weten waar hij is, kunnen ze er ook niet steeds op bezoek gaan...

Op je tanden bijten en op je strepen staan joh, lijkt me echt geen prettige situatie en jij bent zelf degene die er wat aan kan doen. Dus zet hem op!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:15

Bah, wat een nare situatie zeg... Scheve mond Ik kan me goed voorstellen dat je je er niet lekker onder voelt! Ik ga met Alet en de andere mensen mee. Laat het ze gewoon weten...

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:02

ik snap die mensen wel, ik zou willen dat ik mijn merrie zo vaak op kon zoeken...ik mis haar ook onwijs!!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:34

nano schreef:
ten eerste komen ze wanneer het hun uit komt.
ze komen altijd als ik er zelf niet ben..
soms(bijna altijd) hoor ik dat ze geweest zijn en hebben ze mij niks laten weten.
Dan hoor ik ook van de stal eigenaar dat de dochter (van wie de pony was) het een en ander aan te merken had.
Het ergste was nog dat als ik die pony toen niet kocht ze naar de slacht zou gaan dus zoveel heeft ze voor hun betekent.

Nou dat vind ik wel een beetje erg aso moet ik zeggen, gewoon zomaar, zonder toestemming, langsgaan. En dan ook nog opmerkingen maken over wat je verkeerd doet in hun ogen? Dan was voor mij de keus wel snel gemaakt.

Niekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:32

Vet raar, kan me er niks bij voorstellen..echt erg.
Ik weet idd dat je altijd/meestal zegt of te horen krijgt dat mensen zo vaak ze willen kunnen komen kijken bij hun pony/paard.. maar je verwacht eigelijk niet dat iemand dan ook echt vaak komt.
Net wat ik hier ook gelezen had van andere, dat je nog een of 2 keer langs komt (of bij een jong paard na een tijdje nog eens, om te kijken hoe ze groeien) maar meer ook niet.

Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar leef echt met je mee.
Maar ik vond dat idee van de training/wedstrijden heel erg goed!
En je kunt zeggen dat ze als ze een afspraak maken nog wel een keertje langs kunnen komen, maar absoluut niet onaangekondigd! het lijkt verdorie wel een steekcontrole!

Heel veel sterkte zowiezo, en zoals eerder gezegd, jij hebt die pony gekocht, hij is nu van jou

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:05

Ik zou ze gewoon bellen.. en even op een nette manier vertellen dat het nu jouw pony is, en ze alleen mogen komen als het jou uitkomt, en je liever hebt dat ze niet meer zo vaak langskomen omdat het zo langzamerhand voor jou een beetje iritant word.

Lijkt me niet netjes om als exuus te gebruiken dat je nieuwe stalhouder er bezwaar tegen heeft dat er vreemde mensen het erf op komen huppelen..

verder ben ik het helemaal met knavia eens Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:27

Nou ik vind het onbehoorlijk gedrag van deze mensen!

De mensen van mijn oude pony waren zeer begaan met het beestje en hebben in het begin af en toe geholpen en kwamen op wedstrijden kijken. Later toen ik het allemaal zelf kon en iedereen ouder werd, werd dat vanzelf minder. Maar zo erg als bij haar is het nooit geweest, ik vond het leuk als ze kwamen kijken op wedstrijd. Dat vind ik ook heel normaal dat mensen dan komen kijken, iedereen is vrij om op een wedstrijd te komen en interesse in de prestaties is leuk.

Maar het constant de deur plat lopen EN ONGEVRAAGD voorzien met allerlei commentaar.............nee ik zou me er dood aan ergeren.

Gewoon zeggen dat ze op een andere stal staat en dat het alleen voor prive gebruik is en geen onbevoegden toegestaan zijn.

Als je wedstrijden rijdt kun je SOMS laten weten waar je gaat rijden en kunnen ze komen kijken. Verder AF EN TOE een mailtje is ook wel op zijn plaats.

Tjee dat mensen dat zolang volhouden zeg........... echt onbeschoft!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:37

Ik heb hetzelfde gehad met onze hond.. De oude eigenaar kon haar helemaal niet wegdoen eigenlijk, maar ze gingen scheiden en er was geen ruimte meer voor de hond (hoezo ego)..

Maar ze bleef maar langskomen "Ja, ze zal me wel missen, dus ik bouw het langzaam af etc..etc."

Die hond keek helemaal niet naar haar om... Ik heb haar gezegd dat het klaar moest zijn...En daar heeft ze gelukkig naar geluisterd..

We krijgen nu alleen nog een kaart op de verjaardag van de hond...(ja,ja, daar heeft ie wat aan..)

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:47

[/quote][quote]Dan hoor ik ook van de stal eigenaar dat de dochter (van wie de pony was) het een en ander aan te merken had.

Grappig, sprak gisteren met de staleigenaar over dit topic.. maar die wist van niets. Die heeft de vorige eigenaar van Happy nog nooit gezien op stal.. Voor de duidelijkheid, ik sta op dezelfde stal.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:57

Torfi schreef:

Grappig, sprak gisteren met de staleigenaar over dit topic.. maar die wist van niets. Die heeft de vorige eigenaar van Happy nog nooit gezien op stal.. Voor de duidelijkheid, ik sta op dezelfde stal.

Hmm, nu wordt t helemaal wazig......

Maar als t waar is wat ts zegt.....
Ga ik mee met de anderen, gewoon een keer netjes duidelijk maken dat je het niet meer wilt. Dat ie nu op een andere stal staat is een goed excuus dat deze stalhouder geen vreemden op zn erf wil.
(hoef je niet persoonlijk te worden)
Maar het is wel zo eerlijk te zeggen dat jij het niet prettig vind.
Stel dan voor dat ze nog maar heel soms komen kijken en als het ff kan dan idd op een wedstrijd ofzo.

Vind t behoorlijk aso als ze zomaar langskomen en helemaal als jij er niet bij bent!

Suc6 ermee

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:49

Ik zou het ook lastig vinden als de oude eigenaren voortdurend zouden mailen of langskomen...zo af en toe (2 keer per jaar is genoeg als het aan mij ligt) is leuk, meer niet. Maar goed, ik heb geen last van vorige eigenaren, want ik heb mijn paard bij een manege gekocht van mensen die zelf weinig met het paard hadden, dus die zijn ook niet geïnteresseerd hoe ze het verder maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:36

Torfi schreef:
Citaat:

grapig gister was ik ook op stal en had je het er ook met mij over kunnen hebben.
nog grapiger..hij heeft ze wel degelijk gesproken..

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:51

Je moet de mensen gewoon duidelijk maken dat je dit niet graag wilt hebben.. natuurlijk is het hartstikke leuk dat de oude eigenaars een keer langs komen maar zo vaak hoeft natuurlijk ook weer niet..
Stuur gerust een mailtje en maak niet bekent waar je pony nu staat..
succes

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:23

nano schreef:
Torfi schreef:
Citaat:

grapig gister was ik ook op stal en had je het er ook met mij over kunnen hebben.

Grappig...sta ook op die stal en weet ook niet beter dan dat die mensen helemaal niet langskomen! En het paardje staat toch al n tijdje ergens anders!? Ik zou iig niet zomaar zeggen dat de staleigenaar geen vreemde op zijn erf wil.....de staleigenaar is mans genoeg om dat tegen die mensen zelf te zeggen als hij ze zo regelmatig op stal aantreft! Mochten ze echt zo regelmatig komen, wees dan eerlijk en zeg gewoon dat je het ZELF niet wil!

Een stalgenoot

ps het paardje staat toch ook te koop? Volgens je nieuwe topic van vandaag? Of heb je er nog meer?

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 00:56

Hmm, zoals jij doet voorkomen, staan de oude eigenaars om de paar weken bij jouw pony (paard?) op de stoep.
Dat vind ik 6 keer per jaar toch wel erg meevallen hoor (dat is ook niet weinig, maar niet zo heel veel zoals jij doet voorkomen).

Dat ze onaangekondigd komen en dan ook nog eens als jij er niet bent, dat is zeker niet netjes te noemen.
Maar misschien zit daar een reden achter?
Komen ze van ver weg?
Dat ze toevallig in de buurt waren en bij stal gingen kijken of jij er ook was?
En dat ze jou dan toevallig een keertje zijn misgelopen en toen weer naar huis zijn gegaan (en daar tussendoor de staleigenaar hebben gesproken)...?

Volgens mij komt dit ook door onzekerheid van jou, dat je bang bent iets verkeerd te doen, en als de oude eigenaren er dan zijn, dat het dan voelt om op de vingers gekeken (en eventueel getikt) te worden.
Misschien is dat helemaal niet hun bedoeling, en willen ze gewoon kijken hoe het met jouw paardje gaat.
En als er dan iets fouts gaat, dat ze dan zeggen hoe je het moet oplossen?
Omdat zij het paardje ook kennen.

Ik weet hun reden van verkoop niet, net als hoelang geleden het is dat jij het paardje van hun gekocht hebt en hoelang ze het paardje zelf hebben gehad, dat speelt natuurlijk ook een beetje mee.
Maar daarom hebben zij nog geen recht van spreken (behalve als je bepaalde dingen hebt afgesproken), want het is nu jouw paardje en daar beslis jij over, hun niet.

Misschien moet jij je niet zo bekritiseerd voelen en eens nuchter tegen deze hele situatie aankijken.
En daarna een mailtje sturen.
Bijvoorbeeld dat je het vervelend vind dat ze onaangekondigd komen en dan ook nog eens als jij er niet bent.
Dat daarnaast het paardje is verplaatst (en dat de staleigenaar liever geen vreemden op het erf heeft lopen, als dat zo is tenminste) en aangezien jij geen zin hebt in onaangekondigd bezoek, jij het adres liever niet geeft tot jullie een afspraak hebben gemaakt voor een bezoekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:49

Chrystal-gek schreef:
Hmm, zoals jij doet voorkomen, staan de oude eigenaars om de paar weken bij jouw pony (paard?) op de stoep.
Dat vind ik 6 keer per jaar toch wel erg meevallen hoor (dat is ook niet weinig, maar niet zo heel veel zoals jij doet voorkomen).

Dat ze onaangekondigd komen en dan ook nog eens als jij er niet bent, dat is zeker niet netjes te noemen.
Maar misschien zit daar een reden achter?
Komen ze van ver weg?
Dat ze toevallig in de buurt waren en bij stal gingen kijken of jij er ook was?
En dat ze jou dan toevallig een keertje zijn misgelopen en toen weer naar huis zijn gegaan (en daar tussendoor de staleigenaar hebben gesproken)...?

Volgens mij komt dit ook door onzekerheid van jou, dat je bang bent iets verkeerd te doen, en als de oude eigenaren er dan zijn, dat het dan voelt om op de vingers gekeken (en eventueel getikt) te worden.
Misschien is dat helemaal niet hun bedoeling, en willen ze gewoon kijken hoe het met jouw paardje gaat.
En als er dan iets fouts gaat, dat ze dan zeggen hoe je het moet oplossen?
Omdat zij het paardje ook kennen.

Ik weet hun reden van verkoop niet, net als hoelang geleden het is dat jij het paardje van hun gekocht hebt en hoelang ze het paardje zelf hebben gehad, dat speelt natuurlijk ook een beetje mee.
Maar daarom hebben zij nog geen recht van spreken (behalve als je bepaalde dingen hebt afgesproken), want het is nu jouw paardje en daar beslis jij over, hun niet.

Misschien moet jij je niet zo bekritiseerd voelen en eens nuchter tegen deze hele situatie aankijken.
En daarna een mailtje sturen.
Bijvoorbeeld dat je het vervelend vind dat ze onaangekondigd komen en dan ook nog eens als jij er niet bent.
Dat daarnaast het paardje is verplaatst (en dat de staleigenaar liever geen vreemden op het erf heeft lopen, als dat zo is tenminste) en aangezien jij geen zin hebt in onaangekondigd bezoek, jij het adres liever niet geeft tot jullie een afspraak hebben gemaakt voor een bezoekje.

zoals jij het zegt klopt het helemaal.
ik moet wel zeggen dat ze de laatste 3 maanden niet meer zijn geweest maar hun mailde mij weer dat ze weer wilde komen en daar schoot ik zeg maar een beetje door in paniek.
maar de stal eigenaar vind het niet erg dat ze langs komen dus ik ga dan niet zeggen dat hij het niet leuk vind want dat is de waarheid niet.
ik dnek dat ik ze nog 1x ga langs laten komen en dan ga zeggen dat ik het zelf niet erg pettig vind dat ze langs komen maar ik ze wel via mail op de hoogte wil houden.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:35

[/quote]
[/quote]

Grappig...sta ook op die stal en weet ook niet beter dan dat die mensen helemaal niet langskomen! En het paardje staat toch al n tijdje ergens anders!? Ik zou iig niet zomaar zeggen dat de staleigenaar geen vreemde op zijn erf wil.....de staleigenaar is mans genoeg om dat tegen die mensen zelf te zeggen als hij ze zo regelmatig op stal aantreft! Mochten ze echt zo regelmatig komen, wees dan eerlijk en zeg gewoon dat je het ZELF niet wil!

Een stalgenoot

ps het paardje staat toch ook te koop? Volgens je nieuwe topic van vandaag? Of heb je er nog meer?
[/quote]

hmm,dat gaat een gezellig sfeertje worden op die stal daar Clown[/quote]

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:23

haha ja denk het ook Knipoog

Ikzelf zou er geen problemen mee hebben als de vorige eigenaar van mijn paarden zou komen kijken. Maar wel op de manier die mij past. Ik hou er al helemaal niet van als er mensen bij mijn paarden zouden zijn terwijl ik er niet bij ben, bovendien mag de stal eigenaar dan daar wel eens iets van zeggen, het is niet fatsoenlijk dat er mensen op het erf of bij paarden komen die niet van hen zijn. Ongeacht of ze op of aanmerkingen hebben. Het is hun paard niet meer, basta.

Als je er echt zoveel problemen mee hebt, zeg het gewoon tegen die mensen. Vermeld ze dat je oprechte intresse heel erg waardeert maar dan wel wanneer het jou past en niet dat ze te pas en te onpas langs komen.

Wij hebben ook paarden van derden op stal staan, met de eigenaren maken wij duidelijke afspraken. Zij stellen ons gewoon op de hoogte van gewenst bezoek mochten ze zelf niet aanwezig kunnen zijn, de verantwoordelijkheid van hun eigendommen liggen wel in onze handen.

Mensen die hier niet horen of die ik hier niet wil hebben komen het erf niet op...sim-pel.

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:36

hmm,dat gaat een gezellig sfeertje worden op die stal daar Clown[/quote][/quote]

Hamer

Nee,even voor de duidelijkheid; er is een super goede sfeer op stal hoor! Alles gaat er relaxed aan toe en er wordt goed op elkaars paarden gelet!En (bijna) iedereen staat voor elkaar klaar.
En de staleigenaar heeft goed in de gaten wie er op zijn erf loopt en wie er wel of niet hoort!
Maar zoals je misschien zelf ziet staan er tegenstrijdigheden in de berichten en dat is niet zo handig als alle stalgenoten ook bokt lezen
Lachen

Doeg

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:25

Tommy10 schreef:
hmm,dat gaat een gezellig sfeertje worden op die stal daar Clown

Hamer

Nee,even voor de duidelijkheid; er is een super goede sfeer op stal hoor! Alles gaat er relaxed aan toe en er wordt goed op elkaars paarden gelet!En (bijna) iedereen staat voor elkaar klaar.
En de staleigenaar heeft goed in de gaten wie er op zijn erf loopt en wie er wel of niet hoort!
Maar zoals je misschien zelf ziet staan er tegenstrijdigheden in de berichten en dat is niet zo handig als alle stalgenoten ook bokt lezen
Lachen

Doeg
[/quote]

En waarom spreken jullie hier haar daar op aan dan, als de sfeer werkelijk zo goed is kan je haar het beste even persoonlijk vragen hoe de vork in de steel zit. Tenminste ik zou dat heel erg op prijs stellen als dit mij betrof.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:34

ik heb mijn paard nu bijna een jaar en heb nog steeds contact met de oude iegenaar. Ik hou haar via mail op de hoogte hoe het gaat. Ik vind t leuk om te vertellen hoe t met mijn paardje gaat en in t voorjaar komt ze een keertje langs om te kijken hoet met m gaat. Dus zolang beide partijen het contact leuk vinden is er geen vuiltje aan de lucht.

Jij vind dat ze te veel langs komen dan is het enige dat helpt het op een nette manier vertellen dat je je er niet gemakkelijk bij voelt dat ze zo vaak komen kijken. Reageren ze er negatief op dan is dat hun probleem en niet dat van jou.