d pony aanschaffen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

Re: d pony aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:01

als ik er eerder aan had gedacht dat ik later naar nhb deurne ging had ik mijn d-pony nooit gekocht,maar een paard Lachen

ik weet niet wat jij later wilt gaan doen?? Haha!

Effy

Re: d pony aanschaffen????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:47

Luckey schreef:
Vraag ik me af waarom je een pony wilt meestal ga je van pony naar paard en niet van paard naar pony. Niet aanvallend bedoel hoor maar ben gewoon nieuwsgierig Haha!

Ja dat is precies wat ik me ook afvraag. Je zegt dat je nu een paard van 1.65m rijdt, dus het zou geen overstap voor je betekenen. Waarom wil je dan een pony? Vanuit het sport-opzicht zitten er aan een paard vaak toch meer voordelen en uit je bericht begrijp ik dat je wedstrijden wil gaan rijden. Bedenk ook dat je met een d-pony ook bij de paarden zal moeten gaan springen, mocht je dat willen.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 21:00

Effy schreef:
Luckey schreef:
Vraag ik me af waarom je een pony wilt meestal ga je van pony naar paard en niet van paard naar pony. Niet aanvallend bedoel hoor maar ben gewoon nieuwsgierig Haha!

dat paard wat ik nu rijd is niet mijn eigen paard
ik rij hem 3 a 4 keer in de week het is een oud paard van 24 jaar
en ik ben toe aan een eigen paardje en ik vind een d of kleine e pony erg leuk
ik heb wel is op een paard van 1,80 gereden maar dat stond niet echt bij mijn lichaams bouw
ik rij ook manege paarden en dat blijf ik doen omdat ik dat leuk vind Haha!
maar ik denk dat een grote d kleine e pony goed bij mij past vandaar Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:09

Karin schreef:
Serval schreef:
Met een shet L bij de paarden ???? Dat is gaaf !!!! Foto's ???

Als de zoekfunctie zou werken, zocht ik ze zo voor je op. Anders ff een PB sturen aan Ukkiepuk? Lachen

rijd ze niet aangespannen dressuur met m?? dat lijkt me wat waarschijnlijker dan erop??
niet dat ik het niet van je aanneem, maar aangespannen lijkt mij waarschijnlijker?..
ik heb net een e pony gekocht, een stevige en ben zelf 1.68.
dat past echt netjes bij mijn lengte.
ik ga nu nog bij de ponys starten als we zover zijn, maar over een jaar moet ik ook echt naar de paarden. en dat gaan we ze een poepie laten ruiken!
zelf vind ik dat ponys over het algemeen meer karakter hebben dan paarden, en ondeugen der zijn!
ook zeggen ze dat ze sneller leren!!!
ik zou ook een leuke pony nemen!!!
veel succes met je zoektocht! (ik weet nog een connemarra pony te koop, verschillende zelfs, echt leukerds!!! dus als je interesse hebt Knipoog )

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:19

denice schreef:

rijd ze niet aangespannen dressuur met m?? dat lijkt me wat waarschijnlijker dan erop??\
Ze rijdt m echt onder het zadel Knipoog

En ik ben 21 en heb een heerlijk D pony van 1.40 Ik zelf ben 1.65 en weeg 42 kilo

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 17:38

hey allemaal
ik vind een d pony toch te klein en te smal
ik ga kijken voor een e-pony Haha!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:46

tessie1985 schreef:
hey allemaal
ik vind een d pony toch te klein en te smal
ik ga kijken voor een e-pony Haha!

Er zijn ook groot ogende en bredere D-maatjes hoor Knipoog . Succes ben benieuwd wat het gaat worden.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:10

Ik Ben 1.78 en ik rij op een pony van 1.41... het kan nog wel... Ik weeg ook iets van 50 kg... maar het kan nog makkelijk Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:23

Dat iemand met een E-pony ponies meer karakter vindt hebben vind ik vreemd. Een E-pony is toch praktisch een paard?

Overigens rijd ik met mijn 1.60m en 64 kilo ook praktisch altijd ponies. Maar meestal halen ze de E-maat niet Lachen

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:37

Ik vind het heel verstandig Pling

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:39

haha ik ben 1,74 , 62 kilo en ik rij alleen maar ponys. Paarden vindt ik te groot voor mij.
Maar ff een domme vraag.. Clown . wat zijn de schoft hoogtes van die catagorien? Volgens mij rij ik 2 d ponys, ze zijn rond de 148 ofzo denk ik, heb nooit gemeten eigenlijk. Iig een connemara en een paar centimetertjes groter spaans paardje.

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 08:55

Ik ben 1.69, geen idee hoeveel ik weeg ik denk ongeveer 65 ofzo? (geen kleine meid dus!) en ik rijd op een d-pony van 1.48!

Ze was zelfs te mager toen ik haar overnam van de vorige eigenaren. Ben langzaam op gaan bouwen en nu is ze nog niet dik..

Krijg alleen maar positieve opmerkingen over hoe een leuk setje we samen wel niet zijn. Dus het zal wel meevallen met dat het er raar uitziet! Het voelt goed en madame heeft het ook naar haar zin!

Doe waar je je lekker bij voelt zou ik zo zeggen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:01

denice schreef:
rijd ze niet aangespannen dressuur met m?? dat lijkt me wat waarschijnlijker dan erop??
niet dat ik het niet van je aanneem, maar aangespannen lijkt mij waarschijnlijker?..

Ze rijdt hem daadwerkelijk onder het zadel en brengt hem uit bij de paarden.

Ik heb geprobeerd met Google wedstrijdfoto's te vinden, maar ik vond op die manier alleen deze trainingsfoto's: viewtopic.php?t=291490

Ukkiepuk heeft zelf in dat topic gereageerd, mocht je nog twijfelen, dan kun je haar natuurlijk altijd zelf een PB sturen. Knipoog

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:19

Karin schreef:
denice schreef:

Ze rijdt hem daadwerkelijk onder het zadel en brengt hem uit bij de paarden.

Ik heb geprobeerd met Google wedstrijdfoto's te vinden, maar ik vond op die manier alleen deze trainingsfoto's: viewtopic.php?t=291490

Ukkiepuk heeft zelf in dat topic gereageerd, mocht je nog twijfelen, dan kun je haar natuurlijk altijd zelf een PB sturen. Knipoog

Heb net die foto;s zitten kijken......GEWELDIG !!!! Vind het echt super om te zien !!!! Zorro is echt een cool shetmanneke om te zien. Ziet er ook heel leuk uit die combi.