kwpner van 190

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TheSam

Re: kwpner van 190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:00

Ja hoor, ik geloof het wel. Op mijn vorige stal stond een paard die de 1.90 makkelijk haalde... 't was een knap en jong ding (pikzwart met een klein kolletje), echt een slungel en het liefste paard van stal! Je kon er een kind van 2 op zetten maar ook een vrouwtje van 92... Hij heeft op Hippisch Centrum Barendrecht gestaan en heette Durand. Helaas is ie niet meer Huilen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:24

idd hebben zulke grote kwpners wel vaak sneller gebreken en kwaaltjes
zeker als ze al jong zo groot zijn, door de te snelle groei ontstaan snel oc en ocd's
overdreven lange mensen hebben ook vaak veel lichamelijke klachten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:53

Sammie schreef:
Scum schreef:
Maar ik heb er ooit eentje in de cross mee zien lopen die 1.95 was. Gave stokmaat, en scoort lekker in de dressuur zo'n grote!
Vind je? Is alleen maar moeilijker bij elkaar te rijden.

Soms wel ja. Maar het ligt toch ook aan de bouw van het paard. Groot hoeft niet per definitie te betekenen dat je een paard moeilijker kunt sluiten. Ik ken ook pony's die moeilijk te sluiten zijn. Toegegeven, mijn vorige paard was 1.74 en die was moeilijk te sluiten, omdat hij tamelijk op de voorhand gebouwd was. Maar die van 1.84 laat zich veel gemakkelijker sluiten. Mijn andere paard (1.62) is hier wisselend in. Ene dag wel, andere dag no way. Haha!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:10

Ik heb een vos gekend van 1.92. Dit was ook gewoon een KWPN-er. Een schat van een beest trouwens!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:24

Nou ga het mar bijelkaar rijden hoor zo'n formaat, ik heb al veel moeite met 1.77 bijelkaar te krijgen (die is ook nog een tikkeltje lang gebouwd).

De grooste die ik ken was 1.86 dus ik geloof ook wel dat het bestaat maar het zijn er niet veel.

Ik houd zelf erg van grotere paarden maar wel graag nog onder de 1.80 Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:25

Kennis van mij heeft er 1 op stal staan van die stokmaat. Enorm groot en eigenlijk onvoorstelbaar! De reden dat dat beest zo uit de pan is geschoten is waarschijnlijk het intensieve fokbeleid. En ja, dat is dan toch raar als het gemiddelde paard rond de 1.68 ligt...haha Knipoog

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:27

Een jongen die ik ken heeft een KWPN-er van Inferno die nu 1.89m is...aardig groot. Ik zou echt een trappetje nodig hebben om op te stappen.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:33

Odie schreef:
Als iemand een goed dressuurpaard te koop weet van rond de 1.90 meter? stuur dan ff een pb-tje!!! Ik ben zeer geinteresseerd.

Haha ik ook, laat het me achter drie jaar weten als ik van school af ben en werk heb, dan wil ik ook zo eentje voor erbij. Maar ik ken wel een paard van 1.83 wat ook z heeft gesprongen, maar dat was een tuiger, maar dat is wel een mooie, en binnenkort ga ik er waarscheinlijk ook op rijden, maar dan wel eerst in bak, buiten is ie nogal sterk.

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:15

Caro hier op bokt heeft een kwpn-er van 1.86 (als ik het me goed herinner)
zou volgens mij best kunnen, 1.90

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:25

crossmonster schreef:
ik vind het wel geloofwaardig, ik heb
er was vroeger toch ook zo'n supergroot springpaard?
met zo'n brede witte bles, hoe groot was die ookalweer?
die was wereldberoemd vanwege zijn hoogte

Ik weet wel dat Willi Melliger met een enorme schimmel had. Calvaro heet ie geloof ik. Die was ook flink aan de maat en zoefde met gemak over de hoogste hindernissen, het ging alleen niet zo snel Haha! Dus in de barage... Knipoog

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:03

ik vondt kevin al groot, met zijn 1.79m Nagelbijten / Gniffelen
En een meisje van mijn vroegere stal, heeft een paard van 1.87... !

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 11:50

update
Het paard is aangekomen
Hij is inderdaad groot
maar 190 haalt hij niet
Hij heeft een hele hoge schoft en daar is hij 184 maar er past geen zadel op want zijn schoft loopt heel stijl af en zijn rug is zeker 8 cm lager
Om eerlijk te zeggen ziet hij er niet uit maar ja dat geeft niet want die man rijd toch nooit heeft niet eens een zadel loopt er alleen met zijn rijkleding aan naast en heeft hem aan een touw hij wil op geen een paard gaan zitten die hij gaat bekijken wil alleen maar snoepjes geven
Dus dat hij er een zadel op gaat gooien wat niet past ben ik niet zo bang voor want hij wil toch niet rijden
Zegt allemaal wel dat hij kan en gaat rijden maar we hebben hem nog nooit op een paard gezien en als je zo goed kan rijden ( naar eigen zeggen van die man) kruip je toch wel op het paard van je vrouw als die er al 4 keer afgelanseerd is, De vrouw rijd pas 7 maanden en heeft een jong beest wat nog niets kan dat laat je toch niet toe als je als echtgenoot zo goed kan rijden dan leer je dat beestje toch wel even netjes te lopen en ga je hem niet op stal zetten als hij net zijn ruiter er af gebokt heeft

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:26

heb jaaaaren lang op een gelderse merrie van 183 gereden
leuk met 2 veilingkistjes op stappen , anders kwam ik echt met mijn korte pootjes niet in de buurt vd stijgbeugel
mooi in balans dus niet een paard op stelten ,.. ze was een directe kleindochter van de duke de normandie ,

dus ruin van 190 moet kunnen , .. Tong uitsteken zou der zelf noooiiiit opkomen
lijkt me ook knap lastig om bij elkaar te rijden , maar ja heb het betreffende paard niet gezien , lijkt me een beetje te veel van het goede , zulke grote paarden , misschien wel interessant voor de klm (klup voor lange mensen Knipoog )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:59

goldwing schreef:
Hij heeft een hele hoge schoft en daar is hij 184 maar er past geen zadel op want zijn schoft loopt heel stijl af en zijn rug is zeker 8 cm lager

Ehm mijm paard is ook 1.84 en heeft een nog veel steilere schoft dan wat jij hier noemt. Er ligt gewoon een Kiefer vzh op of een KN dressuurzadel. Niet apart aangepast ofzo. Met een goede zadelpasser is er best iets te vinden. Knipoog

vivaldie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:50

Hebben ze dat paard toevallig in Waalre gekocht. Daar stond zon grote te koop. Was 15 jaar oud dat paard. Een bruine. Meer weet ik zo niet want ik ben daar savonds even wezen kijken en kon hem dus verder niet zo goed zien. Had in ieder geval ook hoge schoft en lage rug.

0__CharéL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:23

Er stond bij ons op stal ook een aardig groot paard. Maar 1.90 ?
Pff.. Lijkt me hard vallen Knipoog
Lijkt me een beetje groot. En ook met rijden is het lastig , lijkt mij.. Het bij elkaar rijden gaat erg moeilijk met zo'n groot paard.. Clown

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:00

Misschien bedoelen ze van 1990 Pling haha

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 17:22

vivaldie2 schreef:
Hebben ze dat paard toevallig in Waalre gekocht. Daar stond zon grote te koop. Was 15 jaar oud dat paard. Een bruine. Meer weet ik zo niet want ik ben daar savonds even wezen kijken en kon hem dus verder niet zo goed zien. Had in ieder geval ook hoge schoft en lage rug.

Dat kan best
Het paard staat er nu een paar weken kan niet lopen staleigenaar durft er gewoon niet langs te lopen omdat het beest zo slap op zijn benen is dat hij bang is dat hij valt en dat ze er dan zelf onder liggen lopen er dus altijd voor
Hij is dus al gevallen toen die man voor de eerste keer wou rijden ( lees stapje en stilstaan helemaal voorover buigen en vragen Indy wil je nog stappen voor mij) nu staat hij dus stil op stal en dat al een paar weken
Ben zo blij dat ik mijn paard niet aan hun heb verkocht want dan had ik nu groen en geel van ergernis gezien denk ik.
Zal blij zijn als ze de paarden mee naar huis nemen want ze kunnen beide niet rijden knallen steeds van hun 5 jarige af want die weet al heel goed dat hij maar 1 bokje hoeft te geven en dat ze er af liggen en hij terug op stal mag met 2,5 kilo musli (en zich maar afvragen hoe het toch komt dat hun paarden zo gek zijn) niet rijden en veel voeren
Dat ze dat met hun eigen paarden doen is nog niet zo erg moeten ze zelf weten maar ze deden dat dus ook bij mijn paarden mijn jonge werdt klieder dik en super gek en mijn oude werd ook alleen maar dikker en dikker en die staat te koop dus dat is niet zo'n vrolijk gezicht als daar zo'n hangbuik onder die deken vandaan komt.
Maar de staleigenaar heeft het een keer met grote letters op het mededelingen bord geschreven en toen was het gelukkig afgelopen met het voeren van andere paarden. Ik heb me uit de naad gereden om mijn twee paarden weer op een normaal uiterlijk te krijgen en dat is me al behoorlijk gelukt
Dus je begrijpt wel dat ik heel blij zal zijn als ze opdonderen al vindt ik het voor de pensionstal houder waar ik sta natuurlijk niet zo leuk want die heeft dan weer twee boxen leeg