Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
keramiekje schreef:barreltjuh schreef:Mijn mening is dat je bij het stage lopen vooral leert hoe je een paardenbedrijf moet runnen. En dat je leert wat daar allemaal bij komt kijken. Als je op stage wil om het rijden dan zul toch echt gewoon les moeten nemen. Tis natuurlijk wel leuk als je kunt rijden maar daar gaat het bij het stage idee niet om. Als je wil rijden neem dan lekker les bij een goede ruiter ofzo.
en daar ben ik het helemaal mee eens! als je wil rijden koop dab een eigenpaard kan je zoveel rijden als je wilt.

holly schreef:Dat het onzin is wat je zegt Nimmerdor, heb je hopelijk zelf toch ook wel door?
Ja, je leert veel van verschillende paarden rijden, maar ook van het uitmesten van stallen hoor.
Elk bedrijf doet het anders. Zo pot de een op, zo mest de ander alles elke dag uit. De een doet het met een kruiwagentje, de ander met een luxer systeem.
Door deze dingen in de praktijk te ervaren, krijg je kennis.
Het is net zo belangrijk, zo niet nog belangrijker, om dingen rondom een paard mee te doen en te leren, dan het rijden van een paard.
holly schreef:Dat het onzin is wat je zegt Nimmerdor, heb je hopelijk zelf toch ook wel door?
Ja, je leert veel van verschillende paarden rijden, maar ook van het uitmesten van stallen hoor.
Elk bedrijf doet het anders. Zo pot de een op, zo mest de ander alles elke dag uit. De een doet het met een kruiwagentje, de ander met een luxer systeem.
Door deze dingen in de praktijk te ervaren, krijg je kennis.
Het is net zo belangrijk, zo niet nog belangrijker, om dingen rondom een paard mee te doen en te leren, dan het rijden van een paard.

Concorde schreef:Ik heb 2 stages van een maand gedaan (Nimmedor weet het wel maar okee).
Eén bij de Egberdina Hoeve (Jan & Susan Bouwman) en de andere was bij Francesco Vedani in Italie, vlakbij Milaan.
Jan en Susan laten je vanalles doen, over het algemeen hoef je niet uit te mesten omdat daar wekelijks 2 'sterke kerels' voor komen
(als er geen stagiare is wordt het bedrijf gerund door alleen Jan en Susan... 30 paarden op stal waarvan een stuk of 6 wedstrijdpaarden, nog eens een stuk of 25 paarden op het land én 65 melkkoeien... Zelf uitmesten wordt dan echt teveel)
Voeren, stro in de boxen doen, paarden naar buiten doen, longeren, rijden, toiletteren, echt vanalles mag je er. Tuurlijk is het wel aanpakken maar dat is niet meer dan normaal. En dat vind ik ook niet erg. Je wordt iig als een mens behandelt en dat is in mijn ogen heel wat waard.
Ik ben gisteren weer teruggekomen van een weekje Egberdina Hoeve, na de stage ben ik er blijven plakken en ben er nu tijdens vakanties altijd. Mijn paard komt er ook vandaan.
Bij Francesco heb ik ook een fantastische tijd gehad. Er heerste daar gewoon een hele gezellige relaxte sfeer, heb heel veel gereden, ontzettend veel springles gehad of echte goede paarden, buitenritten gemaakt, was echt heel gaaf.
En uitmesten is niet erg, vind ik niets mis mee. Alleen uitmesten is niet leuk, maar zolang je met respect behandeld wordt kan er wat mij betreft heel veel.
En over Linda Verwaal....
Ik vind wel een beetje dat je nu afgeeft op haar... Ik ben geen fan van d'r maar tot niet zo lang geleden was ze volgens jouw ook geweldig... Dus als het nu Marcelle is, tsja...