wat voor rijlaarzen hebben jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janne

Re: wat voor rijlaarzen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:49

perti op maat gemaakt.
ik vind ze wel fijn maar het volgende paar word denk ik cavallos.
kwaliteit leer vind ik daarvan beter.
mijn perti`s heb ik nu 8 jaar en ze zien er nog super uit.

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 08:21

miss_welsh schreef:
Nou allemaal bedankt voor de tips!!! OK dan! Ik denk dat ik ga doorsparen voor de cavello laarzen. Ik vind die dressuurboog erg mooi! Echt een hele stijlvolle laars. Daar maak ik wel de blitz mee op de manege!! Cool

Ik vind ze beter dan dan die mountan horse laarzen, dat zijn toch vrij lompe laarzen. Sorry voor diegene die die heeft, maar dat vind ik nu eenmaal.

groetjes

Vriendjes zijn?

Nee hoor is helemaal niet erg dat jij andere laarzen mooier vind, iedereen zijn eigen mening daarover.

Ik heb ze genomen omdat ik toch leren laarzen wilde maar geen wedstrijden reed...

Dan moet je idd nog even doorsparen.... veel plezier met de aanschaf van je laarzen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:48

miss_welsh schreef:
Nou allemaal bedankt voor de tips!!! OK dan! Ik denk dat ik ga doorsparen voor de cavello laarzen. Ik vind die dressuurboog erg mooi! Echt een hele stijlvolle laars. Daar maak ik wel de blitz mee op de manege!! Cool

Ik vind ze beter dan dan die mountan horse laarzen, dat zijn toch vrij lompe laarzen. Sorry voor diegene die die heeft, maar dat vind ik nu eenmaal.

groetjes

Vriendjes zijn?

Beter uitzien misschien ,maar MH's zijn wel erg goede laarzen hoor! Je kan er fijn mee rijden, dus of ze beter zijn of niet weet je helemaal niet. Ik heb ze ook, helaas in het bruin, maar straks ga ik denk ik Rectiligne laarzen kopen. Mooi geprijst, met veter en rits.
Hoef geen larzen van 219084672308976765 miljoen euries..

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:26

Ik heb op maat gemaakte Cavallo's. Ze zijn nu vier jaar oud, en ik heb er toendertijd (even omgerekend) om en bij de 570 euro voor neergeteld.
Over de laarzen zelf ben ik heel erg tevreden: ze waren een paar maanden terug gebarsten, waarna ze teruggestuurd werden naar Cavallo die ze gratis gemaakt hebben, omdat het om een productiefout bleek te gaan. Nadeel: het heeft wél drie maanden geduurd...

Afbeelding

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:57

miss_welsh schreef:

als je alleen daarom leren laarzen gaat kopen.....
zonde voor de laars. die zijn zo vreselijk duur!!
als je er dan alleen maar op de manage er mee gaat lopen...

ik ben laatst naar houten geweest met een vriendin.
die man is echt goed in "rijlaarzen" hij heeft nu een flink aantal laarzen staan, die hij met veel korting weg doet.
ik heb laarzen gepast die ik voor 200 euro mee kon nemen, ze waren op maat gemaakt voor iemand, die ze nooit heeft opgehaald... maar die moesten dus eerst 400 euro gekost hebben

die vriendin van mij heeft leren laarzen gekocht voor 150 euro....

http://www.rijlaarzen.nl/aanbiedingen.htm

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:00

tja t is net wat je van een laars verwacht... Als niet elke dag rijdt kan je rijlaarzen nemen met zo'n topic laag (of hoe heet dat ook alweer? Verward ) maar die laag gaat op den duur wel afbladeren en dat ziet er niet mooi uit... ligt er net aan hoeveel je de laarzen gebruikt.
Voor ong 40 euro meer heb je dan een laars zonder die laag die dus niet gaat bladeren. Deze beide zijn er onder andere in rectoline...

Zelf heb ik de petrie standaard. Dit omdat het uit een stuk leer is gemaakt, zonder laagje wat kan gaan bladeren. OOk zijn alle naden gestickt en niet gelijmd en dit laat dus minder snel los. (de lijm kan oplossen). En bovendien zijn het superfijne laarzen. Je moet er in het begin wel aan wennen, je manier van been geven is anders.

Ik heb mijn laarzen tweedehands voor 65 euro gekocht. Ze waren nauwelijks gebruikt. Voor petrie standaard laarzen ben je nieuw 288 euro kwijt volgensmij. Ik moest ze op maat laten maken wat me te duur werd (bijna 350 euro voor een paar laarzen) Vork , dus heb ik ze tweedehands gekocht...

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:15

Tis idd net wat je van je laars verwacht, ik moet op meer dan 3 paarden per dag tegenwoordig en dan heb je een goede laars nodig, die mag dan wat meer kosten omdat je het er ook uithaalt, je traint er dagelijks mee én je gaat er mee op concours!

xxxx

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:42

Ik heb Petrie's (Perfect) ik heb ze net een paar dagen dus ik ben ze nog aan het inlopen Clown

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 16:27

Ik wil echt niet alleen maar mooie rijlaarzen om er stoer mee te gaan doen op de manege hoor. Maar als ik dan toch rijlaarzen aanschaf voor flink wat geld dan wil ik wel een paar mooie!!

En ja misschien zijn die Mountan Horse laarzen dan wel handig enzo, maar vind ze toch qua uitsraling net wat minder dan zo'n mooi strakke laars. Zoals bijvoorbeeld die van cavello of petrie. Dat wilde ik alleen maar zeggen. Bloos

groetjes + hoefjes van miss welsh!!!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:34

Heb ze wel, maar heb ze helaas haast nooit meer aan.... gebrek aan paard zullen we maar zeggen Haha!

Königs kalfsleer met rits aan de binnenvoorzijde (ideaal!!!) en voor toen ik op wedstrijd ging de zwarte uitvoering en dan harde schacht, eveneens van Königs.

Afbeelding

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:35

rockey schreef:
ik heb könings laarzen, super fijn, super leer, ik heb met de harde buiten kant, en zachte binnenkant, kosten wel errrrg veel, maar het zijn ze waard Lachen

Haha! Haha! Haha! helemaal mee eens.....

miss_welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 16:38

GeJe schreef:
Heb ze wel, maar heb ze helaas haast nooit meer aan.... gebrek aan paard zullen we maar zeggen Haha!

Königs kalfsleer met rits aan de binnenvoorzijde (ideaal!!!) en voor toen ik op wedstrijd ging de zwarte uitvoering en dan harde schacht, eveneens van Königs.

Afbeelding

Zo dat is inderdaad een mooie! welke maat heb je? misschien kunnen we wel een koopje sluiten. Als je die laarzen toch niet gebruikt.

groetjes+hoefjes