Heeft jullie shet een stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flippertje

Re: Heeft jullie shet een stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:49

Het shetje van vrienden van ons heeft een stalletje en een hele beschutte wei, lekker verwend beestje dus Tong uitsteken Ze kan zelf in en uit het stalletje lopen. Ze krijgt ook haar hooi in de stal, het voordeel is dan dat dat droog blijft en niet wegwaait. Ze maakt volgens mij best veel gebruik van haar stalletje.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:05

Eerst hadden ze samen een stal van 3x5 en dan konden ze altijd op een modder stukje lopen. Ze konden elkaar dus uit de weg gaan als ze geen zin in de ander hadden. Nu word de stal verbouwt en staan ze buiten met een schuilhuisje. Als de stal straks klaar is, krijgen ze beide een eigen stal (grietje de shet krijgt er een op eigen hoogte Lovers ) .

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:29

Ja hoor, mijn shet staat overdag buiten en 's-nachts en bij slecht weer binnen. Ze wil net zo min in de regen staan als mijn Haflinger.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:02

Mijn twee ventjes staan ook altijd butien maar hebben samen wel eens chuilstal en ik moet zeggen dat ze daar de afgelopen dagen ook maar al te graag van gebruik gemaakt hebben.

0__CharéL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:36

Wij hebben hier 2 Shetjes op stal staan..
Gezellig samen in 1 stal Haha!

Als hij een stal is gewent ,
dan zal een schuilstal wel handig zijn..
Toch nog een beetje beschutting Lachen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:56

Saar, Sitella en Lonneke staan het hele jaar buiten, alleen Saar gaat s'nachts op stal in de winter, maar Saar is ook niet een rasechte shet Knipoog

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:03

Onze shetten gaan 's avonds gewoon met de paarden mee naar binnen. WE hebben 2 van die krengen Tong uitsteken staan, beide in een aparte stal Lachen

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:41

Rakker gaat altijd naar binnen met de andere. Eerst stond hij wel buiten met een schuilstal en daar maakte hij veel gebruik van (zag hem meteen rennen als het begon te hozen). Maar de andere gaan sowieso naar binnen en Rakker wil niet alleen buiten staan. Staat hij de hele tijd bij het hek te hinneken.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:46

Ultimate staat al vanaf dat ie weg is bij zn moeder dag en nacht buiten Lachen

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:28

Mijn shet heeft een stalletje. Mijn grote paard gaat 's avonds naar binnen en dan wil de shet ook naar binnen. In zijn eentje vind ie het buiten niks aan... Als de wei zeik nat is blijft de grote een dagje binnen, de kleine heeft dan een klein stukje gras grenzend aan zijn stalletje. Zijn stalletje staat dan open, maar hij blijft gewoon binnen staan.

Ben ook blij dat ik een stalletje voor hem heb (naast mijn grote paard) want mijn shet is hoefbevangen geweest dus er is wel een extra risico en hij heeft ook nog zomerexceem, met heel warm weer kan hij 's nachts naar buiten en overdag binnen.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:38

Omdat de paarden nu niet op de wei kunnen staat ook onse shet op stal. Hij staat samen met een van onze fjorden in een box. Overdag gaan ze in de paddock.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:44

onze shet staat ook 24/7 buiten met een schuilstal in mini-hooiberg model!
maar 2x2 maar ze staat er eigenlijk nooit in, als het kijhard regent of vriest staat ze altijd buiten!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:49

Mijn Shet bekijkt de binnenkant van z'n schuilstal alleen als er iets te (vr)eten ligt Haha!
Hij staat ook vaak op een wei zonder schuilstal, behalve als het erg nat is, en dat gaat prima. Vooral als het gesneeuwd heeft kun je zien dat hij gewoon buiten slaapt, één niet-besneeuwde vlek (in de vorm van een pony) op de wei zegt genoeg.
Wel moet ik er bij zeggen dat hij het ondertussen gewend is. Meneer stond bij z'n vorige eigenaar 's nachts op stal en de eerste winter stond hij wel eens zielig te kijken Zij zijn groot en ik is klein!

Tot er eten kwam dan toch Haha!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:00

mijn shetten staan s'nachts binnen.. net als de paarden
daar zijn ze helemaal aan gewend
in principe kunnen ze wel buiten blijven als ze een schuilstal hebben of bomen/struiken
ik vindt het onzin als mensen zeggen dat ze geen stal nodig hebben

als mens ga je ook niet dood buiten met slecht weer (als je je goed aankleed) maar erg prettig is het niet Clown

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:06

Mijn shet gaat elke avond naar binnen.
Ik merk aan haar dat ze het heel fijn vindt en daar 's avonds ook echt tot rust komt. Vroeger stond ze samen met Twister in 1 stal, alleen hadden beiden daar geen plezier van. Het was altijd knokken met voeren en ze lieten elkaar niet op de grond liggen waardoor ze 's morgens al donderjagend de wei in gingen.

In de zomer staat ze wel 24/7 buiten, en naar mijn weten is dat geen probleem. Haha!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:49

mijn toekomstige shet komt in een stal te staan, waarvan de deur gewoon open blijft, dus eigenlijk stal met in en uit loop, en als er iets zou zijn staat hij samen met mijn andere toekomstige paard op stal. maar dat zal wel niet vaak gebeuren haha

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:21

Debo schreef:
Mexxje moet nu verhuizen en komt te staan in een weiland zonder stal. Hij is nogal verwent en is dus een stalletje gewent. Staan jullie shetten 24/7 buiten het hele jaar door?

Nope, meneer heeft zijn eigen houten chaletje met (sinds kort) een dak met echte dakpannen Ja (tot 2 keer toe waren de goed vast gemaakte golfplaten er door een windhoos afgewaaid dus nu maar dakpannen. Dat dak waait niet meer weg en anders gaat zijn hele huisje mee Haha!).
Hij loopt trouwens sinds een maand of 2 zelf zijn stal in als ik hem en mijn paard op haal van de wei. Er ligt immers altijd een plak hooi en een paar lekkere wortels Vingers aflikken in zijn stalletje op hem te wachten

astridvh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 01:09

Mijn 2 verzorgshets staan over het algemeen ook gewoon 24/7 buiten. Ze kunnen op hun stuk niet echt schuilen. Ze staan op dit moment in de buitenbak omdat hun eigen stuk te nat is.
Dit jaar zijn ze erg verwend en hebben ze met super nat weer een ongevoerde regendeken om. Clown

Ze hebben wel een stal die ze samen delen maar hier staan ze haast zelden in. Alleen eigenlijk als het zo hard stormt en regent dat zelfs de bak die over het algemeen goed droog blijft ook gewoon zo super nat is dat het geen doen is voor ze.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 01:43

onze 2 shets staan in een weitje met 2-shets-schuilstal.. alleen nu is alles zeik en zeiknat dus hebben we ze op stal gegooid, vinden ze niet erg gelukkig!!!nu staan ze met z'n 2en in een megapaardenstal Haha! verwende shets??? welnee Clown

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 07:18

mijn verzorgshets staan dag en nacht buiten.. en hebben niet eens een stal, dus als het echt noodweer is, staan ze ookb uiten Knipoog
dit is al hun hele leven en ze doen het nog steeds Haha!
Wel heb ik een aantal keer als de eigenaar er niet was, de schuur open gezet, zodat ze erin konden als het noodweer zou worden, maar daar gaanz e dan dus echt niet in..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:04

Mijn shets staan 24 pd buiten met stallen open, ze kunnen dus in en uit lopen.

Onze shets vinden het ook helemaal niet vervelend als ze snachts een keertje binnen moeten staan Ach gut bij echt noodweer ofzo, dan hoef ik ze te roepen en plop ze staan er al in beetje hooi erbij en ze zijn helemaal happy Vork , als ze lang binnen staan dan worden ze het natuurlijk wel zat, maar dat is gelukkig nog niet nodig geweest.

Bij slecht weer maken ze wel gebruik van die stallen en staan er geregeld in, bij mooi weer of bij droog vries weer niet dan zijn ze niet te vinden bij de stallen, die van ons zijn ook verwent dat weet ik, maar ze vinden het wel fijn dat ze helemaal droog kunnen staan bij rot weer.
Of ze het ook echt nodig hebben dat is weer een ander punt. Schijnheilig

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:02

mijn shet heeft wel een stal
die is heel groot ongeveer 2 bij 6 meter die deelt ie met ze vriendje Haha! ook een shet.
en ze hebben ook een weiland.