Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amigootje schreef:Wat ik nu merk, is dat ik me slaan niets op los...
En dat als ik hem plots wil aaien deinds hij achteruit..bang dat ik hem sla..
dus ik ben met slaan gestopt... omdat hij mijn niet pijn doet, kan ik hem makkelijk negeren als hij mij 'vast' heeft...na een aantal minuten heeft hij dan in de gaten dat het niet werkt om in me te happen..
en laat hij los..dan beloon ik hem uitbundig..
Nu is eigelijk het happen in mij opgelost..tenminsten..ik merk dat het stukken minder wordt.
Mijn toekomstige bijrijdster daar hapt hij continu in...
daar moeten nog wel aan gaan werken..
heb jij echt nodig
LDRD schreef:Volgens mij is het beter als je hem laat ruinen, want ik heb de indruk dat je te weinig ervaring met hengsten hebt om hier op een juiste wijze mee om te gaan.
runningkawa schreef:Oh![]()
Mijn hengstje is net zielig geweest![]()
Hij hapte voor de eerste keer, niet hard, maar het was een hap
En hij heeft een tik en grote mond van mij gehad en hij schrok zich het lazerus.![]()
En toch kon ik hem daarna gewoon aaien.
amigootje schreef:LDRD schreef:Volgens mij is het beter als je hem laat ruinen, want ik heb de indruk dat je te weinig ervaring met hengsten hebt om hier op een juiste wijze mee om te gaan.
Gellukig ken je mij en mijn hengsje niet..en mijn ervaringen...en mijn meningen ect. daar over !!
Je kan er helemaal niet over oordelen !
@ArieLover: idd knijpen helpt ook !!
Coby schreef:En die wonden heb ik vaak gezien. Oei foei....dat mag niet. Niet doen hoor...Hij doet niets..hij is alleen wat eenkennig....Sorry, hij schrok.... Dit soort situaties kan je voorkomen door duidelijk en consequent met je paard om te gaan.
Anouar15 schreef:Als je hem ervoor wild straffen moet je hem absoluut niet aanraken (dus niet slaan of een tikje geven) maar zeg op een luide boze manier Hee, of Foei ofzo. In de natuur raakt de leider een andere hengst alleen aan als hij het leiderschap wil overgeven, als hij het zonder aanraken niet meer kan. Als jij je paard dus aanraakt als je hem straft zeg je eigelijk: Hier, neem jij het leiderschap maar over! En dat wil je natuurlijk niet.