schuurplekken van de deken...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fabienne

Re: schuurplekken van de deken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 00:00

Helaas heb ik ook slechte ervaring met de paardenBH; mijn paard heeft er flinke wonden op de schoft van gekregen, die uiteindelijk resulteerden in een paar witte vlekken op de schoft Huilen

Ze is nu drachtig en heeft geen deken op Haha! dat helpt super (grapje)

Mijn andere paard heeft een BR deken met loopsplitten, maar heeft ondanks dat toch een kale plek op haa rechterboeg.

Maar och, dat groeit straks wel weer aan.......

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:43

EN daar kom ik weer met mijn manier:

Fleece (wol zuigt zich vol in de regen) halsdeken (hoeft maar met een klein halsje zodat hij onder de gewone deken uikompt en niet onder de deken opkrult) kopen en op de plaatsen waar je paard schuurplekken heeft kussentjes op naaien met een zo zacht mogelijke laag wat tegen de huid van je pony aanzit. Die borst/schoftbescermers helpen niet die maken de haren kapot!
Die halsdekenmanier gebruiken wij en het scheelt enorm met die schuurplekken!!!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 01:18

Die BH 's gaan knellen als ze te strak zitten en daar krijg je hele nare plekken van op de schoft, dan kan je nog beter wat schuurplekken hebben!

Stalgenoten doen equistar op de plekken zodat het makkelijk erlangs glijdt en het minder schuurt!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:56

miesie schreef:
Stalgenoten doen equistar op de plekken zodat het makkelijk erlangs glijdt en het minder schuurt!

JA dat is het nooit aan gedacht maar dit is echt een goed idee!!!!! Dit ga ik ook proberen!!!
Maar dan moet je wel uitkijken dat het niet op de zadelplek komt anders schuift het zadel richting kont!!

jen_iis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:02

[quote="Zofy
[quote="Zofy"]
[quote="Zofy"]
[quote="paddie"]
[quote="Zofy"]
niks Haha!

NIKS?! Huilen

wat een penny-reactie

beetje mijn quote verkeerd quoten... ik zei geen haha Clown
Nee ik doe er niks aan. Die schuurplekken gaan ze echt niet dood aan. Van die paarden 'bh's' hoor ik alleen maar verhalen over dat ze toch nei werken. En die paard maanden dat ze met deken staan maakt ook niet uit. Zolang ze alleen wat haar veliezen en geen echte wonden er van krijgen doe ik er niks aan.

sorrie hoor maar als ze schuurplekken hebben verliezen ze sowiso al haar! mn vzpony hat dt ook en er is een nieuw deken gekomen .

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:51

ik heb ook zo'n borstbeschermer, mijn zus trouwens ook, maar het is echt ideaal, ik heb hem gekocht van internet. maar het helpt echt wel.!