Paard dat steigert!Wie weet raad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magiclover

Re: Paard dat steigert!Wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:50

mijn pony heeft ook gesteigert
ik heb een boterhamzakje gepakt met water en iederekeer als hij steirgde een zakja met waterr op zijn hoofd gegooit(je word zelf ook nat)

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:31

Zou het helpen om hem achter de lange lijnen, en hij dus zelfstandig in de bak moet lopen, hem tot steigeren uit te nodigen?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:16

ik zou hem een paar flinke rake klappen geven tussen de oren !!
Komt hij naar beneden sla hem dan op zijn kont voorwaards.
Zodra je voelt dat hij weer inhoud qua tempo, voorwaards rijden met je benen. Reageert hij niet klap op zijn kont.

Dit advies is dus alleen als het paard dus geen lichamelijke beperkingen heeft.

Wat je ook kan doen is de helper de longeerzweep geven. Komt hij omhoog dan geeft hij hem een flinke klap onder zijn kont. ( pas op voor je eigen benen)

Zie je dit niet zitten, dan raad ik je aan om het paard bij een prof te laten trainen, tot je er zelf weer op kan.
Gaat dit niet, dan zou ik naar een ander paard uitkijken.
Laat je hobby niet naar de knoppen gaan door 1 staker..................

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:02

Bij ons doen ze aan hun zadel een fles koud water met kleine kiezels in.
klinkt onvriendelijk maar die kappen ze over hun hoofd en nek leeg. Dat geeft denk ik ook het eiereffect?:?
ook helpt (zeggen ze) dat je vanaf ie omhoog wil gaan een tik van een touw vlak achter de singel te geven hierdoor schrikt ie en laat hij zich "vallen". Ik weet niet wat het beste is

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:36

Nog een heel gemene tip Haha!
Als ie steigert en wel om gaat dan meteen op zijn hals gaan zitten. Zo kan ie niet meer gaan staan. Even blijven zitten en dan snel er af.

Heb ik bij mijn pony ook gedaan. Die stond op stal altijd vreselijk te steigeren voor de trailer. Alleen ging ie er terug wel altijd meteen in.

Ik kreeg deze tip ook en heb het als wanhoopsdaad ook maar een keer gedaan.
Trailer op het gras gezet, was even zachter als de weg, en toen ie omhoog kwam klein rukje gegeven zodat ie wegzakte en meteen gaan zitten.

Hij heeft NOOIT meer voor de trailer gesteigerd en onder de man ook bijna niet meer. Alleen in het starthok voor de cross Haha!

Pony heeft zich vaker achterover laten zakken. Hij deed het heel gedoseerd.
Recht omhoog, zakken door het achterbeen , zitten op de kont en dan voorzichig op zijn zij laten zakken. Hij lette wel goed op zich zelf maar nee was (is) nee Bloos

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:07

Onze nieuwe merrie, deed het in het begin ook heel erg, kwam door de oude eigenaaresse die echt niet met haar overweg kon maargoed.

Wij hebben haar gewoon steeds als we ook maar voelden dat ze wat wilde doen naar voren gereden.
En nu doet ze het niet meer, jemoet je paard dus constant aan het werk houden zodat hij de kans niet krijgt om zoiets te doen.