Tsja, ik heb het al wat gelezen...hoofd omhoog, nek stijf, bit vast en sjezennnnnnnnn.....Dat gebeurt vaak als ik aanspring in galop, een volte wil rijden en dan valt ze halverwege de volte uit galop, over in superspeedydraf en gaat ze dus sjezen. Aangezien ik moet werken aan mijn zit in galop heb ik soms weinig controle. Gelukkig geef ik niet op (zij helaas ook niet dus ze blijft me wel uitproberen) en gaat het beter.
Effe een moeilijke periode...galop is een ramp. Het enige vervelende wat ze verder doet is gaan dralen en draaien als ik het zadel erop heb gelegd. Bij het aansingelen bijt ze al niet meer (erg vervelend, ze beet niet raak maar je schrikt als je een neus voelt en geklapper hoort achter je bips....
).
Toen ik haar nog verzorgde wilde ze helemaal niets en racete ze alleen maar...stap was halve draf, draf was superspeedy.....nu is ze van mij en is ze erg relaxed...behalve in galop.
Puberteit is het niet...ze is 11 en wordt dit jaar 12!!! Maar ja, ze heeft 2 jaar stilgestaan dus het is niet vreemd dat ze wat moeite heeft en tegenstribbelt....Het houdt het spannend hè!