Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nimriel schreef:
Het onderzoek is in een nog te vroeg stadium om met echte bewijzen te komen heb ik begrepen.
Maar ze denken dus dat luchtzuigers last hebben van hun buik. De zuurgraad zou bij deze paarden te laag zijn waardoor ze last krijgen van hun maag. Om de zuurgraad hoger te “maken” hebben de paarden speeksel nodig, maar een paard kan niet zoals de mens zomaar speeksel produceren daarvoor moet het eten (lees: zijn kaken bewegen). En ik weet niet of ik het goed onthouden heb maar ik dacht te hebben begrepen dat een paard in de natuur zo’n 80% van de dag (24 uur) bezig is met eten, maar staan ze op stal dan is dit maar 35%.
Ze maken dan dus minder speeksel aan en sommige paarden krijgen daar last van en gaan dus luchtzuigen/kribbenbijten om speeksel aan te maken.
Ik hoop dat ik het zo goed uitleg.
), maar is en een luchtzuiger en hij wil ook niet altijd hard werken. Maar niet echt omdat hij lui is, maar omdat hij het zo saai vindt. Gewoon stom rondjes lopen dan, kreeg vorige week te horen dat als je constant verschillende oefeningen doet hij wel lekker wil lopen. Springen vindt hij ook geweldig trouwens. Dus lui zou ik hem ook niet willen noemen, maar gewoon snel verveeld. Verklaard dus ook meteen het luchtzuigen. nano schreef:maar stel dus dat het door last van de buik is en dat het met de zuur graad temaken heeft.
wat kun je er dan aan doen?
zijn er niet van die mideltjes voor ofzo.
ik heb een luchtzuiger en ik wil best een gokje wagen om te kijken of het over gaat door bv meer vitamine of weet ik veel wat.