ikjuh schreef:het zit ook in mokzalf zag ik gister op het potje staan.
In mokzalf zit het in een lage concentratie en dan is het minder schadelijk. Als het meer geconcentreerd is dan wordt het gevaarlijker. Altijd op je hoede blijven bij dat spul
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikjuh schreef:het zit ook in mokzalf zag ik gister op het potje staan.
schoentje schreef:Ik gebruik ook formaline tegen rotstraal.
ik doe het 1:15 verdunnen en met een spuit in de straal spuiten. Je moet idd heel erg goed opletten, dat je het niet op jou of het paard zijn huid drupt en dat het niet in je ogen komt. Ik ken namelijk iemand die er blind van is geworden...
nancyimka schreef:Ik gebruik dat spul tegen rotstraal. Ik verdun het wel heeeel goed. Ik kreeg het van een boer die het weer voor zn schapen gebruikte. Ik moet zeggen dat het heel goed werkt tegen rotstaal ik doe het er een keer op en weg is het....
Groetjes nancy
snowdon schreef:Wel vraag ik me nog steeds af waarom het dan wel wordt gebruikt bij runderen, schapen en geiten?
En is sebacil ook niet zulk verschrikkelijk/gevaarlijk/giftig spul??
En waarom wordt het zo makkelijk en zo veel verkocht?
barbara2 schreef:Formaline word gebruikt in het voetbad voor rundvee. Het helpt tegen klauwaandoeningen veroorzaakt door bacterien etc. Het is idd. smerig spul. dat kun je ook zien aan de koeien als ze een wondje hebben aan de poot springen ze liever over het voetbad heen!!