buiten in wei of paddock met dit weer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

Re: buiten in wei of paddock met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:50

ik gooi royena lekker naar buiten hoor, even 2 uurtjes lekker uitwaien (haha in dit geval Tong uitsteken) kan zeker geen kwaat.
Ze heeft de hele winter al geen dek op dus dat kan ze nu ook wel vergeten.
Ik heb ook niet het iedee dat ze het erg vind, op stal staan de hele dag is nog erger hoor, dan kunnen ze nix anders als eten en stil staan....

dus gewoon lekker naar buiten, ze smelt echt niet zo maar Clown Clown

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:22

De mijne is ook vandaag weer aan het oefenen voor zijn a-diploma in ons buitenbad (voorheen rijbak!!) Haha!

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:34

iK laat de mijn op stal
de redens

1e door al dat waaien word ze enorm zenuwachtig
2e modderige paddock
3e op stal is ze dan eens wat rustiger

en ze staat te slapen momenteel Bloos

maar binne halfuurtje als ik haar emmer enzo bijvul en staletje uitkuis mag ze wel even naar buiten
meestal komt ze zelf wel weer omdat ze naar binnen wil Clown

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 17:48

ik ben blij dat ik mijn paarden toch heb buitengezet vandaag ondanks het weer !

er zijn best zonnige periodes geweest dus ze hebben zich geamuseerd buiten , op een gegeven moment stonden ze allemaal te genieten van het zonnetje op hun rug

toen ik ze terug binnen haalde om half 5 begon het terug te stortregenen , dus ze kwamen heel graag weer naar binnen !

ik hoop dat het morgen beter weer is zodat ze de hele dag naar buiten kunnen !

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:04

Normaal staan ze gewoon hele dagen in de wei buiten.. Nu staan ze op stal, mijn paarden kunnen wel tegen het slechte weer. Alleen m'n wei op het moment niet.. De wei is na deze 2 á 3 dagen in een zwembad veranderd..

De eenden hier lopen niet meer door de wei, maar ze zwemmen Clown

's avonds gooi ik ze even op de oprit, maar op het tempo dat ze naar buiten stormen, komen ze na een tijdje net zo hard terug naar binnen.. Knipoog

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:41

Mijn pony staat altijd op de wei zonder deken, dus ook vandaag gewoon.
Vanochtent toen ik aan kwam stond hij gewoon in de wei te grazen in de regen. Ik ben net ook weer even geweest, en toen stond hij in zijn schuilstalletje terwijl het droog is. Hij doet maar net waar hij zelf zin in heeft.
Moet wel zeggen dat de wei flink nat is door de regenval van de afgelopen dagen!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:13

Hier hebben ze gewoon de hele dag buiten gestaan! Net zoals elke dag van het jaar Lachen
Het weer viel ook wel mee, dus we hebben het vanmiddag toch maar gewaagd en zijn de hei op gegaan. Maar 1 buitje tegengekomen onderweg! Helaas wel natgeregend toen ik een uur bezig was mn peerd de trailer weer op te krijgen Boos! Haha!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:24

gewoon inloopstalletje open, nix aan de hand Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:00

Gewoon naar buiten, hoor.
Ze hebben goeie winterdekens, regendekens en ze zijn niet van suiker Knipoog

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:08

Djesseka schreef:
Gewoon naar buiten, hoor.
Ze hebben goeie winterdekens, regendekens en ze zijn niet van suiker Knipoog

ze zijn niet van suiker.. oh vandaar die dekens... Haha! Knipoog

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:25

Again stond vandaag ook nat op wei helemaal te bibberen van de kou door regen. Ik heb haar gelijk een deken opgedaan, jammer dat ze dat op het pension waar ze staat dat niet gelijk doen. Als ze normaal zonder deken staan zou je ze ook gewoon een dunne regendeken op kunnen doen.

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:56

Als je paard het gewent is om elke dag naar buiten te gaan houdt hij dit ook wel vol hoor!
Babar en Billy staan 24/7 in een wei met schuilstal, maar ze staan eigenlijk alleen om te eten in de schuilstal, en in de zomer als de zon heel erg fel schijnt. Paarden zijn niet zulke watjes als wij mensen. Knipoog

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 08:48

Ik heb ze momenteel binnen laten staan. Normaliter gaan ze met regen altijd gewoon naar buiten (met een goede deken om), maar de paddock is nu 1 groot zwembad. Vanwege mijn werk gaan ze s'ochtends naar buiten en pas aan het eind van de middag weer naar binnen. Ik heb dus niet de mogelijkheid om ze even een paar uurtjes buiten te zetten.
Ik hou ze voornamelijk binnen omdat ik het niet goed vindt dat ze de hele dag in het water staan. (rotstraal, mok).

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:49

Heb gisteren tussen de buien door een wandeling met hem door het dorp gemaakt.

Daarna heeft mijn vader nog een rondje met hem naast de fiets gedraafd. Haha!

Daarna lekker de beentjes gewassen en ff lekker kroelen op stal. Knipoog

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:53

Die van mij stond gisteren gewoon met de oortjes naar voren in de sneeuw rustig naar de horizon te turen. Alleen met wandelen (tussen de buien door) was mevrouw erg hipperig en voorwaarts Haha!

Met slecht weer worden ze wel eens wat eerder binnengehaald maar voor mij hoeft dat meestal niet.

En wat betreft modder.... zolang ze niet tot hun knieën erin staan is er weinig aan de hand. Die van mij kregen er supergoeie hoeven van!
Rotstraal krijg je juist van veel op stal staan op de nattigheid en mest.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 10:51

de zon schijnt en de paardjes staan gezellig buiten in de wei ! super !!

oh wat zal ik blij zijn dat het lente wordt !

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:04

Mijn paardje wil dus niet door de modder en staakt altijd. Ze loopt er ook als een muts door. Als ze op haar tenen kon lopen deed ze het!!

Maar als ze dan eenmaal in de wei staat dan sjeest ze toch door de modder!! Oren naar voor en trippelen maar.

Met het erge weer van de afgelopen dagen heb ik haar 2 dagen op stal laten staan. Dat vind ze dus niets. Zodra ik haar staldeur opengooi gaan de oortjes naar voren en wil ze eruit. Hoeveel hooi ik ook geef, ze wil naar buiten.

Het vervelende is dat ik met de vrieskou een staldeken op heb gedaan savonds en snachts. Dus ze is wat van haar wintervacht verloren ondertussen. Zonder regendeken mag ze niet naar buiten van mij. Maar met regendeken wordt dat deken snel doorweekt en dan heeft ze weer 5 kilo extra op haar rug.

Gisteren heb ik haar op een kleinere wei gegooid met een andere d=pony en een kleine shet. Die shet was 3 weken niet buiten geweest dus dat was erg leuk om te zien. Ze werd helemaal gek. Dus die 3 paardjes stonden alledrie zonder dek buiten. Lekker in de zon......ik ben binnen bezig en het hagelt en sneeuwt me daar ineens. Zonder deken in het baggerweer....en madame vond het heeerrlijk!

Als ze maar kan grazen is het goed....dus ik zet haar vanmiddag wel even buiten hoor. Ze was gisteren doorweekt.....maar ze had wel haar beentjes gestrekt en het ontzettend naar haar zin gehad.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:15

Hoi,

Bij ons gaan de paarden iedere dag naar buiten! Dus ook als het vreselijk weer is, dan gaan ze wel wat korter maar ze moeten even een frisse neus halen. De meeste staan met een deken op. Maar er staan er ook een paar die niks om hebben. Ze staan bij ons in een gedraineerde paddock met zn alle en krijgen om 12 uur wat kuil dus hebben ze wel wat te doen.

Groetjes nancy

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:46

Sta nu 3 weken op mijn huidige stal. De paarden staan er iedere dag buiten 's-winters in een paddock met een plak hooi. Als dat op is en het regent landurig gaan ze zich lopen vervelen en doet de stalhouder ze naar binnen. Maar dit schijnt weinig voor te komen. Op de slechte dagen gaan ze vaak ook gewoon later naar buiten.

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:51

Die van mij staat van 8.00 tot 22.00 in een groot paddock met nog 3 paarden/pony's, soms met zijn achten.
Als het droog is een tijdje, dan gaan ze op de kleine (winter) weide, per 2.. Zodat het nog wel een weide blijft i.p.v een modderbad.

(ze heeft overigens een ongevoerde regendeken op, en er lopen er ook bij met regendeken + winterdeken en 'bloot')

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:54

hoi,
normaal staan mijn paardjes ook altijd buiten , maar als het echt een aantal dagen regent staan ze in de stal en de poetsplaats, mijn hengst kan dan in de stal en in de zandpaddock. we hebben wel 3 hectare, maar als ze er met dit weer inlopen, lopen ze toch vrij veel kapot. het enige nadeel dat je hiermee hebt is dat ze toch wel heel fris zijn met het rijden.