DA gek geworden of niet? Prijs van enting.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melody2

Re: DA gek geworden of niet? Prijs van enting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:53

Wij laten op de club gezamenlijk enten en dat kost dan 13 euro per paard voor een gewone jaarlijkse enting.

mylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:07

lundi schreef:
Eigenlijk vind ik dat dierenartsen ook gewoon vaste tariefen moeten aanhouden!

Nou, liever niet zeg.... De mijne is gelukkig niet zo duur! Ik betaal €15,00 excl. BTW en moet idd wel zelf naar de kliniek.

Moet je het prijsverschil eens opvragen in keuringen, klinisch en röntgenologisch met alle foto's. Echt, je slaat achterover... Je komt verschillen van € 180 tegen!!

Dus eh... als ze dan toch dezelfde tarieven moeten hanteren... dan wel de laagste svp!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:39

PhiaBink schreef:
Bij sommige stallen is het helaas verplicht om tegen Rhino te enten.

Idd, dat is voor mij dan ook de enige reden dat ik het laat doen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:48

Pff, das idd veel geld.
Vaak zit er ook heel veel verschil in de kosten per da.
Laatst heb ik bijna alle dierenartsen hier in de omgeving afgebeld en gevraagd naar de prijzen voor het castreren van een konijn.
Varieerde van € 11,- tot € 60,-....

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 22:19

Tessebes schreef:
PhiaBink schreef:
Bij sommige stallen is het helaas verplicht om tegen Rhino te enten.

Idd, dat is voor mij dan ook de enige reden dat ik het laat doen.

Volgens mij is het bij ons op stal niet verplicht. Maar ben gewoon maar met de kudde meegelopen en heb maar gedaan wat iedereen doet. Bloos

Ik had wel een beetje rondgevraagd maar heb dus blijkbaar de verkeerde info ontvangen over de "zin" van de rhino-enting. Ga maar eens op zoek naar goede bronnen om mijn stalgenootjes hiervan ook op de hoogte te brengen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:26

bij mij heeft vorige week mijn ezel ROMEO de tweede basisenting gekregen.

rekening totaal:

56,67 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!! Huilen

visite: 27,06 euro
enting infuenza/tetanus :20,56 euro

btw: 9,05 euro

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:00

Weet je wat de grap is: DA's mogen niet dezelfde tarieven hanteren. Aangezien ze dan prijsafspraken maken en dat is illegaal.

Nog iets leuks: vraag eens wat het kost (of wat het je verzekeraar kost) wanneer je jezelf laat inenten. Bijvoorbeeld wanneer je op vakantie gaat, tegen tetanus laat prikken, of een griepprik gaat halen.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:00

Heb hier wel eens discussies over gehad met veeartsen:

Het probleem is dat er een aantal dierenartsen in Nederland zijn die voor onnoemelijk lage bedragen enten, bv die 13 euro op de club. Dan is het wel alleen prikken en wegwezen, lopende band werk zeg maar. Ze kunnen binnen een half uur een hele manege enten. Dan verdienen ze per paard weinig, maar door er in korte tijd zeer veel te doen houden ze toch nog over. Maar je moet tussendoor geen vragen stellen over kale plekken of een bultje op het been, daar is geen tijd voor.
Laat je de veearts thuis komen, dan bellen ze vaak nog even voordat ze komen (=service), wachten rustig totdat je het halster om hebt gedaan en eventueel het paard uit de weide hebt gehaald, vragen nog even na hoe het met eventuele oude klachten gaat, luisteren bij dampige paarden nog even de longen na, enten eventueel ook nog de hond of de kat, en zijn al met al veel meer tijd kwijt per paard dan de lopende-band-dierenarts. En ja, dat kost dus meer.

Bovendien baalt onze veearts nogal als ze 's nachts haar nest wordt uitgebeld voor een paard met koliek ofzo van mensen waar ze al 5 jaar lang (zolang was de vorige koliek geleden) niets van had gehoord. Blijkt dat de desbetreffende mensen de dierenarts uit het andere dorp laten komen voor entingen (die was nl 2(!!!) euro goedkoper) en de klinische keuring (9,50 euro goedkoper) maar hadden ontdekt dat spoedbezoek 's nachts door haar weer goedkoper was. Nu overweegt ze om een extra bedrag te rekenen voor mensen die buiten openingstijden bellen en geen vaste klant zijn.
Wat vinden jullie daar van?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:11

Ik denk persoonlijk dat in het bovenstaande geval de dierenarts al voldoende verdient aan de nachtvisite, om daar nou ook nog eens een extra toeslag bij te doen voor niet vaste klanten... ik weet het niet.

Verder staat mijn paard op een opfok, je zou dat ook kunnen beschouwen als lopende band werk voor de da, toch krijgen wij geen cent korting hoor. De visite wordt gedeelte, maar that's it.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 22:26

De dierenarts die bij ons ent doet anders ook wel aan "lopende band werk". Hij gaat de stal in. Zegt paard even gedag en pats, spuit erin. Als je nog andere dingen wil weten betaal je hier ook nog apart voor. Ik vind het wel belachelijk dat mensen een andere DA laten komen omdat ie 2 euro goedkoper is maar het kan voor een DA ook een teken zijn om eens wat aan de prijzen te gaan doen toch?

Mijn dierenarts is ook niet zuinig als het om voorrijdkosten gaat. Hij rekent hier 35 euro voor (doordeweeks) en in het weekend iets van 45 euro. (of 47,50!!) Als ik op bokt vaak lees dat DA hier zo'n 20 euro voor vragen vraag ik me toch wel eens af waarom het hier dan zo duur is.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:54

sammetje schreef:
De dierenarts die bij ons ent doet anders ook wel aan "lopende band werk". Hij gaat de stal in. Zegt paard even gedag en pats, spuit erin. Als je nog andere dingen wil weten betaal je hier ook nog apart voor. Ik vind het wel belachelijk dat mensen een andere DA laten komen omdat ie 2 euro goedkoper is maar het kan voor een DA ook een teken zijn om eens wat aan de prijzen te gaan doen toch?

Mijn dierenarts is ook niet zuinig als het om voorrijdkosten gaat. Hij rekent hier 35 euro voor (doordeweeks) en in het weekend iets van 45 euro. (of 47,50!!) Als ik op bokt vaak lees dat DA hier zo'n 20 euro voor vragen vraag ik me toch wel eens af waarom het hier dan zo duur is.

Welke DA heb je?

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 08:06

15 euro voor een influenza/tetanus enting en 20 euro voorrijkosten, maar dat was eind vorig jaar... Over een paar weken moet er weer geent worden, dus dan zal het wel weer duurder zijn.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 08:24

In Januari zijn ze bij ons weer geënt. 30 euro per paard. Combinatie rhino/influenza/tetanus dacht ik. Omdat bij ons 35 paarden tegelijk gedaan worden, hoeven we geen voorrijkosten te betalen. (haha dwingt ze af)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:13

Ik was eind vorig jaar 85 euro kwijt voor de Influenza, Tetanus en Rhino entingen Ziek Voor de Rhino enting betaalde ik al zo’n 25 euro. Duur geintje dus… Geld, geld!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:28

Wat een belachelijke prijzen zeg! Ben ik even blij dat ik in België woon!
Ik ben voor een enting (rhino/tetanus/influenza) + voorrijkosten 20 euro kwijt. Wat hou ik toch van mijn DA Knipoog

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:35

Ik denk ook dat ik wel van jouw dierenarts wil gaan houden, waar zit hij in Belgie?

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:44

Toevallig heb ik ook vandeweek geent. Wij zijn er gewoon heen gelopen, en hebben gewoon zo afgerekent, maar was voor een doodnormale influenza+ tentanus enting ook al 27,50 eur kwijt! Geen voorrijkosten! wordt steeds gekker...

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:46

Bij ons zijn de dierenartsen ook harstikke duur. Heb soms ook wel eens het idee van als ik vraag hoe duur het is hmm nou doe maar ??

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:07

Ik was 12.50 incl kwijt per paard. Maar dat was ook weer zo'n gezamenlijke enting van de hele stal. Maar het scheelt toch een hoop geld. Mijn andere paard staat op een manege waar de veearts elke dag even langskomt. Hij heeft dara mijn paard geent. Ik heb geen voorrijkosten hoeven betalen omdat dat bij het stalgeld zit. enting zelf heeft 17 gekost.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:04

Ik betaal voor alleen mijn influenza 35 euro inclusief voorrijkosten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:08

Ik vind het ook belachelijk veel!
Zeker omdat je de kosten drukt door het met z'n allen te doen!

Rhino heeft enkel zin als alle paarden geënt worden er tegen en dat vier keer per jaar, althans dat zegt onze DA.
Hij ent bij ons dus pertinent niet tegen rhino.
Teveel wisselende contacten en paarden zonder rhino enting.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:54

Hoi,

Ik kreeg gister de rekening van de dierenarts binnenen betaal voor de infuenza/tetanis 22.99.-

Vind ik erg mee vallen...

groetjes nancy

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:42

Ik was 36 eurie kwijt voor 2 paarden.Altijd handig als je een kennis hebt die dierenarts is Knipoog

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 18:12

11.74 ! excl voorrijkosten. maar ik laat meteen voor 20 paarden komen dan kost het weinig of niks.
Laat het met vele tegelijk gaan . dan is het goedkoper.

Of rijd zelf langs de DA.. kost het geen voorrijkosten

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:51

ik heb 22 euro betaald inclusief btw voorrijskosten maar die waren verdeeld door 4 da heeft hier ook nog voor naar de tanden gekeken maar die waren prima.

rhino daar ent ik niet voor bij ons op stal niemand