Zou het zijn omdat het dan wel erg openlijk op internet staat en iedereen daar op kan reageren?
Ik heb zelf een ervaring met zadelmarkt en die was niet slecht, zadel was een goed zadel voor niet al te veel geld (ik ben dus niet voor de goedkoopste gegaan) wat mij alleen wel erg tegenviel was dat de verkoopster niet echt wist waar ze het over had.
Zo was het zadel wat ik had gekozen dus netjes afgewerkt, helemaal recht en zag er gewoon goed uit. Van het zelfde merk/model had ik er al 4 geloof ik opzij gelegt die dus hartstikke scheef waren (en dat is toch niet echt netjes) de verkoopster bleef maar beweren dat je het moet zien als een schoen
het zadel moest nog ingereden worden zoals je een schoen inloopt okay, aannemelijk maar dat ze dan ging beweren dat het scheve bij het inrijden vanzelf wel recht zou trekken heb ik maar naast mij neergegooid en een recht zadel gekozen.Ik heb een jaar met dat zadel gereden en hem toen verkocht voor een redelijke prijs, zadel was nog steeds netjes maar echt intensief rij ik dus niet.
Reden dat ik het zadel verkocht was de verandering van model van mijn paard (doetie een paar x per jaar
) en een zadel met boom blijft bij hem lastig en is eigenlijk geen optie meer, met het zadel zelf was niets mis.Je kan er dus best een knap zadeltje weghalen alleen ga niet af op de verkoopster, die staat daar duidelijk alleen om te verkopen