Ruiterpaden Den Haag handtekeningen actie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

miesss

Re: Ruiterpaden Den Haag handtekeningen actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:46

haay ,
de ruiterpaden in den haag zijn idd heel slecht en er moet cker wat aan gdaan worden ..bij ons(hippisch centrum westland) is 2 weken geleden een lijst rondgegaan en ik heb met nog veel meer anderen me handtekening daar opgezet .
hopen dat er snel iets gebeurd .

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:36

Bij ons op stal hangen 2 (volle) lijsten, en dat tewijl onze paden geweldig zijn *LOL* .
Nouja, we doen het maar voor de anderen dan he Knipoog

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:01

OK dan! hele goede actie dit !!! OK dan!

Ik heb meteen even een paar handtekeningen lijsten uitgeprint Haha!
Word echt hoog tijd dat er iets gebeurt aan die vreselijke paden vol bakstenen en baggerzooi Huilen

En ik ga zorgen dat iedereen bij ons op stal zijn handtekening zet !
(we zijn er maar 15-en Clown maar het helpt vast weer een beetje !)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:26

Veel succes. Ik ben al 14 jaar weg uit Den Haag maar toen was het op sommige plaatsen al bar en boos.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 17:50

Mensen met volle handtekeningen lijsten kunnen deze brengen naar Manege Berestein aan de Lozerlaan 10...

Tot nu toe zijn er al 1163 handtekeningen opgehaald en dit is nog lang niet alles!!
Ook wordt er een artikel geschreven in de posthoorn...
Als er nog mensen zijn die een handtekening willen plaatsen voor de ruiterpaden of lijsten willen hebben, dan kan je terecht op manege Berestein. Lijsten kunnen ook uitgeprint worden vanaf de site.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:12

ik vond het een goede actie,
overal blubber op de paden of er liggen overal stenen.
pride neemt een grote boog om de plassen straks ligt nog een keer in de sloot.
sommige boswachter hebben niet in de gaten dat paarden schrikdieren zijn.
liep met pride en een ander paard over een brug om een traktoor en mensen die aan de weg bezig waren om te vermijden we liepen over een harde weg om terug naar stal tegaan we gaan netjes op zei voor fietsers en auto's (die daar niet eens op dat stuk mochten komen) komen er in een keer 2 boswachter in een auto achter ons aan van zeggen van ja en je mag daar niet lopen en dit en dat ze lieten me niet eens uit praten dus maar snel terug gegaan naar stal.
boswachters moeten maar zelf eens met schrikachtige paarden gaan lopen met een traktoor en werkende mensen aan de weg lopen denk dan wel dat ze gillend weg lopen!
een eigenaar weet wat het bbeste is vooor zijn of haar paard.
en de gemeente mag wel eens wat doen aan de paden.

maar ff bij de uithof hoeven we niet meer over de pakkeerplaats hebben ze een mooi pad neer gelegt allen nu nog de hekken en de grote drempels die er nog los liggen weg halen!

zo moest het ff kwijt :p

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 17:49

er stond laatst een artikel in de krant dat ze eindelijk wat gaan doen aan de paden in madestein.....dus misschien heeft het effect gehad

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:02

ze zijn er op dit moment mee bezig allen een beetje dom dat ze het in de zomer doen!
kunnen nu ruim een maandwachten tot alle paden zijn gedaan.
gaat je zomer lekker buiten rijden

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 12:25

en je loopt nog het risico dat als je even via een fietspad gaat je hiervoor ook nog een bekeuring krijgt.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 13:23

Ktje schreef:
er stond laatst een artikel in de krant dat ze eindelijk wat gaan doen aan de paden in madestein.....dus misschien heeft het effect gehad

Ze zijn er al een tijd mee bezig al voor deze actie enkel er moet ook geld zijn. Er zijn al een aantal nieuwe paden aangelegd (uithof en madestein.) deze paden hebben ook een nieuwe bodem en is nu een test.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:41

Ktje schreef:
en je loopt nog het risico dat als je even via een fietspad gaat je hiervoor ook nog een bekeuring krijgt.

die betaal ik dan niet moeten ze maar voor goede paden zorgen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:57

horseylove schreef:
ze zijn er op dit moment mee bezig allen een beetje dom dat ze het in de zomer doen!

Je wilt een goed ruiterpad of je wilt het niet hoor.

Het is ook nooit goed. Eerst roept iedereen; Nu kan ik niet lekker buitenrijden en moet ik over het fietspad. En dan is het ook ineens niet goed als de gemeente er wat aan gaat doen.
Die gemeente heeft wel meer op het lijstje staan dan ruiterpaden. En een slecht wegdek op een drukke weg is wel belangrijker dan een ruiterpadje in het bos. Hoe groot je je ook wilt voelen als ruiter zijnde.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:05

Sjonniej schreef:
horseylove schreef:

Je wilt een goed ruiterpad of je wilt het niet hoor.

Het is ook nooit goed. Eerst roept iedereen; Nu kan ik niet lekker buitenrijden en moet ik over het fietspad. En dan is het ook ineens niet goed als de gemeente er wat aan gaat doen.
Die gemeente heeft wel meer op het lijstje staan dan ruiterpaden. En een slecht wegdek op een drukke weg is wel belangrijker dan een ruiterpadje in het bos. Hoe groot je je ook wilt voelen als ruiter zijnde.

Als het om een ruiterpadje zou gaan,was het niet zo erg.
Maar bijna het hele gebied is slecht.
Dus echt wel redelijk belangrijk,aangezien er intensief gebruik van wordt gemaakt.Er zijn hier veel maneges en stallen in de buurt en dit is de enige uitrijmogelijkheid,op het strand na,maar om daar te komen moet je wel eerst over deze paden Clown
Inmiddels zijn er al een aantal vernieuwd,dus ze zijn op de goede weg.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 08:30

Ik snap dat jullie ook lekker buiten willen rijden, maar dan zal je echt naar de Veluwe moeten vertrekken of moeten accepteren dat je hier niet lekker buiten kan rijden.

Ik woon zelf midden in het Westland, heb niets anders dan asfalt. Op 5 kwartier afstand zit het strand pas en 5 kwartier de andere kant op de broekpolder met wat ruiterpaden.

Ik vind niet dat je van een gemeente kan verlangen dat zij de ruiterpaden voorop stellen. Het ligt nu eenmaal anders, hoe vervelend het ook is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:11

Het punt is dat je hier wel lekker kon rijden, voordat de blub-zooi en het (heel slim) witte zand werd gestort.

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:07

ik heb een deel van de nieuwe paden gezien en al erop gereden.
Maar blijft het zo met die steentjes ?? of komt daar dan weer zand overheen ?? Het was iig een heerlijk ritje , al scheet me paard zeven kleuren voor die oranje steentjes en voor de pallets langs de kant

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:10

hahah ik heb blijkbaar t lint of bord gemist gister de paden waren dus nog niet af er ligt nu zand over die steentjes mooi zo !
tis alleen jammer dat er alweer zoveel karren overheeen gereden hebben waardoor je dus weer zoals eerst 2 paden aan de rand krijgt en in t midden een strook zand..(--->als t regent blubber?) maar ik ben zeer tevreden hoor

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 22:16

Ik ben afgelopen donderdag nog even in de uithof geweest, maar door de regenval waren de paden weer zo glad dat ik het gewoon eng vond.
Ik ben het helemaal met Chantal eens...als ze in het westland geen ruiterpaden maken is dat natuurlijk een keuze, maar hier doen ze het wel, en dan is het wel slim om ze te onderhouden anders kan je ze net zo goed niet aanleggen....
Maar we zijn op de goede weg...er wordt hard gewerkt.....dus ik binnenkort kunnen we weer lekker buitenrijden

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 21:27

en ik maar denken dat we binnenkort weer lekker zouden kunnen paardrijden. Afgelope maandag ben ik met 1 van onze manege paarden ten val gekomen dankzij 1 van de nieuwe stukken ruiterpad. Bij deze ruiterpaden zijn een soort hard kunstof matten gebruikt als drainage ofzo, maar die steken er nu al onderuit.....al 2 weken na opening. Dit veroorzaakte dus de val.

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:10

(ja ik weet dat het een oud topic is, maar als ik een nieuwe open krijg ik gezeik dat er al een topic over is)

Even over die ruiterpaden,
idd die rubberen matten steken op sommige plekken (Vlak achter 't skigebeuren van de uithof) er al bovenuit.
Ze mogen op sommige stukken hoognodig weer nieuw zand erop gooien.

In madestein zijn ze nu ook druk begonnen, het voetpad aan de Westernmange (madepolderweg) is weggehaald & vervangen door een ruiterpad (De arme voetgangers).
Dat betekend dat het 'grote meer' nu een 8 is geworden.
De madepolderweg kant is al geheel klaar, maar de kant van de oostmadeweg hebben ze 'pas' 1/4 klaar.
het gedeelte langs de Levende Have (politiemanege) zijn ze ook aan het opknappen .

Prima werk, geen andere woorden voor.

(en nu nog het kleine meer , dan ben ik helemaal tevreden..
en ooh wacht, natuurluk ook ockenburgh haha )

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:12

gelukkig heb ik van de ruiterpaden binnekort geen last meer ik ga lekker het delfste hout onveilig maken

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:11

Ktje schreef:
en ik maar denken dat we binnenkort weer lekker zouden kunnen paardrijden. Afgelope maandag ben ik met 1 van onze manege paarden ten val gekomen dankzij 1 van de nieuwe stukken ruiterpad. Bij deze ruiterpaden zijn een soort hard kunstof matten gebruikt als drainage ofzo, maar die steken er nu al onderuit.....al 2 weken na opening. Dit veroorzaakte dus de val.

Ja echt gevaarlijk, die van mij ging ook bijna op zn plaat omdat er op een stukje gewoon bijna geen zand meer op lag en ze gleed daar dus gewoon weg

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 12:07

Ik heb afgelope maandag het stuk langs de uithof genomen en daar was ik best tevreden over, best een lekker pad. Verder zijn we ook over het nieuwe stuk van het grote meer gereden. Dat zouden ook heerlijke galoppeer paden kunnen zijn waar het niet dat er om de 100 meter een stuk getegeld is, is goed voor de slijtage van je ijzers ofzo, maar ja ik mag niet klagen...we hebben eindelijk weer een paar goede stukken.

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:04

@ Ktje,

haha inderdaad
Dat stuk langs de westernmanege dus,
maar het 1e stukje vlak bij het ijsmannetje (lol) zit ook een stukje stenen bij die put.
Maar volgens mij ligt daar na een paar flinke groepslessen ook wel zand overheen

En misschien is het ook wel gedaan om de snelheid eruit te halen bedachten ik en Mies ons gisteren

Als jij daar hard gaat galoperen en er loopt zo'n kindje van 't grasveldje af.. *oei*

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 14:14

Jaaja!
Grote meer is af

In de uithof hebben ze WEER een nieuwe lading zand gestort op 't pad achter het schaatsgebeuren, want daar kwamen de matten er doorheen.

Puik werkje hoor, dat ze dat toch doen

Enn!
*tromgeroffel*

Ze zijn bezig met het kleine meer (Pannekoekehuisje)