Gebeld door Hoefslag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Gebeld door Hoefslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:35

Ik ben een maand of twee terug ook gebeld. Heb er niet eens bij stil gestaan hoe ze aan mijn nummer kwamen

Heb zo vaak van die verkopers aan de telefoon dat ik er niet eens bij nadenk, ik poeier de boel gewoon af...Was dit eigenlijk ook allang al weer vergeten Clown

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:34

Hier hetzelfde verhaal. Ik weet niet meer of ik op mijn mobiel of vast gebeld werd. Er werd ook gevraagd naar de paardenliefhebber.
Ik dacht eigenlijk dat ze het uit Hippo's Vademecum hadden, maar blijkbaar niet.

Wat mij het meest logsich lijkt is dat ze het adressenbestand van de P&S hebben opgevraagd en de tel.nrs. op de bijbehorende adressen hebben gezocht.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:43

kweet niet hoor fitz; ik ben geen lid (meer) bij de knhs en ook ik ben gebeld.......

Lilly97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:45

Net voor kerst ben ik ook gebeld voor een proefabonnement op de hoefslag om de koude winterdagen door te komen Clown Gevraagd werd naar de paardenliefhebber bij ons thuis. Aangezien ik een abonnement heb op de Bit had ik hier geen behoefte aan en was ik vooral bezig het aanbod vriendelijk af te slaan Lachen . Pas nadat ik opgehangen had dacht ik: 'hoe komt hij aan mijn telefoonnummer?' Van de KNHS lijkt mij het meest logisch eigenlijk (ik ben verder niet lid van de P&S of de Paardenkrant).

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:50

Ben ook gebeld door iemand van de Hoefslag, althans niet ik, maar mijn ouders, ze vroegen wel naar mij, ik woon daar al zo'n 6 jaar niet meer... Knipoog

hugroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:01

Ik ben laatst ook gebeld, maar ik lees de hoefslag al bij iemand anders, zodoende belden ze mij om nog een abonnement aan te smeren Boos!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:53

Heb je ondertussen al gebeld naar de KNHS confetti?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:05

Ik kreeg laatst wel post over iemand die een afstudeeropdracht oid aan het maken was over paarden verzekeren.... geen idee hoe deze aan mijn adres gekomen is

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:58

Ik ben denk ik een jaar geleden ongeveer gebeld door de Hoefslag, ook voor een abbo. Heb het toen gedaan, was een aanbieding, dacht 10 nummers ofzo en als je het stop wilde zetten moest je bellen. Dus ik gebeld en gezegd dat ik na die 10 niks meer wilde ontvangen. Heb er denk ik 20 gehad + een rekening van 90 euro ofzo Boos! Maar die hoefde ik niet te betalen omdat ik het had stopgezet en hun gewoon dom zijn Haha! Bloos

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:56

ik (thuis) werden ook gebeld en zxe zochten idd de "paardenliefhebber".. heb er ook niet echt bij nagedacht. heb gezegd dat ik hem op mn werk al lees Clown

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:14

Dan is het toch niet moeilijk? Op internet kun je zo een adres inkloppen en het telefoonnummer wat erbij hoort komt er dan uitgerold. Zo zullen ze wel aan dat nummer gekomen zijn. Ze hebben je naam, ze weten waar je huis woont, en als jouw vriend zijn nummer bij dat adres hoort is het heel simpel.

maggie1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:30

Ik ook, ben gisteren gebeld door de Hoefslag. Hoeft niet perse door de khns te zijn doorgegeven, want ik sta daar bijv niet geregistreerd. Denk is aan het blaadje dat door het ruiterbewijs wordt uitgegeven(ben even vergeten hoe dat heet), of zoals eerder genoemd, via internet, of andere kleine tijdschriften die je thuis krijgt.
Wat betreft de persoonlijk gegevens, ik heb ergens gelezen dat op internet een site is waar alles over je bekend is, zelfs je gegevens van je paspoort, welke site moet ik nog even kijken.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:11

En ik ben ook gebeld door De Hoefslag,ze hebben gebeld via het mobile telefoonnr van mijn man!
Wat die er er nou mee te maken heeft snap ik ook niet,en al helemaal niet hoe ze aan dat nr komen!
Zowel mobiel als huistelefoon zijn bij ons niet opvraagbaar,dus ze moeten het toch ergens vandaan halen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:35

Neonlight schreef:
Dan is het toch niet moeilijk? Op internet kun je zo een adres inkloppen en het telefoonnummer wat erbij hoort komt er dan uitgerold. Zo zullen ze wel aan dat nummer gekomen zijn. Ze hebben je naam, ze weten waar je huis woont, en als jouw vriend zijn nummer bij dat adres hoort is het heel simpel.

Blijft de hamvraag hoe ze weten dat er paardenliefhebbers op dat adres wonen?
Ik neem niet aan dat ze iedereen in Nl. benaderen Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:43

maggie1103 schreef:
Wat betreft de persoonlijk gegevens, ik heb ergens gelezen dat op internet een site is waar alles over je bekend is, zelfs je gegevens van je paspoort, welke site moet ik nog even kijken.

Er is een hele mooie doorstuurmail over Ja Krijg je een aap in je scherm, je dacht toch niet echt dat je iemands paspoortgegevens kon vinden op internet Tong uitsteken

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:10

Is het niet zo dat van iedereen met startkaart, paardenpaspoort, ruiterbewijs en koetsiersbewijs de gegevens bekend zijn bij de KNHS?

Ik ontvang via mijn ruiterbewijs altijd Paard&Co, is dat ook van BCM?

Ik ben overigens (nog) niet gebeld door De Hoefslag.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:21

gomir schreef:
Er is een hele mooie doorstuurmail over Ja Krijg je een aap in je scherm, je dacht toch niet echt dat je iemands paspoortgegevens kon vinden op internet Tong uitsteken

Dat wilde ik net zeggen, en die doorstuurmail is inmiddels ook al jaren oud. Haha!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 00:43

Ik ben een jaar terug al door hen gebeld.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 01:28

Bacannie schreef:
Ik ben tijd geleden ook gebeld door de Hoefslag of ik hun tijdschrift een tijdje (voor weinig) wilde uitproberen. Heb het gedaan maar vind er niets aan dus heb het ook weer afgezegd schriftelijk.

Ruim een halfjaar geleden ben ik daar idd ook voor gebeld....heb t aanbod afgewezen...

weet wel dat al je gegevens, incl tel. nr op je startcoupon staan, en dus idd allemaal bekend zijn bij de KNHS, maar dat die het zomaar doorspelen aan derden is niet netjes nee....

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 07:54

Ik heb ze vandaag een mail gestuurd, ben benieuwd hoelang het gaat duren eer ik antwoord krijg Haha! . Ik had het gisteren te druk om ff te bellen. Zodra ik bericht heb gekregen laat ik het weten Ja

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 08:03

ben ook best benieuwd, want ik ben NERGENS lid (meer)van vwb paarden, heb geen ruiterbewijs, etc etc.
Bovendien staat het tel.nr. op naam van vriend en ik sta nog geen eens in het tel.boek..................

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 08:51

hier hebben ze ook gebeld. Hoe ze aan de gegevens komen weet ik ook niet. Maar er zijn hier in huis 3 mensen ingeschreven bij de KNHS. Waarom moeten ze dan speciaal naar mij vragen?!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:05

Karin schreef:

Ik kan me een recent topic herinneren van iemand die ook is gebeld door de Hoefslag en diegene vroeg zich volgens mij ook af hoe de Hoefslag aan zijn/haar telefoonnummer kwam.

Dat was ik... Pling Pling Ik heb het abonnement genomen en inmiddels ook weer opgezegd via de email. Heb nu keurig een bevestiging binnen gehad, dus dat vond ik erg netjes..

Wat ik me inderdaad afvraag is of de KNHS onze gegevens zo mag doorverkopen aan bv de Hoefslag.. Het zal haast wel want anders nemen ze wel een heel groot risico.. Maar het zou fijn zijn als iemand het met zekerheid kon zeggen..

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:19

I ben laatst ook gebeld door hoefslag..? ik was niet thuis toen, dus mn broertje had opgenomen, ze hebben niet meer teruggebeld daarna... Verward

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:38

Lame schreef:

Wat ik me inderdaad afvraag is of de KNHS onze gegevens zo mag doorverkopen aan bv de Hoefslag.. Het zal haast wel want anders nemen ze wel een heel groot risico.. Maar het zou fijn zijn als iemand het met zekerheid kon zeggen..

Nou, Paard en Sport, je weet wel, het blad van de KNHS, wordt uitgegeven en gedrukt door BCM. En 3 x raden waar de Hoefslag vandaan komt. Op die manier komen ze dus aan je gegevens.
Ook het blad van de recreatieruiters (ben zo even de naam kwijt) is een uitgave van BCM.