Rijden met Bodyprotector en Cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammiej

Re: Rijden met Bodyprotector en Cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:51

Ik rijdt met Bodyprotector en Cap...
Bodyprotector moet ik van mijn vader, omdat mijn vader naast iemand lag in het ziekenhuis die voor 1 keer eigenwijs z'n Bodyprotector niet aan had gedaan en zij zei toen dat ik wel een Bodyprotector moest nemen.
Dus ik mag eigenlijk niet zonder Koe

Momenteel rijdt ik niet.
April 2 paarden inrijden...nu nog overige dingen daarvoor doen Pling

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 16:10

Er rijden dus toch genoeg mensen met een BP..
Je ziet genoeg mensen met cap (lees veiligheidshelm) rijden maar ik zie nooit iemand met BP.. Ik vind wel dat je door een PB veel beter op je paard zit.. Ik ben nooit bang dat ik mijn hoofd beschadig maar ik ben eerder bang dat er een paard op mijn ribben / rug gaat staan als je er afvalt..

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:13

james100 schreef:
Er rijden dus toch genoeg mensen met een BP..
Je ziet genoeg mensen met cap (lees veiligheidshelm) rijden maar ik zie nooit iemand met BP.. Ik vind wel dat je door een PB veel beter op je paard zit.. Ik ben nooit bang dat ik mijn hoofd beschadig maar ik ben eerder bang dat er een paard op mijn ribben / rug gaat staan als je er afvalt..

BP Clown

Klopt.
Mijn vader is door die vrouw dus veel meer aan het denken gegaan en vandaar dat ik moet met BP.
Ik was ook de enigste op de manege altijd Bloos
Nu ben ik daar weg dus Sigaar

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:15

Ik rij altijd met CAP Haha! Haha! Haha! daarnaast op jonge of vreemde paarden ALTIJD een BP Haha! Haha! Haha!

Ik heb een hele fijne, die als hij op temperatuur is helemaal goed naar je lichaam gaat zitten, je voelt hem als het ware niet eens meer als je hem 5 minuten aan heb.

Ik "durf" ook meer een paard door te pakken als ik weet dat ik goed beschermd ben, ik ben brutaler Haha! Haha! Haha!

Ik heb mijn BP altijd in de auto liggen. Ik heb zelfs wel eens gehad dat ik mijn BP aan lesklanten even uitleende als het paard wat stout was......

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:17

Welk merk heb jij Gijsenkim?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:19

een Imperial Riding Haha! Haha! Haha!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:23

Bedankt!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 16:31

Ikke ook!!!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:08

Ik rij dressuur met bp en zonder cap, maar springen en in het duin met alles er op en er aan.

Ik heb een air-o-wear zippa bp en die bevalt prima!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:10

ik rijd altijd met cap en soms nog BDP als ik ga springen of als ik weet dat hij heel fris is. 1.70 is toch wel hoog om eraf te vallen hebik gemerkt Haha!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:17

Op concour en bij ons op stal en in de les is het verplicht een cap op te hebben, dus vandaar dat ik altijd een cap op heb.

Bodyprotector heb ik gekregen toen ik Bram kreeg, aangezien hij nog 'groen' was/is, toen had ik hem altijd om maar nou alleen met springen en buitenrijden Tong uitsteken

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:37

Ik rij met cap, zonder bodyprotector.

Cap vind ik gewoon ontzettend belangrijk, als je op je hoofd valt ben je nog niet jarig Lips are sealed Bodyprotector heb ik niet. Het lijkt me niet echt comfortabel zitten, het lijkt me storend in je bewegingen. Ook vind ik een cap veel nuttiger dan een bodyprotector...

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:53

Ik rij alleen maar op manege met cap op. En op mijn verzorgpaard alleen maar met buiten ritten. Als ik in de bak rij op mijn verzorgpaard rij ik zonder. Alleen buiten in galop zit ie voor geen meter en gaat ie steeds losser zitten en valt ie achter in mijn nek. Bodyprotector heb ik nog nooit gebruikt, heb wel eens een klein meisje ermee zien rijden in de manege, maar vond het maar een raar ding. Ik dacht al dat het meer was voor houding dan voor bescherming, had er nog nooit van gehoord.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:00

Mijn dochter (10) heeft bij het rijden A L T I J D een cap op (en laat ik het niet besnuffelen dat ze hem niet draagt Whoosh! ), daar is ze zó aan gewend dat ze het een soort "bloot" vindt als ze eens per ongeluk op een paard zit zonder. Nu ze ook is gaan springen hebben wij een BP gekocht en die draagt ze nu ook bij buitenritten. Ze heeft er geen last van, zegt ze en er zit zo'n handig GSM-zakje op ..... Haha! . Maar ik zal er toch eens op letten of ze er ook idd rechter mee zit, want dan gaattie in de dressuurlessen óók aan! Zelf ging ik ook niet op een paard zitten zonder cap. (heb nu ivm een ongelukkige ontmoeting met de wegenwacht al twee jaar niet meer gereden, en was pas nèt begonnen Huilen )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:24

Altijd een veiligheidscap en met crossen een bp. Ook in de trainingen.
En als ik met mijn nieuwe paard naar het strand ga trek ik ook mijn bp aan Haha!

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:29

als ik op de manege rij heb ik mijn cap op (is daar verplicht). BP heb ik nooit aan. ik heb er niet eens een. en als ik bij kennissen rij (ook paar keer per week) rij ik zonder cap.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:04

Bijna altijd met cap (behalve op m'n pony), en een bodyprotector heb ik ook. Het afgelopen halfjaar liep ik stage op een bedrijf waar dat met springen verplicht was, dus toen droeg ik hem altijd als ik ging springen.
Hoe vaak ik m'n bodyprotector nu nog ga dragen weet ik niet.... moet wel zeggen dat ik het een veilig gevoel vind met springen, want als je met springen van je paard af valt doe je dat meestal in de buurt van een hindernis, dus grote kans dat je tegen een balk/paal aan kletter dus een beetje extra bescherming vind ik dan wel fijn.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:06

ik rijd met BP en met CAP..!! vind het veel veiliger zo..jew eet maar nooit en het blijven vlucht dieren

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:34

H0i

ja ik rijdt met cap. altijd.. al is het maar even stappen ofzo. ook al doet mijn slome fjord egt niks. er kan een vliegtuig 2 meter boven haar vliegen doet ze niks, nou ja dom staan kijken Tong uitsteken ik heb echt bij ons op de pensionstalling het id dat ik de enige met cap ben:s maar ja het is wel veilig Lachen ik rijdt niet met BP .. rijdt zo K*T vind ik :S en zo duur

Groetjes Jennifer

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:34

H0i

ja ik rijdt met cap. altijd.. al is het maar even stappen ofzo. ook al doet mijn slome fjord egt niks. er kan een vliegtuig 2 meter boven haar vliegen doet ze niks, nou ja dom staan kijken Tong uitsteken ik heb echt bij ons op de pensionstalling het id dat ik de enige met cap ben:s maar ja het is wel veilig Lachen ik rijdt niet met BP .. rijdt zo K*T vind ik :S en zo duur

Groetjes Jennifer

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:01

Beide, nouja met springen en hetbuitenrijden heb ik wel een BP om, maar met dressuur alleen een cap.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:34

ik rijd alleen met cap, zou best met beide willen rijden denk ik.
maar ik weet 100% zeker als ik het aan me pa zou vragen dat het dan toch niet zou mogen "veel te duur" moest hem al meesleuren de winkel in voor een cap bij wijze van spreken Bloos! Bloos

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 10:43

Nou nou zo te zien zijn er genoeg mensen met een mening..

Ik zou het verplicht stellen als ik een manege bedrijf zou hebben bij de les klanten.. En ik vind het echt gelul als er wordt geroepen dat het te duur is.. Veiligheid is toch veel waard?? En trouwens Harrys Horse heeft een hele mooie BP op de markt gebracht.. Leuk betaalbaar ook Knipoog

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 10:44

horssie schreef:
ik rijd alleen met cap, zou best met beide willen rijden denk ik.
maar ik weet 100% zeker als ik het aan me pa zou vragen dat het dan toch niet zou mogen "veel te duur" moest hem al meesleuren de winkel in voor een cap bij wijze van spreken Bloos! Bloos

Als je met BP zou willen rijden dan kan je daarvoor sparen of werken.. En wel raar dat je een paard krijgt en met moeite een cap..

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:55

bodyprotector gaat mij te ver, ik spring ook niet.
Cap zou ik waarschijnlijk ook niet dragen als het niet moest van eigenaar van paard.