wanneer mag een jonge pony een hoofdstel in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re: wanneer mag een jonge pony een hoofdstel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:27

nikietjuhh schreef:
Debo schreef:
op de foto van je ava zie ik een shetlanderveulen gaat het daarom?? Zoja dan vind ik dat je wel eens een lesje paardenopvoeden mag leren want als je nog niet eens een shetlanderveulen aan een halstertje mee kan nemen Scheve mond

neej het gaat niet om die shetlander die is namelijk harstikke lief en mak maar het gaat om die van een vriendin van mij grote shetlander als je met hem gaat lopen gaat hij de hele tijd stijgeren en trappen enzo maar ik ken die pony niet zo lang hem hem niet van af het begin gezien maar opzich lukt het wel een beetje lopen aan een halstertje maar vroeg me gewoon af wannneer ze er een mochte in hebben

kan het nog vager....eerst zeg je dat het over een jong shetje gaat die je niet houden kunt... Verward omdat ie zo wild is!! (en je praat ook in je ik-vorm) en dan ineens roep je gauw dat het over de grote shet van je vriendin gaat .... Scheve mond

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:28

nikietjuhh schreef:
hallo
ik heb een hengste veulen en hij kan nogal wild Boos! zijn en ik vroeg me af wanneer hij een hoofdstel mag want ik denk dat hij dan minder vervelend gaat doen omdat hij dan een bit in zijn mond heeft
groetjes nikita Pling

hier het bewijs...het gaat om je eigen hengst veulen.... Verward

nikietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 14:31

meiske16 schreef:
nikietjuhh schreef:
hallo
ik heb een hengste veulen en hij kan nogal wild Boos! zijn en ik vroeg me af wanneer hij een hoofdstel mag want ik denk dat hij dan minder vervelend gaat doen omdat hij dan een bit in zijn mond heeft
groetjes nikita Pling

neej het was de pony van me vriendin maar ze had er geen tijd voor en hij was heel wild dus moch ik hem hebben nu is hij zeg maar van ons allebij die zwarte dan die bruine op de foto is alleen van mij en die is heel mak

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:33

nikietjuhh schreef:
meiske16 schreef:

hallo
groetjes nikita Pling

neej het was de pony van me vriendin maar ze had er geen tijd voor en hij was heel wild dus moch ik hem hebben nu is hij zeg maar van ons allebij die zwarte dan die bruine op de foto is alleen van mij en die is heel mak

jaja... Schijnheilig

nikietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 14:39

[/quote]
jaja... Schijnheilig
[/quote]
dan geloof je het niet maar wat doet het er toe van wie die is en met dat grote bedoel ik niet een ouwe shetlander maar een grotere soort shetlander[/quote]

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:54

Penny-alarm ?!?! Haha!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:00

Big time!!
Haha!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:04

Diedjee schreef:
Penny-alarm ?!?! Haha!

denk ut ook!!maar ik dacht,ik wacht nog ff af!!!!!!!!

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:06

Whehe..mja t kan aan mij liggen maar het verhaal klopt van geen kant

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:09

Diedjee schreef:
Whehe..mja t kan aan mij liggen maar het verhaal klopt van geen kant

wat dacht je wat ik daarboven meebedoelde!!!ze roept eerst dat het om haar shet gaat en dan ineens gaat het om een grote shet van haar vriendin.... Verward

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:21

meiske16 schreef:
wat dacht je wat ik daarboven meebedoelde!!!ze roept eerst dat het om haar shet gaat en dan ineens gaat het om een grote shet van haar vriendin.... Verward

Ja idd..beetje vreemd Haha!

bloemmetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:25

inderdaad beetje vreemd Knipoog
maar je gaat tog ook niet bij een veulen een bit in doen ben je gek ofzo Haha! mijn shetlander is 3 en die heeft nog geen bit ik vind een haslter net zo makelijk

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:29

Je moet ok wel heel klein en iel zijn wil je een mini niet met alleen een halster in de hand kunne houden...ik heb er iig nooit problemen mee gehad toen ik ook nog lief klein en Bloos penny Bloos was..
Maar misschien is ie echt heel wild enzo Haha! Harry de *mini* hengst..
Bij mij kregen ze rond de 2 jaar voor het eerst eenmalig een bitje en dan alleen om het een keer gedaan te hebben, niet om er dagelijks mee te gaan wandelen. Zodra ze aan het werk mogen, dán pas een bitje Haha! Bij mij dan Bloos

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:41

Shetlanders zijn wel heel sterk, als ze dat echt proberen sleuren ze je wel mee hoor...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:44

Buiten het wel of niet een bit in, zijn er hier een aantal mensen die zich behoorlijk vergissen in de wil en kracht van een shet....

Owh.. een shet is klein, die hou je wel... jaja...

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:48

Jus_dOrange schreef:
Shetlanders zijn wel heel sterk, als ze dat echt proberen sleuren ze je wel mee hoor...

Als ze écht weg willen lukt et ze natuurlijk wel, maar zoals zij het beschrijft, hij ging stijgeren en trappen, Krijg ik niet de indruk dat je m zonder bit niet kan houden ofzoiets ..maja dat is mijn mening. en mijn ervaring toen ik nog in de shets zat.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:54

het zal best dat een shet niet te houden is!!maar het verhaal hoe ze het vertelt dat klopt niet!!! eerst zeggen dat het om haar wildeshethengstje gaat en dan ineens om de shet van haar vriendin!!! en aangezien het shetje zo jong is lijkt het me niet echt verstandig om zon jong beestje al een bitje in te doen!!! Knipoog

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:56

Idd daar komt het wel op neer jah Haha! En ook nog dat ie van een vriendin was, daarna had zij hem gekregen..en toen weer van hun samen .. Maarja het zal allemaal wel

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:57

Maar het gaat mij om deze opmerking:

Diedjee schreef:
Je moet ok wel heel klein en iel zijn wil je een mini niet met alleen een halster in de hand kunne houden...

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:00

Jus_dOrange schreef:
Maar het gaat mij om deze opmerking:

Diedjee schreef:
Je moet ok wel heel klein en iel zijn wil je een mini niet met alleen een halster in de hand kunne houden...

Mja klopt heb je wel gelijk in is wel een beetje makkelijk gezegd maar ik fok me te snel op als ik dit soort niet kloppende verhalen lees Bloos Mijn excuses voor mijn niet-over-nagedachte-opmerking Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:03

Jus_dOrange schreef:

Een shetlandveulen Haha! Haha! Haha! hahahaha als die het in zn hoofd haalt om naar tegen me te doen dan til ik m aan zn oren op en neem ik m onder mn arm mee Haha! Haha! Haha!

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:06

gijsenkim schreef:

Een shetlandveulen Haha! Haha! Haha! hahahaha als die het in zn hoofd haalt om naar tegen me te doen dan til ik m aan zn oren op en neem ik m onder mn arm mee Haha! Haha! Haha!

Whahaha Gestoord Haha!
Laatst bijgewerkt door Diedjee op 17-02-05 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:08

gijsenkim schreef:
Jus_dOrange schreef:

whahahhahahahahahhaha Vork top!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:39

Probeer hem eerst wat respect aan te leren ipv gelijk naar een bit te grijpen. Je zou eventueel nog een controller halster kunnen proberen. Overigens moet je jezelf ook afvragen waarom het dier zo doet. Als mijn bijna twee-jarige druk zit te doen, is dat alleen omdat ik haar naar haar zin te lang van haar vriendinnen gescheiden houd. Ze hebben maar een kort moment dat ze hun aandacht bij jou kunnen houden, daarna moeten ze gewoon weer lekker terug in de groep. Als ze volwassen zijn, dan kunnen ze het geestelijk allemaal wat beter aan en dan is het dus anders.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:00

Je hebt ook halsters van die controlers als je dan iets wil gebruik dan zoiets het is niet zeker dat hij met een hoofdstel zich dan beter gaat gedragen hij kan er ook tegen protesteren het is allemaal vreemd dan.
Uiteraard gaat hij wisselen met zijn tandjes en dan denk je dan dat hij weer raar doet van stijgeren en zo en dan zou je hem gewoon straffen.
Als je genoeg tijd en energie er in steekt dan gaat het een stuk beter.

Dus ik ga met de rest mee!!!!