happen ? bijten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: happen ? bijten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:11

Wil jij mij helpen Lielle Ach gut

Knipoog

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:16

amigootje schreef:
Wat ik nu merk, is dat ik me slaan niets op los...
En dat als ik hem plots wil aaien deinds hij achteruit..bang dat ik hem sla..

dus ik ben met slaan gestopt... omdat hij mijn niet pijn doet, kan ik hem makkelijk negeren als hij mij 'vast' heeft...na een aantal minuten heeft hij dan in de gaten dat het niet werkt om in me te happen..

en laat hij los..dan beloon ik hem uitbundig..
Nu is eigelijk het happen in mij opgelost..tenminsten..ik merk dat het stukken minder wordt.

Mijn toekomstige bijrijdster daar hapt hij continu in...
daar moeten nog wel aan gaan werken..

Dan denkt ie 'O, nog een keer ze vind het niet erg.'
Zoals qwinty zegt, zou ik gewoon zijn onderlip dan pakken en er beetje HARD in knijpen en NEE zeggen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:19

is goed hoor kawa Haha! heb jij echt nodig *LOL*

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 19:01

LDRD schreef:
Volgens mij is het beter als je hem laat ruinen, want ik heb de indruk dat je te weinig ervaring met hengsten hebt om hier op een juiste wijze mee om te gaan.

Gellukig ken je mij en mijn hengsje niet..en mijn ervaringen...en mijn meningen ect. daar over !!

Je kan er helemaal niet over oordelen !

@ArieLover: idd knijpen helpt ook !!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 19:03

runningkawa schreef:
Oh Verdrietig
Mijn hengstje is net zielig geweest Bloos
Hij hapte voor de eerste keer, niet hard, maar het was een hap
En hij heeft een tik en grote mond van mij gehad en hij schrok zich het lazerus. Haha!
En toch kon ik hem daarna gewoon aaien.

Vraag waarom je dit hier zet...hier heb ik helemaal niets aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:07

Dat je eruit kunt halen dat een klap geen kopschuw zijn betekend

dat worden ze alleen als de klap onterecht of veel te laat uitgedeeld word.
Of te zacht, zodat je het 10 keer moet herhalen.

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:27

ik vind slaan nooit goed maar als het egt moet moet het maar maar slaan is niet altijd de goede oplossing je kunt ook gewoon negeren
mijn ponyprobeet ook wel eens te trappen maar alleen als hij aa nhet eten is maar da geef ik hem een tikje (niet hard) en hij zet dan zijn voet weer neer en zo heb ik heb geleerd dat hij niet mag schoppen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:11

een paard dat je bijt negeren Verward

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:14

amigootje schreef:
LDRD schreef:
Volgens mij is het beter als je hem laat ruinen, want ik heb de indruk dat je te weinig ervaring met hengsten hebt om hier op een juiste wijze mee om te gaan.

Gellukig ken je mij en mijn hengsje niet..en mijn ervaringen...en mijn meningen ect. daar over !!

Je kan er helemaal niet over oordelen !

@ArieLover: idd knijpen helpt ook !!

t is een goedbedoelt advies hoor, maar als je het beter weet, prima hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:52

Mijn merrie (ja die kunnen dat ook) heeft dit gedrag als tweejarige ook gehad. Ik kocht haar, ze stond toen in de opfok. Dit gedrag heb ik afgeleerd door ook een flinke tik te geven, op iets waar ik haar kon raken. Schoppen heb ik afgeleerd door schoppen. Mijn paardje, een echte volbloed is daardoor echt niet kopschuw, kontschuw of wat dan ook geworden. Ze weet nu precies wat ze wel en niet mag.
Ik heb zelf geen ervaring met hengsten, maar dit is volgens mij toch echte de enige manier dat resultaat oplevert.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.En die wonden heb ik vaak gezien. Oei foei....dat mag niet. Niet doen hoor...Hij doet niets..hij is alleen wat eenkennig....Sorry, hij schrok.... Dit soort situaties kan je voorkomen door duidelijk en consequent met je paard om te gaan.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 21:55

De manier waarop je het zei kwam een beetje banketstaaf over..

@Lielle: hij bijt niet.. er is een verschil tussen echt bijten en happen..

Coby schreef:
En die wonden heb ik vaak gezien. Oei foei....dat mag niet. Niet doen hoor...Hij doet niets..hij is alleen wat eenkennig....Sorry, hij schrok.... Dit soort situaties kan je voorkomen door duidelijk en consequent met je paard om te gaan.

Het is niet zo dat ik alleen maar zachtjes foei zeg ofzo.. ik ben eerlijk en terecht, en hij krijgt op ze tijd een echt mep als hij dat verdient !!

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:56

Anouar15 schreef:
Als je hem ervoor wild straffen moet je hem absoluut niet aanraken (dus niet slaan of een tikje geven) maar zeg op een luide boze manier Hee, of Foei ofzo. In de natuur raakt de leider een andere hengst alleen aan als hij het leiderschap wil overgeven, als hij het zonder aanraken niet meer kan. Als jij je paard dus aanraakt als je hem straft zeg je eigelijk: Hier, neem jij het leiderschap maar over! En dat wil je natuurlijk niet.

nou dat moet ik tegen mijn verzorghengst van bijna 2 dus niet zeggen. daar luisterd hij dus echt niet naar!!! ik moet hem wel een klap geven (niet super hard natuurlijk maar wel een ferme tik) anders lusiterd hij dus echt niet!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:06

Het is niet zo dat ik alleen maar zachtjes foei zeg ofzo.. ik ben eerlijk en terecht, en hij krijgt op ze tijd een echt mep als hij dat verdient !![/quote]

Maar wanneer is het punt gekomen dat hij dat verdient...Is dat wanneer hij 1 min. in je jas hapt, 2 min. , en vervolgens 3 min.
Mijn mening is dat geen enkel paard in mij of mijn jas hapt. Dat is de grens. En volgens mij ook de ´paardengrens´. Heb je ooit een paard gezien dat een hap nam in de leider? Daar volgt toch echt een afstraffing op. Paarden willen duidelijkheid en grenzen, daarmee voelen ze zich veilig en vertrouwd-.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 22:13

nee tuurlijk mag geen enkel paard dat doen !! dat is ook mijn mening..

Maar ik heb gemerkt dat slaan niet help ! hij leert het niet... en dat heb ik ook al bij het begin gezegd..

Het blijf een vreemd beest...en af en toe zou ik hem Hamer Haha!
Maar goed... het word steeds minder..en daar ben ik blij om..
ik denk ook niet dat het in 1 dag weg zal zijn ?!?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:13

Wat ik vaak doe is het hoofdje wegduwen en erbij zeggen "Nee" of "Niet" bijvoorbeeld dan.

Als dat niet werkt vooral bij hengsten kan dat niet afdoende zijn, geef ik 1 keer een goede tik op z'n tetter en geef ook daar het woordje bij.
Als ik bij een volgende poging vaak een hele tijd later het woordje "Niet" zeg weet ie voldoende.

Slaan is imo idd geen oplossing maar een verhelderende tik kan je pony wel even wakker schudden om hem dan te leren dat je dit niet accepteert koppel je er een strafwoordje aan.