opzetten van een ruitershop online? tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: opzetten van een ruitershop online? tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:10

Juist geen HH BR ed. Die kun je op elke hoek van de straat al kopen. Liever merken die je juist niet zo vaak ziet. Inderdaad Horseware, Lamicell (en kan nu ff niet verder komen) Maar niet de standaard merken. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:13

bij ons in de ruiterzaak verkopen ze juist geen HH maar llami cell e.d lijkt me ook wel fijn..

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:18

Dressuurdekjes in cobmaat zijn weinig te krijgen! En hier is grote vraag naar!!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 15:23

ik zit nu te denken aan dit soort dingen
Afbeelding

is dat wat?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:32

Dat is zeker een mooi hoofdstel! Wat ik zelf een mooie overzichtelijke site vind is www.ingridvanberlo.nl
Je moet er wel voor zorgen dat je spullen goedkoper zijn dan andere zaken, en probeer vooral veel kleine en grote maten producten te verkopen omdat daar veel vraag naar is.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 15:37

OK dat hoofdstel zou exc verzenden wel komen op 119 euro dus wel prijzig
maar dan heb je ook wel iets uniek ook in grote maten extra full

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:56

Pff 119 euro , jeetje dat is een hele hoop geld.
Wel erg mooi, maar zou het er nooit voor over hebben.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:08

Zadeltjes van 10, 12 en 13 inch voor een leuke prijs. Keuringhoofdstellen in kleine maten die geen 70 euro kosten. Hoofdstellen in mini maat die ook echt passen. Peesbeschermers en strijklappen in mini maat zonder dat je heel nederland af hoeft te zoeken. Dekjes in pony maat. Tuighoofdstellen met oogkleppen in minimaat die geen 200 euro kosten. Dekens met een onderlengte van 110 en 112 die niet gemaakt hoeven te worden en dus ook geen 100 euro kosten.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:33

Voltigeerspullen, hier is best grote vraag naar, en je ziet het weinig!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:39

Ja ik heb geen intresse in voltigeer spullen maar ik heb ze hier bij beide ruitersportzaken nog nooit gezien.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:46

Toevallig kwam ik vandaag bij de ruitershop en vroeg erom. Antwoord: Ja, we hebben alleen deze (lelijk wit ding, heel groot en gewoon paardonvriendelijk). Ja, als ze daarmee nou eens komt............

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:30

Tja, 119 euro voor een hoofdstel vind ik dus niet duur...
Voor dat geld zou ik nog wel een hoofdstel van een gerenomeerd merk online kopen.
Ik heb nu echter een hoofdstel van 600 euro in bestelling, dat wil ik dus wel eerst zien alvorens ik afreken Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:33

de site van ingrid van berlo vind ik qua overzichtelijkheid wel oké maar ik vind het een vreselijke site omdat er alleen maar dure dingen staan vermeld, maar de helft van het aanbod enz.

ik vind 119,00 wel duur voor een hoofdstel maar daarom is diversiteit erg belangrijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:34

Sjuimpje schreef:
Voor dat geld zou ik nog wel een hoofdstel van een gerenomeerd merk online kopen.
Ik heb nu echter een hoofdstel van 600 euro in bestelling, dat wil ik dus wel eerst zien alvorens ik afreken Knipoog

E600!!! jeetje...Mijn hoofdstel was iets van E40,- en dat vonden we toen al duur (hadden we net Luck en dan wil je natuurlijk alles neuw, totdat je de prijs ziet..)
Nelis dat hoofdstel vind ik dus echt niet mooi, zou het ook nooit kopen, maar goed dat maakt niet uit. Ik vind de site van piafferuitersprt vrij overzichtelijk Knipoog Het moet iig niet lang duren om de site te laden ofzo, dan klik ik hem gelijk weg..

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:36

Margreet schreef:

Idem, maar vervang kleine dan door grote!

Peesbeschermers die ik ook dicht kan krijgen, hoofdstellen waarvan de neusriem dicht kan, dressuursingels langer dan de standaard max. 75 cm.

Het simpele spul als halsters en dekens is nog wel aan te komen in flinke maten, maar verder
En als het dan echt mooi spul is (dus geen grof koudbloedspul), dan mag het ook best wat kosten!

Ter indicatie: de neusriem van een standaard X-full Dobert hoofdstel krijg ik niet dicht Clown

Ik heb dus hetzelfde probleem, ik zou dus nooit een hoofdstel maat Full kopen via internet, omdat ze altijd te klein zijn.
Zelfs als ik in de ruitersportzaak dat koop, moet ik het wel een paar keer omruilen omdat het gewoon niet past.

Verder hebben zo ook nu de gesloten strijklappen en die vind ik ook wel handig. Heb laatst zo'n set gekocht, voor en achter voor minder geld dan als ik peesbeschermers en strijklappen apart zou komen.
Volgens mij waren ze van Lamicell (de set).

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:03

Sjuimpje schreef:

Jemig 600 euro voor een hoofdstel Nagelbijten / Gniffelen

Ook al had ik het geld dan had ik het er nog niet voor over Clown

Wat een hoop geld

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:05

hihi Lachen Ook interessant topic voor mij.

Ik ben ook net een ruitershop gestart: www.pourcheval.nl

Wat er nu op staat is nog niet veel, en wordt ook niet mijn vaste assortiment, maar het is alvast iets.

Ik ben ook in onderhandling met verschillende merken die hier genoemd worden.

Ik wil graag veel voorraad zo dat ik klanten snel kan helpen. Het voordeel aan mijn vestigingsplaats is dat het op de grens BE/NL is waardoor ik in beide landen voordelig paketten kan verzenden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:12

Heb even gekeken de site ziet er echt super uit.

Alle producten zijn te groot!!!!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:16

Ik vind zelf alleen een nadeel van nederlandse leveranciers dat er soms zo'n mega hoog begin bestelbedrag moet zijn. ( vb HH = 15.000 excl btw ) Ik werk daarom zelf vooral met buitenlandse leveranciers, die zijn vaak niet zo moeilijk in alles Cool
Ik heb mijn site gewoon heel simpel opgezet, grappig overigens om te zien dat het bestelprogramma dat ik geinstalleerd heb bij steeds meer sites te zien is. Zelf zou ik het nog graag wat simpeler zien.
Ook heb ik erover gedacht om mij aan te sluiten bij een keurmerk voor internetwinkels, leek mij wel een vertrouwd gevoel geven bij klanten. Nou, zo'n logo op je site kost je minimaal 600 euro per jaar, voorlopig heb ik dat er nog niet voor over Cool
En soms moet je ook dingen inkopen die je zelf afschuwelijk vind Haha! Want tja, er zijn ook weleens klanten met een totaal andere smaak als jijzelf Sigaar

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 21:16

@cornelie
dat zijn dingen inderdaad waar ik dus ook nog niet uit ben.
ik weet niet of ik me wel aansluiten bij zoiets als ik dan mijn inkoop beleid niet meer zelf kan bepalen.

ook zit ik er aan te denken om een aanhuis pas service te houden voor de duurdereartikelen zoals dat soort hoofdstellen ook omdat de mensen dan inderdaad hetleer kunnen voelen en beoordelen.
ik rij nu ook van zuid holland tot flevoland voor mijn werk. en ik denk dat mensen dat ook wel waarderen als een stukje service zijnde
hetzelfde qua passen van dekens etc lijkt me dat een goed plan

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:34

[quote="nelis

ook zit ik er aan te denken om een aanhuis pas service te houden voor de duurdereartikelen zoals dat soort hoofdstellen ook omdat de mensen dan inderdaad hetleer kunnen voelen en beoordelen.
[/quote]
Hier is veel vraag na denk ik! Ja

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:10

Ik heb ook een internetshop met hetzelfde systeem als Cornelie, moet zeggen dat ik daar wel super tevreden over ben!
En inderdaad, buitenlandse leveranciers zijn een stuk fijner om mee te werken, de Nederlandse lopen nogal eens te zeuren dat je een representatief pand moet hebben. Gaaaap

Voor de bodyprotectors die ik verkoop heb ik bij mij in de buurt ook een passervice aan huis of op stal, omdat het best moeilijk is voor de meesten om de maten goed op te nemen. En mensen kunnen natuurlijk ook altijd gewoon bij me thuis langs komen.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 08:01

Cornelie, ik zie dat je easyshopmaker gebruikt, waar heb je deze besteld, bij hun eigen site?

Een software pakket is natuurlijk erg belangrijk voor een webwinkel Lachen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 08:27

Ik weet niet of ik het duidelijk genoeg heb geschreven maar easyshopmaker is idd een heel fijn programma. Ik bedoelde met simpeler dat ik mijn site nog iets wil vereenvoudigen.

Kijk eens naar verkoopsites en als een bestelprogramma je aanstaat, gewoon bestellen Haha!

Easyshopmaker is in het nederlands!! en zeer gebruiksvriendelijk. Ik moet alleen wel eerlijk zeggen dat nu ik er goed bekend mee ben ik wel een aantal dingen mis aan het programma.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 09:25

en dat is kant en klaar te koop in de winkel dat easy shop maker?