Gevolgen van het vallen.......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: Gevolgen van het vallen.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:11

gelukkig valt het bij mij wel mee (even afkloppen)

het enige wat mij is een keer is overkomen.Dat ik van een pony viel en ik moest blijven liggen van de instuctiece.Ik wist niet waarom maar de pony sprong over mij heen, en knalde met zijn achterhoef tegen me kuit.Gek genoeg had ik daar maar 1 dag las van.Veder alleen nog maar blauwe plekken en schrammen.

Als ik val laat ik me niet vallen dan klam ik op het paard zijn nek en dan laat ik me vallen.

Gelukkig ben ik niet zo vaak gevallen.Maar als ik me eigen pony hebt gaat dat denk ik wel gebeuren als hij me uit gaat proberen

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:36

Heb een keer mijn ribben gekneust..Mn paard rende op de bakrand af en er zat geen rem of stuur op..dus remde hij zelf en ik vloog voorover over de bakrand heen..AUW
Ook een keer een trap na gehad tegen mijn knie nadat ik was gevallen. Verder heb ik best zachte landingen gehad Bloos Haha!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:42

Ik heb een keer een paar gekneusde ribben gehad en een lichte hersenschudding! Meer niet! *klopt het snel even af*

Verder rijd ik wel gewoon met bodyprotector met het springen en crossen... dus dat is al veel veiliger!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:55

Ik heb een zware hersenschudding gehad door met m'n kop tegen een boom aan te vallen. Toch heb ik nog heel veel geluk gehad, want had ik geen cap gedragen zat er waarschijnlijk een duik in m'n hoofd (cap was total loss) Later vertelde de anderen me dat er nog twee pony's over me heen waren gesprongen. Geluk dus dat ze niet op me zijn gestapt.
Ik heb er verder niks aan over gehouden (was een paar jaar geleden) Ik ben nu wel heel erg overtuigd van het nut van een cap Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:26

Ik ben ook best vaak gevallen maar meestal hield ik er weinig tot niks aan over. 1 keer ben ik heel raar gevallen, op m'n hoofd, toen had ik een hersenschudding. Nadat ik was gevallen ben ik gewoon weer verder gaan rijden en dat was niet erg slim. Toen ik klaar was met rijden kreeg ik gigantische hoofdpijn en toen hebben m'n ouders me opgehaald en zijn we langs de dokter gegaan.
Een paar dagen last van gehad, toen was het weer over. Lachen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:47

ik heb genoeg gebroken op en naast het paard, gelukkig bijna alles goed genezen en met het overige goed leren leven.

Alleen ANGST dat het ik er wel aan overgehouden, ik sla momenteel snel dicht en ben een wereldkampioen geworden in heel snel afstappen Bloos , ik ben heel hard aan het werken om mijn angst te overwinnen (maar vechten tegen jezelf is echt niet makkelijk) helaas gaat dat nog met heel veel downs maar gelukkig soms ook een upje.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:32

Ik heb een paar keer mijn ribben gekneus.
Pas geleden nog mijn duim gebroken door op hol slaan van een paard ( en bleef de teugels vasthouden )
En paar keer goed hard op mijn rug gevallen, waardoor ik dus sneller last van mijn rug heb als normaal.
Ben ook een keer met paard en al gevallen alleen blauwe plekken er aan overgehouden.

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:40

Ik ben der al veel vangevallen maar gelukkig nooit iets ernstigs.

Wel een soort tenniselleboog maar dan bij de pols, van het longeren e.d.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:42

Vorige maand ben ik gevallen van Bijou, voor de 1e x echt hard,
Ik knalde met mn been tegen een bakpaaltje aan en toen viel ik met mn hoofd op het asfalt Scheve mond
Ik had gelukkig wel mn cap op (die in 3en lag) en had een hersenschudding..
en een blauw been Clown

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:50

Gebroken arm en een blackout.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:53

Bij mij valt de schade wel mee.

1 x bloedneus en tand door mijn lip. 1 x gekneusde vinger en verleden jaar gescheurde enkelbanden.
Slechts 1 x in 25 jaar paardrijden op de EHBO terecht gekomen.

Allemaal goed te overzien, alleen baal ik vooral van de laatste keer. Daar heb ik nl. net als beppies angst om te vallen aan overgehouden.
En dat is behoorlijk irritant.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:00

Volgens mij heb ik heel erg geluk. In de 12 jaar dat ik rijd pas 2x gevallen en nooit wat gehad....

En verbaasd me best wel want op de manege moest ik altijd op de nieuwe paarden en de moeilijke (soms best gevaarlijke) en ruilen als er een paard vandoor ging en diegene niet meer durfde....

Laat ik het maar even afkloppen! Want die dingen die ik hier zie.... Ach gut

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:07

Ik ben een aantal maanden geleden van mijn paard gevallen op mijn onderrug. Had mijn stuitje zwaar gekneusd (gelukkig niet gebroken bleek op rontgenfoto's). Ik heb daar echt heel veel last van gehad. Ik kon niet meer zitten/staan/fatsoenlijk liggen. Alles wat ik deed, deed zeer. Nu een paar maanden verder voel ik het soms nog als ik lang moet zitten op een bureaustoel, maar verder heb ik er gelukkig geen klachten aan overgehouden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:28

Vooral veel spierpijn maar ook schaafwonden, dik oog en een gebroken neus.

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:34

[quote]
Code
ik heb nog nooit iets gebroken wel een paar keer last gehad maar dat heb je wel vaker als je er af valt dit jaar ben ik er nog maar 4 keer afgevallen niet in 2005 maar in 2004 bedoel ik in 2005 nog geen 1 keer maar met springproef 2 keer er af gevallen maar alleen een beetje last gehad van mijn liezen maar na een dag was dat ook alweer over  en ja buiten de stal pijnlijke tenen af en toe maar dat is alleen als ik niet uitkijk en een keer in mijn zei getrapt omdat mijn paardje aan een paardjes andere kont moest zitten en die trapte en dat kwam tegen mij dus pijnlijke zij maar nog nooit iets erg ofzo

dus dat was het dan wel

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:35

sorry voor dat verlichte stukje want dat hoorde niet

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:57

zozo dit zijn een heleboel reacties!!

Ik zelf ben een keer stom genoeg achter een kabel (die over de bakrand hing) blijven hangen en toen viel ik en scheurde mijn elleboog.

Ook heeft een paard me wel eens gebeten (was niet voor mij bedoeld, hoop ik Schijnheilig ) . Maar dat was niet heel erg.....

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:03

Naast ziljoen blauwe plekken..

Gebroken rib, en een paar gekneusd
Klaplong
Nek rug en knieband beblesserd toen ik met paard en al door een hindernis over de kop ging.
Gebroken vinger Verward
Bloedneus, hersenklutsing
Kaak gekneusd
En ik ben nu aan het revalideren van een gebroken knie.

ach ja .. als je het over 22 jaar paardensport verdeeld valt het wel mee Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:10

Ben echt al heel vaak gevallen, maar heb gelukkig nog nooit iets ernstigs gehad *klopt af*

Wel had ik vele blauwe plekken, gekneusde/gebroken ribben, spierpijn en een paar flinke deuken in mijn zelfvertrouwen Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:15

nog nooit iets gebroken maar wel een mooi litteken op me heup eraan over gehouden en ben een volledige dag 'kwijt' als gevolg van geheugenverlies en hersenschudding

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:34

Ik heb ben dus ook een keer gevallen, en toen ben ik ook best wel hard op mijn onderrug terrecht gekomen. Ik heb het twee weken gevoeld. Maar dat ik er voor naar de dokter ga, nee. Zeker wel als het echt ernstig is, maar het was niet fijn.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:52

Ik ben een keer met paard en al achterover gevallen toen die steigerde.
Mijn bekken was op 2 plaatsen gebroken, beide heupkommen gebroken + 2 wervels.
Ik heb maar 5 maanden in het ziekenhuis gelegen Haha!
Heel lang niet meer durven rijden, maar nu eindelijk opnieuw begonnen. Door het trauma van toen kan ik niks meer, moet alles opnieuw leren. Ben al wel een keer van mijn paard gevallen kort geleden maar niks ernstigs gelukkig. Toch ben ik natuurlijk geen held, mijn zelfvertrouwen moet weer groeien en met goede lessen gun ik mezelf daar ook de tijd voor.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:13

Ik ben al heel vaak gevallen. Ik heb er ook nog nooit iets ernstigs aan over gehouden Haha! ( ff afkloppen Knipoog ). Vroeger reed ik altijd in de les op een pony, waar ik iedere les gemiddeld 1 x aflag Clown . Daar had ik nog nooit iets ernstigs aan over houden. Als ik hier zo die dingen lees, mag ik wle van geluk spreken. Het enige wat ik er aan over gehouden heb, is een dagje spierpijn... Haha!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:11

Ach, met vallen heb ik gelukkig nog nooit iets ernstigs gehad.
Alleen kleine kneuzingen en blauwe plekken.

Wel naast het paard wat opgelopen.
Paard was wat jolig met wandelen, bedacht ineens vooruit te springen en een bok te geven, waarbij mijn heup het slachtoffer werd.
Die breuk was gelukkig heel snel weer over en zo'n hoge pijngrens als ik heb, zat ik na een weetje krukken lopen weer te paard (heel eigenwijs, ik weet het Bloos )

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 20:46

Goh wat een reacties... en idd je ego en zelfvertrouwen is dus gedeukt.... en dat is zo vervelend.

Maar zo te lezen ben ik niet de enige die last heeft door een val van zijn ruggetje.... en dan al die andere blessures pffff dan stap je toch niet meer op....

Gelukkig vandaag heerlijk gesprongen maar je wilt niet weten hoe mijn rug nu voelt.

Tja, we worden oud hahahahaha.

Weet je wat me altijd opvalt. Als je al die jonge dingen zie rijden die durven alles en doen alles en voelen geen angst maar hoe ouder je wordt hoe voorzichtiger je wordt want tja alles is niet meer zo soepel dan toen je 20 jaar jonger was.