laten ruine of lekker hengst laten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

Re: laten ruine of lekker hengst laten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 21:25

griebels schreef:
Dan hoop ik maar voor je dat als je hem hengst laat en je 4 jaar verder bent dat je hem nog de baas bent. Want op dat moment doet hij mooi wat hij zelf wil.. Hengst zijn dus! En jij laat dat toe en hij gaat steeds meer uitproberen.

Het is miss leuk ja als hij hinnikt, maar eigenlijk is het meer een kreet van hem om aan te geven dat zich eenzaam voelt.

zoalng je
consequent en streng blijft wordt ie je neit te baas en een hengstje van 120 kan ik nog wel de baas (ik weet dat ze sterk zijn )
maar ik heb gewoon een super band met mijn hengstje
maar ik vindt het gewoon apnormaal dat oo we willen geen hengst in de wei dus hij moet ruin
beetje raar en daar wou ik julli mening over

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:39

Aangezien je IMO dus niet consequent bent in het opvoeden van je jonge hengstje, ga ik me verder niet meer mengen in je topic. Je neemt toch niets aan...

Jij wil dat hij om een onbelangrijke reden hengst blijft.. Lekker egoistisch vind ik dat persoonlijk, terwijl hij zelf liever gewoon 'paard' wil kunnen zijn...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:39

Toch nog even snel iets...

Denk je nu echt dat je goede band verdwijnt als je hem laat ruinen???

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 21:42

griebels schreef:
Aangezien je IMO dus niet bent in het opvoeden van je jonge hengstje, ga ik me verder niet meer mengen in je topic. Je neemt toch niets aan...

Jij wil dat hij om een onbelangrijke reden hengst blijft.. Lekker egoistisch vind ik dat persoonlijk, terwijl hij zelf liever gewoon 'paard' wil kunnen zijn...

net wat net al gezegt wert een merrie wordt ook hengstig die krijgt toch ook niet altijd haar zin al sze hengstig is dan vindt ik dan ook egoistisch
enm ik ben zekker wel consequent in het opvoede van mijn hengstje dat kun jij die oordelen uit stukjes tekst maar ik ga hier niet te diep in want dat wordt het weer verpest jij jou mening ik de mijne

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 21:43

griebels schreef:
Toch nog even snel iets...

Denk je nu echt dat je goede band verdwijnt als je hem laat ruinen???

nee helmaal niet
maar ik heb gewoon een goede band met hem
hij doet alles voor me wat die voor ander emensen niet doet

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:57

miriamrocky schreef:
griebels schreef:
Aangezien je IMO dus niet bent in het opvoeden van je jonge hengstje, ga ik me verder niet meer mengen in je topic. Je neemt toch niets aan...

net wat net al gezegt wert een merrie wordt ook hengstig die krijgt toch ook niet altijd haar zin al sze hengstig is dan vindt ik dan ook egoistisch
enm ik ben zekker wel consequent in het opvoede van mijn hengstje dat kun jij die oordelen uit stukjes tekst maar ik ga hier niet te diep in want dat wordt het weer verpest jij jou mening ik de mijne

*o/* you go girl *o/*

Hahahaha.
Geloof me, dit soort dingen zul je nog zo vaak te horen krijgen.
Zoals ik al zei is mijn paard nu bijna 7 jaar, en mij proberen ze ook nog te overtuigen Lachen

Even een beetje off-topic:
Toen mijn paard erg ziek was, heb ik overwogen om hem te laten castreren, omdat er gezegt werd dat hij nog maar kort te leven had en zich in die tijd vooral niet mocht uitsloven.
Hem laten castreren zou voor hem het beste zijn, zodat hij nog een rustige tijd had.
Op het laatste moment heb ik hiervan af gezien, omdat hij persee onder narcose moest, en dat risico wou ik niet nemen.
Uiteindelijk is hij bij een man onder behandeling gekomen die er weer een gelukkig en vrolijk paard van wist te maken.
Die man is er van overtuigd, dat mijn paard het niet eens gered had als hij geen hengst was geweest, omdat hij zo'n krachtig karakter heeft, en zich niet makkelijk gewonnen geeft, en dat gedrag is toch typerend voor een hengst, dat felle, die vechtlust.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 22:14

*o/* you go girl *o/*

Hahahaha.
Zoals ik al zei is mijn paard nu bijna 7 jaar, en mij proberen ze ook nog te overtuigen Lachen

Toen mijn paard erg ziek was, heb ik overwogen om hem te laten castreren, omdat er gezegt werd dat hij nog maar kort te leven had en zich in die tijd vooral niet mocht uitsloven.
Hem laten castreren zou voor hem het beste zijn, zodat hij nog een rustige tijd had.
Op het laatste moment heb ik hiervan af gezien, omdat hij persee onder narcose moest, en dat risico wou ik niet nemen.
Uiteindelijk is hij bij een man onder behandeling gekomen die er weer een gelukkig en vrolijk paard van wist te maken.
Die man is er van overtuigd, dat mijn paard het niet eens gered had als hij geen hengst was geweest, omdat hij zo'n krachtig karakter heeft, en zich niet makkelijk gewonnen geeft, en dat gedrag is toch typerend voor een hengst, dat felle, die vechtlust.
[/quote]

ja ik heb ook zo machtig hengstj ehij heeft EEN SUPER karakter het zal een merrie kunnen wezen

vecht lust heeft ie ook
maar volgens mij zullen mesne die niet zulke paardje shebben als wij dit niet goed begrijpen denk ik

zal wel dom geweest zijn dat ik dit geopent heb maar ach ik dacht ik krijg wel meninge maar nu komt het er op neer dat ik hem laad lijden >????

en ik weet toch zekker dat het niet zo is hij was zwaar verwaardeloos en nu is die zo blij zo vrolijk dus hij lijd echt niet

[img]http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=1778769&key=7FA77VKU
[/img]
\
net aan gekomen bij mij oude rocky dit is pas zielig er was 3 jaar niet naar hem omgekeeken

Afbeelding
rocky gelukig en net 2 weeken bij mij toen die foto is gemaakt[/quote]

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 22:23

miriamrocky schreef:
*o/* you go girl *o/*

Hahahaha.

ja ik heb ook zo machtig hengstj ehij heeft EEN SUPER karakter het zal een merrie kunnen wezen

vecht lust heeft ie ook
maar volgens mij zullen mesne die niet zulke paardje shebben als wij dit niet goed begrijpen denk ik

zal wel dom geweest zijn dat ik dit geopent heb maar ach ik dacht ik krijg wel meninge maar nu komt het er op neer dat ik hem laad lijden >????

en ik weet toch zekker dat het niet zo is hij was zwaar verwaardeloos en nu is die zo blij zo vrolijk dus hij lijd echt niet

Afbeelding
net aan gekomen bij mij oude rocky dit is pas zielig er was 3 jaar niet naar hem omgekeeken

Afbeelding
rocky gelukig en net 2 weeken bij mij toen die foto is gemaakt
[/quote][/quote]

en als die lijd of eendzaam was was zijn huid dof zijn ogen niet helder en dat is dus niet zo zijn vacht glanst ogen helder dus ja lijden doet ie niet hoor ook al is die hengst

ging niet helemaal goed en kon hem niet meer bijwerken dus maar opnieuw

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:25

Stoer paardje zeg Haha!

Ik snap de reacties op zich wel, alleen je hebt hengsten en je hebt hengsten.
Als je paard braaf is en je hebt hem goed in de hand, want je bent en blijft wel verantwoordelijk voor wat HIJ aanricht, dan is het enige nadeel dat hij alleen zou staan, maar dat is vaak weer met een ruin op te lossen.
En ik ken ook ruinen die een wei voor zich alleen moeten hebben omdat ze hun weigenoten alle hoeken in trappen, dus dat zegt ook niet altijd wat.
Het is ook geen domme vraag, alleen wel moeilijk te beoordelen voor degene die jouw pony niet kennen.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 22:55

Anita_D schreef:
Stoer paardje zeg Haha!

Ik snap de reacties op zich wel, alleen je hebt hengsten en je hebt hengsten.
Als je paard braaf is en je hebt hem goed in de hand, want je bent en blijft wel verantwoordelijk voor wat HIJ aanricht, dan is het enige nadeel dat hij alleen zou staan, maar dat is vaak weer met een ruin op te lossen.
En ik ken ook ruinen die een wei voor zich alleen moeten hebben omdat ze hun weigenoten alle hoeken in trappen, dus dat zegt ook niet altijd wat.
Het is ook geen domme vraag, alleen wel moeilijk te beoordelen voor degene die jouw pony niet kennen.

presies en het probleem is als ik hem nu laat ruinen do eik het voor anderen zijnplezier ??

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:15

Ik zou m niet voor ander laten castreren.. Je meot doen wat je zelf wilt en niet als je stalbaas zegt dat je m moet ruinen dat je m gelijk laat ruinen.. Ik ga ook van stal verhuizen en mijn hengstje is daar ook meer als welkom!!! Dus het kan wel,je moet gewoon de juiste mensen vinden...

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 10:16

obelix schreef:
Ik zou m niet voor ander laten castreren.. Je meot doen wat je zelf wilt en niet als je stalbaas zegt dat je m moet ruinen dat je m gelijk laat ruinen.. Ik ga ook van stal verhuizen en mijn hengstje is daar ook meer als welkom!!! Dus het kan wel,je moet gewoon de juiste mensen vinden...

bedankt ik ga denk ook zoeken ik ga eerst nog even goed met di emensen praaten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:22

miriamrocky schreef:

maar even als we nu ALLE hengsten zonder papier laten ruinen

DAT zou nou een goed begin zijn om het enorme overschot aan papierloze ponies die over het algemeen maar een einbestemming hebben en dat is via de markt naar Italie..... eindelijk een keer aan te pakken.

Ik ga absoluut en unaniem met Tessebes mee......

Niet goedgekeurd als dekhengst = is niet dekken = ballen eraf !

Hoef ik nog niet eens een halve seconde over na te denken.

Veel paardvriendelijker voor het paard en makkelijker voor jou.

Hengsten in Nederland hebben geen leuk leven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:32

gijsenkim schreef:
miriamrocky schreef:

maar even als we nu ALLE hengsten zonder papier laten ruinen

DAT zou nou een goed begin zijn om het enorme overschot aan papierloze ponies die over het algemeen maar een einbestemming hebben en dat is via de markt naar Italie..... eindelijk een keer aan te pakken.

Ik ga absoluut en unaniem met Tessebes mee......

Niet goedgekeurd als dekhengst = is niet dekken = ballen eraf !

Hoef ik nog niet eens een halve seconde over na te denken.

Veel paardvriendelijker voor het paard en makkelijker voor jou.

Hengsten in Nederland hebben geen leuk leven.

Ik heb nog een kleine aanvulling, ik werk al ruim 20 jaar met hengsten, dekkende hengsten dan wel te verstaan.... soms niet dekkende hengsten. Ik weet heel goed wat een hengst is, daar baseer ik mijn mening op.

De redeneringen vanTS getuigt van te weinig ervaring, want op het moment dat je een hengst hengst wil houden zodat JIJ met een stoerrrrrr paard op stap kan......... is er iets dat er nog niet begrepen is met betrekking tot het wezen paard.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:38

tja , wat vind ik

ik heb 2 hengsten en 2 ruinen

1 hengst is nu 14 jr en klop hengst omdat er dus met de casteratie een
bal naar binnen is geschoten die ze niet meer te pakken krijgen
een operatie om deze op te sporen en te verwijderen (als het al lukt)
is erg prijzig en vooral erg gevaarlijk met gegarandeerde
slagings percentage van 0%

ook zal zijn karakter/temperament echt niet meer veranderen
door de casteratie , daar is hij veel te oud voor

hij is nu ook zeer braaf en kan zelfs bij merries in de wei
mits zij niet aandringen springt hij zelfs liever niet
en zal zeker nooit uitbreken naar een merrie

dus waarom zou ik m laten helpen , nee hij blijft lekker hengst

onze shet hebben we laten ruinen , geen papieren en werd echt hengst en ook te gevaarlijk voor onze kleine om mee te lopen
hij loopt nog steeds (3 jr na de casteratie)te showen voor de wagen hoor , dat ligt aan het karacter niet aan het hengst zijn

dus daar hoef je het niet voor te laten ,..
ons andere hengstje , tja dat ligt er aan beestje is nu 7 maanden ongeveer , mocht hij dadelijk op de juiste leeftijd goedgekeurd worden
en braaf in karacter zijn gebleven , dan mag hij van bil Haha!
maar word hij of niet goedgekeurd of krijgt veel last (ook voor hemzelf dus) van hengsten gedrag/kuren/buien en zit duidelijk niet lekker in zijn vel of moeilijk handelbaar(uitbreken) dan is t toch echt tjoptjop

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 10:40

ten eerste hij is hengst ja maar hij is neit strond verveelend
2 ja ik ik heb welervaring maar ga hier verder neit op in want je kent me niet eens
en waarom z ijn jullie zo bot tegen papierloze pony/PAARDEN
niet alle papier loze pony,s paarden gaan naar de slacht of naar ander land
gebuurt net zo goed met pony,s paarden met papier

3 het gaat me niet aleen om het stoere paardje
en dit was ook niet de vraag

mijn vraag was wat zoude jullie laten doen dan hoef ik geenheel vaerhaal maar gewoon andwoord op mijn vraag

4 het is al paar keer gezegt dan hebben MERRIES's ook geen gelukig leven in nederland die worden toch ook hengstig die worden toch ook niet altijd gedekt of wel soms

je je hoordeelt nogal senl uit stukjes tekst

kunnen we nu weer gewoon andwoord geven om mijn vraag
wat zoude jullie doen met je hengstje als iemand anders hem ruin zal willen [/quote]

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 10:41

nickyu schreef:
tja , wat vind ik

onze shet hebben we laten ruinen , geen papieren en werd echt hengst en ook te gevaarlijk voor onze kleine om mee te lopen
hij loopt nog steeds (3 jr na de casteratie)te showen voor de wagen hoor , dat ligt aan het karacter niet aan het hengst zijn

ons andere hengstje , tja dat ligt er aan beestje is nu 7 maanden ongeveer , mocht hij dadelijk op de juiste leeftijd goedgekeurd worden
maar word hij of niet goedgekeurd of krijgt veel last (ook voor hemzelf dus) van hengsten gedrag/kuren/buien en zit duidelijk niet lekker in zijn vel of moeilijk handelbaar(uitbreken) dan is t toch echt tjoptjop

dat zeg ik al honder keer mijn hengsje is hadel baar is niet vervelend naar merries
hij heeft altijd bij merries in de wei gelopen 3jaar lang
maar volgens mij wordt alleen maar gelzen wat jullie willen lezen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:42

Zie mijn post.................. castreren!!! ik had gedacht dat je dat er wel uit zou kunnen lezen,.... maargoed

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:43

nickyu schreef:
tja , wat vind ik

ik zou m waarschijnlijk laten helpen dus ,... nu hij nu nog niet echt weet wat hengst zijn is ,

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 10:46

gijsenkim schreef:
Zie mijn post.................. castreren!!! ik had gedacht dat je dat er wel uit zou kunnen lezen,.... maargoed

ik kan wel lezen hoor maar las je ruzie zoekt moet je maar neit meer regeeren

waarom zal k hem laaten ruinen

hij is lief
handelbaar
zal nooit uitbreken naar merries
en dat het beter voor hem is bla bla bla
dan was die nou niet zo gelukig en zeg neit dat ik niet weet wat mijn beesje voelt wat ken hem onder tussen goed

ik ben er wel mee een sja als een hengst aleen meot staan ergens apart in een wei niet in contact comt met andere paarden dat ze hem dan moeten laten ruienen

mijn hengstje heeft 7 dagen per weer 24 uur per dag contact met andere pony,s en paarden

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 10:47

ik zou m waarschijnlijk laten helpen dus ,... nu hij nu nog niet echt weet wat hengst zijn is ,[/quote]

ik zei net al dat het me niet alleen ging om het show werk

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:47

beestje is nu nog jong , heeft waarschijnlijk dus ook nog niet echt door DAT hij hengst is ,.. als je m nu laat helpen blijft dit karacter
wacht je tot dat hij er achter is hoe het werkt kan het zijn
dat hij dat NOOIT meer kwijt raakt en ook als ruin
niet in het koppel kan , daarbij kun je zoiezo dan rekenen op een
paar jaar voordat hij doorheeft dat hij geruind is ,..

nogmaals zeker met jouw beredenering zou ik m laten helpen
wel zou ik persoonlijk kiezen voor een casterateur met lokale verdoving ipv kliniek onder narcose , daar heb ik ook slechte ervaringen mee

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:49

he maar simpel hoor , je hoeft niet boos te worden

jij vraagt om meningen die krijg je

doe er mee wat je wilt maar verwacht niet dat mensen
met je mee banketstaaf als je om een mening vraagt

dan had je moeten zeggen in de openings topic
ALLEEN REAGEREN ALS JE HET MET ME EENS BENT
EN VOORAL NIET REAGEREN ALS JE EEN ANDERE MENING HEBT Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:50

miriamrocky schreef:
gijsenkim schreef:

ik kan wel lezen hoor maar las je ruzie zoekt moet je maar neit meer regeeren

waarom zal k hem laaten ruinen

hij is lief
handelbaar
zal nooit uitbreken naar merries
en dat het beter voor hem is bla bla bla
dan was die nou niet zo gelukig en zeg neit dat ik niet weet wat mijn beesje voelt wat ken hem onder tussen goed

ik ben er wel mee een sja als een hengst aleen meot staan ergens apart in een wei niet in contact comt met andere paarden dat ze hem dan moeten laten ruienen

mijn hengstje heeft 7 dagen per weer 24 uur per dag contact met andere pony,s en paarden

Meisje, zucht!!! Ik geef je een goedbedoeld advies, probeer je in te laten zien dat hengsten andere behoeftes hebben in het leven dan merries en ruinen........ Daarnaast kan ik inderdaad vrij slecht tegen mensen die zo ontzettend eigenwijs zijn. Er hebben een hoop mensen gereageerd in je topic, onder andere Lielle......... Lielle begrijpt ook eea van paarden....... Iedereen die iets kijk heeft op het wezen paard... zegt castreren... ook al is hij braaf!

Maargoed, jouw wereldje

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 10:52

nickyu schreef:
beestje is nu nog jong , heeft waarschijnlijk dus ook nog niet echt door DAT hij hengst is ,.. als je m nu laat helpen blijft dit karacter
wacht je tot dat hij er achter is hoe het werkt kan het zijn
dat hij dat NOOIT meer kwijt raakt en ook als ruin
niet in het koppel kan , daarbij kun je zoiezo dan rekenen op een
paar jaar voordat hij doorheeft dat hij geruind is ,..

nogmaals zeker met jouw beredenering zou ik m laten helpen
wel zou ik persoonlijk kiezen voor een casterateur met lokale verdoving ipv kliniek onder narcose , daar heb ik ook slechte ervaringen mee

en wat is er mis me tmij beredenering
jullie weten niet iik met hem om ga en kraken dat laeen maar af dus komt er op neer dat ik hem laat lijden kom kijkken en aanzie he met eigen oogen
HIJ Staat met 4 merries en 2 ruinen daar nou als die echt hengst was dan had er wel op geregeerd toch
en ja hij is jong
dus hup hij is jong balle er af vindt dit echt op zo standaard verhaaltje lijken

oeps merrie gedekt door ander ras oeps kan er geen papier bij komt hengst uit hup ruine die zooi

ten eerste wil ik eerst nog een veulen van hem dus als die ruin word moet ie eerst een veulen van hem op de wereld lopen
( hij heeft er al 1 maar die is niet van mij en wil die niet verkopen )