wie weet mij meer te vertellen over vlas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dressage19

Re: wie weet mij meer te vertellen over vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:07

Pepcel schreef:
Ik ben er uit. ik houd het gewoon bij het oude vertrouwde allspan houtvezel. Ik ben er dik tevreden over en als ik straks zie dat ik me blauw betaal aan mestafvoeren etc. dan kan ik altijd alsnog overstappen.
Bedankt voor jullie tips!

Zou ik ook doen! Zo te lezen komt all span gewoon het beste uit de test! Eten paarden geen houtvezel? nee toch?

Bella_Donna

Re: wie weet mij meer te vertellen over vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:59

Gehakseld stro is ook heel fijn! Over het algemeen zit er meer stof in maar ik vind het ideaal. WIj doen het zelf want mn vader is ook een beetje uitvinding en hij heeft een apparaat uitgevonden waarmee hij de stof uit het stro blaast als het gehakseld word. Dat idee kwam van toen ik last van mn rug kreeg van al het stro dat aan elkaar plakt weet je wel? Nou toen ging hij met de grasmaaier door de stal en ik kreeg snippertjes stro. Dat beviel me wel goed dus hij op zoek naar gehakseld stro toen kregen alle paarden dat in de stal en dat ging prima! Toen ging mn vader op zoek naar een eigen hakselapparaat en hij vond er een! In de fabriek naast ons was een nieuwe machine en die zit dan in zo'n grote kooi en van die kooi heeft hij een soort hok gebouwt met gaas en een waaier en hout en ijzer en dat is het apparaat waar het stof uitgeblazen word en waar het nu in opgeslagen word!! Als hij eindelijk een apparaat heeft waarmee hij zakken kan vullen (dus het stro inpakken net als houtvezelbalen) wil hij als hij een vergunning kan krijgen een eigen bedrijfje opzetten. Dus tegen die tijd zul je het misschien wel lezen op bokt bij dingen die te kooop zijn en kun je het misschien eens proberen???