Deken van BETON ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re: Deken van BETON ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:12

Hetja schreef:
Ik bedoel ook niet de canvas dekens die in ruitersportzaken verkocht worden, deze dekens laten zij door iemand maken, zijn echt onwijs sterk, spul vind ik nog het meeste op canvas lijken, zit ook geen voering, niets in, alleen op de borst een sluiting (en dat zelfs niet bij allemaal) en twee buiksingels, deze deken gaat over de gewone deken heen....

Bedoel jij niet een jute deken? (en dan bedoel ik weer niet het jute van de jute zakken, dit is iets fijner)

Ik kan mij herinneren dat de pony van mijn zus vroeger een jute deken had, dat dier sloopte alles maar die deken kreeg hij met geen mogelijkheid kapot, was een loodzware harde lompe deken maar het werkte wel Ja

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:16

Wordt wel een erg dure grap als ook je Bucas of wheatherbeaty deken gesloopt wordt.

De Canvas deken die hier genoemd wordt is waarschijnlijk de jute deken die ze hier in de omgeving ook gebruiken. Kost iets van 20 of 30 euro, ziet er goedkoop uit maar is loeisterk en gewoon warm.
Geen poespas maar oerdegelijk.

En anders zal je toch moeten kiezen voor geen deken of apart zetten. Als een deken gesloopt wordt en er is even niemand bij kunnen de grootste ongelukken gebeuren. Je moet er niet aan denken als zo'n bies om een been van je paard of om het been van een ander paard komt.

Djimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:30

new Zealand deken! Deze zijn nagenoeg onverwoestbaar en worden ook veel bij stoeterijen gebruikt! Bij ons op stal staan een paar paarden die alle dekens verscheuren behalve deze dus.
Ik heb er zelf ook een en deze is gevoerd met wol. Heeft alleen een voorsluiting en bilriemen de deken is zo zwaar dat hij goed blijft liggen.
Als je interesse hebt dan heb ik het adres wel voor je waar je deze dekens kan kopen, pb mij dan maar even. Ik heb die van mij vorig jaar gekocht en toen Euro 125.- betaald.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:14

Die jutedekens zijn toch van die 'hengstendekens'?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:06

Nee hoor, hoeft niet perse, een hengstendeken is dicht aan de voorkant, die van ons had gewoon sluitingen.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:19

Je schrijft dat het bij het hooi eten gebeurt. Is het dan niet te regelen dat et hooi over meerdere porties/hoopje wordt verdeeld? Op die manier hoeven ze ook niet te knokken en blijft je deken misschien wel heel.

Notoire dekenslopers krijgen vrijwel alle dekens stuk. Wij hadden er ook zo'n paard bij lopen. Die was altijd met ons paard aan het spelen, lekker in de schoft en benen bijten en aan de staart gaan hangen. En dat anti-bijtspul hielp geen zier (we zaten zelf op een gegeven moment onder hertshoornolie bij het deken op- en afdoen). Nieuw-Zeeland deken houdt het het langste vol. Helaas hebben we de 'dekensloper' apart moeten zetten want wij konden ook niet midden in de winter de deken af laten. En elke dag met je naaidoos naar stal word je ook snel zat Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:41

De hyposport dekens en dan de canvas variant, die zijn echt loeisterk. Die van mij heb ik al bijna vijf jaar en die is echt niet kapot te krijgen. Het fijne is dat ze er in leuke en mooie kleuren zijn, goed afgewerkt en lekker zacht gevoerd + een hele tijd waterdicht.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:50

Een deken van WILLIE WELKAMP!!!!
super super sterk!!!!niet kapot te krijgen!!!
goede prijs!!! en echt super kwaliteit!!!!!
voor info PB anders ff

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:27

niew zeeland...schrijf het fe zow hoor Tong uitsteken die kunne neit kapot...kan wel.. maar niet zo makkelijk Tong uitsteken

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 18:14

Hallo allemaal !

Heel erg bedankt voor jullie reakties.
Ik heb eruit op kunnen maken dat New Sealand echt niet kapot te krijgen is, en dat over Bucas en Rambo de meningen een beetje verschillen...
Die canvas deken die jullie noemen ; is die dan ook waterdicht ???? of moet ik die telkens inspuiten ofzoiets ?

Idd ; dekenloos is ook een optie, maar daar moet ik dan volgende winter maar eens heel goed over nadenken.. Schijnheilig

De paarden (ruinen) staan bij ons allemaal overdag in een grote paddock. In het midden staat een grote ruif waar een baal kuilgras/hooi in wordt gedaan. De bobo's kunnen daar dus de hele dag bij om zich vol te eten. De mijne staat daar ook tussen, maar is toch regelmatig bezig om een aantal anderen weg te sturen. Vandaar dat ie wel eens schade oploopt.. Hamer
Apart zetten is absoluut geen optie; hij wordt gek. Extreme duivel

Ik zal een aantal van jullie wel even pb-en voor meer info !

Bedankt allemaal !
Ach gut