Opleiding met dieren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maartjevO

Re: Opleiding met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 19:15

bedankt voor jullie reacties Lachen

Duurde beetje lang voor ik reageerde maar was het forum kwijt... Frusty
Zat inderdaad al te denken over HAS den bosch, maar dan (denk ik) niet de richting met paarden.
Mijn grote droom is instructrice & dierenarts maar die vallen beide af.

Ben geen held met rijden en ben zeer slecht in na, sk en wi Huilen

Ik ga gewoon iets doen met dieren, met of zonder minumuun loon --> moet niet denken aan een saai kantoorbaantje

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:20

BrittKitt schreef:
ik ga naar vhall ook net als tindra

@tindra: welke richting in diermanagement ga jij op? ik ga paard&management doen..

Ik denk beleid&communicatie en paard&management Lachen.

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:38

Hee hallow,

ik studeer nu al 3 jaar aan de cah in dronten! daar doe ik de opleiding Bedrijfskunde, Management & paardenhouderij. Dit is een zeer leuke opleiding. het is een zeer gevarieerde opleiding, zeker wanneer je nog niet zeker weet of je later wel echt wat met paarden wil doen. Want deze opleiding is ook een volwaardige Management en bedrijfskunde opleiding in het algemeen. je kan dus later een bedrijf beginnen in de sector die jij maar wilt.
Hierbij moet je dus niet alleen denken aan paardenvakken, maar ook aan: recht, bedrijfseconomie, inkoop, logistiek, communicatie, bedrijfsadministratie, statistiek en belasting recht. Deze vakken zijn zeer interresant!

Verder is het een zeer gezellige school, kleinschalig waardoor je geen nummer bent. Iedereen kent elkaar en bijna iedereen woont er op kamers. Zelf ben ik ook lid van de studentenvereniging de USRA. Deze organiseert elke week hele gezellige en leuke feesten! Zeker een aanrader!

Lilly97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:53

laatmederin schreef:
Dierwetenschappen in wageningen (universitair) is ook met dieren (ja duh...)

Hoewel van oudsher vooral op landbouwdieren gericht zijn ze nu aan het uitbreiden met dieren als paarden, honden, katten. Bevalt mij erg goed, al moet je er wel rekening mee houden dat het meer theoretisch gericht is, tussen je eerste orientatievakken en je afstudeervakken 4 jaar laten zal je niet snel direct in contact met dieren komen.

Dierwetenschappen bevalt mij ook goed Haha! www.dierwetenschappen.nl

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 18:54

Heb zaterdag een opendag HBO
Ga agrarisch doen, desnoods via het MBO.
en dat weinig loon neem ik maar op de koop toe Tong uitsteken