zadelmarkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re: zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:15

Ik vraag mij trouwens af waarom zadelmarkt op marktplaats wel zulke advertenties laat verwijderen en hier nooit reageert. Ik weet dat ze op Bokt ook zitten, weet even niet meer onder welke naam maar heb wel eens een berichtje van ze (hem?) gezien.
Zou het zijn omdat het dan wel erg openlijk op internet staat en iedereen daar op kan reageren?

Ik heb zelf een ervaring met zadelmarkt en die was niet slecht, zadel was een goed zadel voor niet al te veel geld (ik ben dus niet voor de goedkoopste gegaan) wat mij alleen wel erg tegenviel was dat de verkoopster niet echt wist waar ze het over had.
Zo was het zadel wat ik had gekozen dus netjes afgewerkt, helemaal recht en zag er gewoon goed uit. Van het zelfde merk/model had ik er al 4 geloof ik opzij gelegt die dus hartstikke scheef waren (en dat is toch niet echt netjes) de verkoopster bleef maar beweren dat je het moet zien als een schoen Verward het zadel moest nog ingereden worden zoals je een schoen inloopt okay, aannemelijk maar dat ze dan ging beweren dat het scheve bij het inrijden vanzelf wel recht zou trekken heb ik maar naast mij neergegooid en een recht zadel gekozen.
Ik heb een jaar met dat zadel gereden en hem toen verkocht voor een redelijke prijs, zadel was nog steeds netjes maar echt intensief rij ik dus niet.
Reden dat ik het zadel verkocht was de verandering van model van mijn paard (doetie een paar x per jaar Haha! ) en een zadel met boom blijft bij hem lastig en is eigenlijk geen optie meer, met het zadel zelf was niets mis.

Je kan er dus best een knap zadeltje weghalen alleen ga niet af op de verkoopster, die staat daar duidelijk alleen om te verkopen Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:23

Wat ik dus wel waardeloos vind, als je bij zadels/hoofdstellen op marktplaats de zoekfunctie gebruikt en je typt western in, dat je echt 3 miljoen advertenties van zadelmarkt krijgt.
Betreft de verkoopster, die probeerde mij ook wijs te maken dat een westernzadel op elk paard past (dacht het niet!)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:19

Ga er niet heen als je er geen verstand van hebt.
Ik ken dus iemand die een zadel daar gekocht heeft met het verhaal van: 'als jij er goed op zit, dan past het ook op je paard'.
Dit is natuurlijk onzin.

Wat betreft de Stockzadels: die kun je er prima kopen. Sommige hebben wel wat mindere stukken in het leer, maar als je goed rondkrijkt, dan heb je een leuk zadeltje te pakken van goede kwaliteit. Het is geen Stubbenkwaliteit, maar ook niet slecht. De afwerking is niet altijd perfect. Zo heb ik te maken gehad met een te brede singelstoot t.o.v. gesp. Dit was makkelijk te verhelpen door er zelf wat af te snijden, maar netjes is het niet.

De engelse zadels vond ik wat minder, sommige waren scheef. Het dieptepunt van de meeste goedkope zadels ligt te ver naar achteren. Het leer en de kwaliteit vind ik wel meevallen, vergelijkbaar met model 'start' van Divoza. Ook dit model van Divoza heeft geen ideale pasvorm.

De hoofdstellen kun je er prima kopen, geen gekke dingen hieraan gezien.

De dekens zagen er ook niet verkeerd uit, maar hoe de pasvorm is weet ik niet. Geen ervaring mee. Ik heb ooit zitten twijfelen tussen een Weatherbeeta tweedehands regendeken of eentje van Zadelmarkt. Het is uiteindelijk de tweedehandse geworden (vooral vanwege de prijs, onder de nieuwe van Zadelmarkt).

De westernzadels hebben geen roundskirt. Dit maakt ze dus vaak te lang voor kleine pony's.

Heb je verstand van zadels, dan kun je er wel wat vinden. Verwacht geen topkwaliteit en superpasvorm voor elk paard.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:43

Ilse schreef:
Ik denk dat het inderdaad ligt aan de type zadels die je daar vandaan haalt en wat je er zelf van verwacht.
Ik ben zelf geinteresseerd in een Uncle Tom springzadel, want voor die ene keer dat ik spring hoef ik ook geen dure te hebben.
Ben wel benieuwd of mensen hier op Bokt dit zadel hebben en hoe het bevalt?

ik heb een uncle tom springzadel liggen. het zadel past op al de 4 paarden/pony's die ik heb staan. enkel vanwege mijn knie kan ik niet met een springzadel rijden,maar op zich wel een fijn zadel.
helaas heb ik dus dat zadel onnodig liggen,indien je interresse hebt hoor ik het graag.

kostprijs was 225 compleet nu voor 175 zonder singel. 17'5 inch. 4x gebruikt.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:44

Ilse schreef:
Ik denk dat het inderdaad ligt aan de type zadels die je daar vandaan haalt en wat je er zelf van verwacht.
Ik ben zelf geinteresseerd in een Uncle Tom springzadel, want voor die ene keer dat ik spring hoef ik ook geen dure te hebben.
Ben wel benieuwd of mensen hier op Bokt dit zadel hebben en hoe het bevalt?

ik heb een uncle tom springzadel liggen. het zadel past op al de 4 paarden/pony's die ik heb staan. enkel vanwege mijn knie kan ik niet met een springzadel rijden,maar op zich wel een fijn zadel.
helaas heb ik dus dat zadel onnodig liggen,indien je interresse hebt hoor ik het graag.

kostprijs was 225 compleet nu voor 175 zonder singel. 17'5 inch. 4x gebruikt.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:04

Heb bij mijn verzorgpony's alleen maar zadels van zadelmarkt. Had 5 zadeltjes daar, 1 is niet goed terug gebracht, ze gaven keurig een nieuwe. De eigenaar daar ook 5 hoofdstelletjes gekocht, niks mis mee na 3 jaar. De eigenaar had trouwens bij de zadels wel iemand meegenomen, ze hebben me ook paar keer een verkeerd passend zadel proberen aan te smeren, dus ben uiteindelijk ook maar voor de iets duurdere gegaan. Zij had ook nog wat dekens gekocht, die zijn prima, is niks mis mee. Alleen wat jammer is van de zadelpads, zij weten volgens mij niet wat een juiste pasvorm daarvan is en ook niet van de zadels. Lagen echt niet lekker. Maar zadels, licht volgensmij aan ieder zadel apart, de ene goed, de andere fout. Succes!