materiaal zweetdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: materiaal zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:57

Ik gebruik een wollen deken met hals. Een erg fijne deken, er komt een mooi waasje overheen te liggen als-ie een tijdje op een nat paard ligt. De binnenkant voelt uiteindelijk droog aan en mijn paard ook, al het vocht zit dan aan de buitenkant.

In de zomer gebruik ik fleece of van dat wafeltjesmateriaal. Als het heel warm is, gebruik ik geen deken. Maar wel als er een windje staat en hij net erg gezweet heeft of wanneer ik hem heb afgespoten. Mijn voorkeur gaat toch uit naar wol, maar in de zomer doe ik hem dat liever niet aan. Knipoog

Overigens heb ik twee uitrijdekens van fleece waarbij hetzelfde effect optreedt: als ik na het rijden aan het uitstappen ben met zo'n deken op, dan komt er ook een waasje overheen.

fjordiezzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 17:32

Karin schreef:
Ik gebruik een wollen deken met hals. Een erg fijne deken, er komt een mooi waasje overheen te liggen als-ie een tijdje op een nat paard ligt. De binnenkant voelt uiteindelijk droog aan en mijn paard ook, al het vocht zit dan aan de buitenkant.

In de zomer gebruik ik fleece of van dat wafeltjesmateriaal. Als het heel warm is, gebruik ik geen deken. Maar wel als er een windje staat en hij net erg gezweet heeft of wanneer ik hem heb afgespoten. Mijn voorkeur gaat toch uit naar wol, maar in de zomer doe ik hem dat liever niet aan.

Overigens heb ik twee uitrijdekens van fleece waarbij hetzelfde effect optreedt: als ik na het rijden aan het uitstappen ben met zo'n deken op, dan komt er ook een waasje overheen.

Is de binnenkant van je fleece en van je wollen deken als hij aan de buitenkant nat is ook nat of droog??

Is een wollendeken te warm voor een fjord met wintervacht???

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:47

De binnenkant is altijd droog, alle vocht komt aan de buitenkant te zitten. Dat vind ik juist zo fijn aan die dekens. Lachen