wat doet jouw paard als hij je uit probeert?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xFriezenx

Re: wat doet jouw paard als hij je uit probeert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 01:11

Eén van mijn verzorgpaarden weigert vaak om op de linkerhand te lopen. Rechts gaat prima, maar als ik linksom wil dan draait ze ineens om.
Als ik haar dan toch linksom wil laten lopen, dan gaat het daarna wel goed. Maar de volgende keer probeert ze het weer om alleen maar rechtsom te gaan.

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:21

Tsja, ik heb het al wat gelezen...hoofd omhoog, nek stijf, bit vast en sjezennnnnnnnn.....Dat gebeurt vaak als ik aanspring in galop, een volte wil rijden en dan valt ze halverwege de volte uit galop, over in superspeedydraf en gaat ze dus sjezen. Aangezien ik moet werken aan mijn zit in galop heb ik soms weinig controle. Gelukkig geef ik niet op (zij helaas ook niet dus ze blijft me wel uitproberen) en gaat het beter.

Effe een moeilijke periode...galop is een ramp. Het enige vervelende wat ze verder doet is gaan dralen en draaien als ik het zadel erop heb gelegd. Bij het aansingelen bijt ze al niet meer (erg vervelend, ze beet niet raak maar je schrikt als je een neus voelt en geklapper hoort achter je bips.... Bloos ).

Toen ik haar nog verzorgde wilde ze helemaal niets en racete ze alleen maar...stap was halve draf, draf was superspeedy.....nu is ze van mij en is ze erg relaxed...behalve in galop.

Puberteit is het niet...ze is 11 en wordt dit jaar 12!!! Maar ja, ze heeft 2 jaar stilgestaan dus het is niet vreemd dat ze wat moeite heeft en tegenstribbelt....Het houdt het spannend hè!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:47

Mijn paard is net een half jaar onder het zadel! Ik heb hem pas 2 weken Bloos maar hij probeert wel al aardig wat trucjes uit:

- stilstaan (vooral als er iemand in het midden van de bak staat, en als ik 'm dan vooruit drijf proberen over diegene heen te lopen...)
- stilstaan en dan opeens opspringen met 4 benen Verward
- opeens 'steigeren' (nooit hoger dan 20 cm van de grond af... ooeeeh Lachen )
- als je 'm een tik geeft op z'n kont gek worden! Sowieso kan 'ie daar niet tegen, je moet 'm op z'n schouder tikken, dan krijg je wel alles van 'm gedaan
- proberen je been tegen de bakrand te drukken Haha!
- lekker kijken naar alles wat er gebeurt (vooral achter 'm)
- zoveel mogelijk schommelen als je 'm op een rechte lijn probeert te laten lopen. Echt waar, hij KAN wel op een rechte lijn lopen, maar juist wanneer je 't probeert doet ie het niet Clown

Naja, het meeste heeft er nog alles mee te maken dat 'ie pas bijna 5 is en dus pas net ingereden is...

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:51

mijn fjordje begint te bokken en probeert zo snel mogelijk terug naar stal te gaan, mijn arabo-fries begint harder en harder te gaan en kruipt daarbij helemaal achter de teugel. goed dat ze dit niet te vaak uitprobeert

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:52

Heel vervelend Tong uitsteken

Nee even zonder gein, het is altijd wat anders. Toen ik haar net had was het steigeren, zo steil dat we net niet omklapten. Nu is ze eigenlijk heel braaf, alleen af en toe maakt ze wel eens een geintje Knipoog
Met buitenrijden, als we een poosje aan de lange teugel stappen, wil ze nog wel eens opspringen om te kijken of ik nog wakker ben... Dromen