Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
odessa schreef:en trouwens, als een paard met jouw aan de haal gaat, dan sta je niet stil bij 'je zwarder maken' en 'ophoudingen' maar moeten er hardere maatregels getroffen worden
odessa schreef:nou das dan wel een makkelijk paard: ophoudinkje en stil
wat moet je doen als je een totaal verkeerd opgeleerd of gewoon te vievig of een te wild paard wil gaan laten stoppen, en tevens niet reageert op een 'ophoudinkje'??
want niet elk paard is zo simpel als dat, vele paarden vertonen verzet/koppigheid, noem maar op... dus met een 'ophoudinkje' geraak je in principe nergens

odessa schreef:achja zoooo met je zit...
jah als je maar 45 kilo weegt is het vrij moeilijk om je 'zwaar' te maken ten opzichte van een paard van 400kg.
trouwens, er is hier geen sprake van dat ik mijn eigen paard heb beleerd, maar heb gekocht toen ie al 7 was...
Larish schreef:Sammiej schreef:Je moet je paard met je zit terug rijden.
Dat heeft niks te maken met makkelijk of moeilijk paard, maar met de belering.
En zoals jij dat zegt doet jou paard dat dus niet.
Of jij weet het niet.
Probeer maar eens jezelf zwaarder te maken.
Ben ik het mee eens, eerst normaal oplossen, maar geef toe, als jouw paard niet luisterd of iets doet wat totààl niet mag geef je hem toch ook een fikse prik met de spoor? (of zweep)
Als je paard niet terug komt, en je gewoon totaal blijkt te negeren kun je me niet vertellen dat jij de teugels niet een keer gebruikt om in te hangen?

odessa schreef:nou das dan wel een makkelijk paard: ophoudinkje en stil

Citaat:zo, als jouw theorie wel daadwerkelijk klopt, en je dus een paard aandrijft met de kuiten, hoe komt het dan dat sporen aan de hielen zitten en niet aan de kuiten????
en trouwens, als een paard met jouw aan de haal gaat, dan sta je niet stil bij 'je zwarder maken' en 'ophoudingen' maar moeten er hardere maatregels getroffen worden